Dak kraakt :-(

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Het is en blijft natuurlijk een cabrio met allerlei beweegbare delen. Daardoor dat je wel wat meer "geluidjes" hebt dan bij een gewone wagen.

      Maar als je alles goed blijft onderhouden zal je er zeker geen "last" van hebben.
      2.0TDI DSG - Bj jun/2010 - Individual-uitvoering - leder Nappa zwart/beige - Navi/DVD RNS510 Dynaudio - 18"Samarkand :eosschwarz:
    • AGFEos schrieb:

      houdt er wel rekening mee dat als je het dak half open zet en de sleutel in het contact laat, dat de pomp dan druk blijft geven en (te) warm wordt. Niet goed voor de pomp (en voor je ego omdat het dak het vervolgens pas weer doet als de pomp is afgekoeld ;-) ).

      zet hem dus in een stand waarin hij vanzelf blijft staan met de sleutel uit het contact (achterraam bovenop het dak, dak en klep nog gewoon dicht, of klep helemaal naar achter...uit mijn hoofd).

      gr sander


      Ik heb ook een krakend geluid, maar dat is van mijn onderflap (stoffen doek die ook aanwezig is).
      Enfin, ik had mijn rubbers deze zomer ingevet en ineens ging het dak schokkend dicht, Ik schrok me de t***s, maar nu weet ik (door jou post, waardoor dat komt haha). Niet meer doen dus en gewoon het sleuteltje eruit halen.
      Kappie open, zweet rug tegen het leder aan en door de geluidsbarriere!
    • Ik zat nog steeds met een gekraak in de C-stijl, en ben dan toch verder op zoek gegaan.
      Op het Duitse Eos-forum heb ik het volgende gevonden (link van AGFEos):
      http://eos-forum.de/index.php?thread/181&pageNo=9

      Het is dus blijkbaar een meer voorkomend probleem: vrij duidelijk beschreven op pagina 9.

      Er is 1 schroef die het kraken veroorzaakt. Heb deze terug vast gezet en mijn Eos gaat weer geheel kraakloos door het leven.
      Me very happy nu! :smt038

      Heb even de foto's geleend:





      De leiding die te zien is op foto 2 effe losmaken, en binnenbekleding opzij duwen, en dan moet het lukken.

      Grtz

      Hans
      :eossilber:
    • Boutje rechts achter zat inderdaad los. kun je zien door de witte markering op de schroef.

      met 2 man het dak rechtop gehouden. hierdoor komt de meeste ruimte vrij om bij de schroef te kunnen zonder doek opzij te halen.
      Met een lange Torx sleutel eringestoken en een steeksleutel aan de onderkant op de op de torx gezet en hiermee de schroef goed vast kunenn zetten.
      Direct ook de andere schroef even nagetrokken.

      Sinds een week geen enkele KRAAK meer. ben nu weer een gelukkige eos rijder....

      grt Paul