Buitenspiegel beschadigd

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Buitenspiegel beschadigd

      Beste leden,
      Helaas, helaas! Vandaag de rechter buitenspiegel beschadigd. Bij het achteruit inparkeren op de eigen oprit te dicht langs de muur van ons eigen huis gereden. Auuuu. Dat deed even zeer.
      Gelukkig is alleen het zwarte deel van de spiegel beschadigd (plastic is kapot), kap van de spiegel (meegespoten in de kleur van de carrosserie) is gelukkig onbeschadigd.

      Mijn vraag: is het zwarte deel zelf te vervangen? Heeft iemand daar een "handleiding" voor? Ik hoopte wat wijzer te worden van ETKA maar mijn versie bleek niet meer te werken (engine is out of date). Het gaat dus om de zwarte omlijsting van de spiegel. Zoals ik het kan zien moet de spiegel zelf ook losgemaakt worden.

      Foto's bijgevoegd.

      Weet iemand het artikelnummer of bestelnummer van het spiegelbasis?

      Bij voorbaat dank voor jullie advies/raad/hulp.

      Groeten, Marnix
      Dateien
      • Foto 1.jpg

        (117,73 kB, 32 mal heruntergeladen, zuletzt: )
      • Foto 2.jpg

        (73,95 kB, 31 mal heruntergeladen, zuletzt: )

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von nobody ()

    • Dag Uwe,

      Dank voor je post met de foto's. Dat maakt het een heel stuk duidelijker.

      Ik heb inmiddels in mijn oorspronkelijke post twee foto's van de spiegel geplaatst.

      Daarnaast heb ik een paar vragen:
      • Weet jij de bestel/artikelnummers van de spiegelbasis en van het transparante glas/plastic van de richtingaanwijzer in de buitenspiegel (rechter spiegel)?
      • Hoe is de spiegel zelf bevestigd? Met lijm? Welke lijm kan ik dan het beste gebruiken?

      En inderdaad: het was een rot geluid. De blauwe streep op de muur herinnert me er dagelijks aan. Maar ik zie deze streep ook als een waarschuwing.


      Bedank voor de antwoorden!


      Met vriendelijke groeten,

      Marnix
    • Hi,

      Heb vorige week ook even snel met inparkeren mijn glas van buitenspiegel beschadigd. En wil toch even mijn ervaringen hier kwijt, na een paar dagen met duct tape te hebben gereden.

      Reserveonderdelen zijn volop te krijgen. Ik heb zelf met LED + glas moeten vervangen.
      AUßENSPIEGEL-BLINKLEUCHTE links VW GOLF 5 (1K1) ab 03- 5894915, 10 455 321, 10455321, 337-0094-3

      AUßENSPIEGEL-BLINKLEUCHTE rechts VW GOLF 5 (1K1) ab 03-



      Daarnaast schijnen ze een zwarte versie te hebben, weet alleen niet op dat is toegestaan op NL weg.


      De kap hebben zo oa. ook op ebay (van dezelfde verkoper netparts_24)



      kosten voor LED+ glas iets minder dan 20 euro (links + rechts zo'n 32 euro) inclusief verzenden via DHL.
      Daarnaast kost het een klein uurtje om het secuur te vervangen.
      De handleiding klopt precies en is eigenlijk identiek voor veel VW, Skoda' en Seat'.
      :eosblau:
      :cscbl: EOS 1.4 FSI 2008.