Lekkage Eos 2.0 Tfsi bj 05.2006

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Lekkage Eos 2.0 Tfsi bj 05.2006

      Beste allemaal,

      in 2007 een Eos van 05.2006 uit Duitsland gehaald en sindsdien trouw bij de VW dealer in onderhoud. Staat nu 65.000 km op de teller. Zalige auto.
      In 11.2012 hadden we lekkage aan de bestuurderskant (lekken bij zijstijl en bij de vloer) wat voor Eu 800,- verholpen werd.
      Helaas nu precies hetzelfde verhaal en de wagen staat al 3 dagen bij de dealer. Er bleek tevens een sensor voor het dak defect te zijn, rubbers vervangen maar de wagen blijkt nog steeds behoorlijk te lekken.
      Ik krijg de wagen nog niet mee en krijg wel een gratis VW te leen voor vervoer.
      Al een aardige discussie gehad over hoe hoog de teller gaat ratelen en verteld dat de wagen eigenlijk op de nominatie staat om verkocht te worden. (vanwege de leeftijd niet vanwege lekken) Nu vraagt de dealer of ik zowiezo tot 750 euro wil meegaan in de kosten en dat de rest voor hun rekening zijn. Teller staat al net boven de 1000,- Tsja, je hebt weinig keus want bij Beun de garage kan men dit ook niet verhelpen , echter ik vind zo'n 1500 euro in 1.5 jaar voor een reparatie aan een lekkende Eos wel wat te gek worden.

      Nu overweeg ik weer een 2012 Eos uit Duitsland te halen maar volgens de dealer lekt uitsluitend de 1e serie Eos heel erg en de nieuwe modellen niet meer. Klopt dit voordat ik weer een misstap maak ?

      Dank.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Eos2006 () aus folgendem Grund: Beste allemaal, ik dank jullie allemaal voor jullie tips en adviezen. de wagen is na 4 dagen bij de garage geweest helemaal kurk droog en men heeft de nodige rubbers vervangen. Probleem opgelost. Mvg

    • Beste....
      Wel zo netjes om je even voor te stellen! Dat kan hier. :smt023

      Voor allerlei lekkages en bijbehorende oplossingen kun je jouw speurtocht in dit topic beginnen.
      Ik weet eerlijk gezegd niet of het nieuwe type EOS lekkage vrij is. Ik kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen, aangezien je altijd met rubbers en afvoerleidingen blijft 'hannesen'.
    • Hoi EOS2006 en welkom hier op ons forum :happy:

      de uitspraak dat de eerdere EOS'n meer problemen hadden is mij te algemeen. Mijn eerste was van 2006 ik ik had nooit een probleem met water.

      Zelfs is er een probleem is er al zoveel bekend over de oorzaken dat het in principe makkelijk te herstellen zou moeten zijn. Ik ben wel verbaast hoe weinig kennis er bij sommige garages is (ik wil dan niet onderstellen dat zij je uit gaan melken...).

      Het bedrag lijkt mij erg veel als niet eens duidelijk is wat er tot nu toe gedaan is om het euvel te verhelpen. Vaak helpt ja al een gewone tuinslang erop om te kunnen achterhalen waar het water binnen loopt en waar je dus moet zoeken naar het probleem om het op te verhelpen. :)

      Lees inderdaad even door de mogelijke oorzaken en oplossingen hier op het forum. Rubbers vervangen is een makkelijk universeel middel dat duur is maar vaak het oorspronkelijke probleem niet aanpakt. Zo ook hier als ik het goed lees.
      Je moet goed kijken waar het water binnen loopt: is de afvoer naar achteren dicht? zijn de zijramen goed afgesteld? of blijft het water in de portier staan en loopt dan naar binnen over? Als je hier niks vind - toon wat fotos met aanwijzing waar het water binnen loopt. Misschien wordt het dan voor de lezers hier wat duidelijker om mee te kunnen denken :thumbup:

      Groeten

      Uwe
    • lekkage Eos 2006

      Beste 2006,

      Ik weet niet wat uw dealer u per uur berekend....?
      Ik weet wel dat de rekeningen die uw dealer u berekend wijzen op het feit dat deze dealer niet benauwd is om een uurtje te schrijven. Al met al bent u al heel wat euro's verder en de lekkage is nog niet opgelost.
      Zoals u hier op het forum kunt vinden en lezen wijst een lekkage altijd naar een plek/probleem.
      Een goede dealer die op de hoogte is van deze problemen kan dus in een paar uurtjes aardig wat vinden.

      Ikzelf kwam de eerste keer bij een VW dealer die " slechts" 112, 50 incl BTW per uur berekend en mij voor de lekkage aan de bestuurders kant ook bijna 500 euro berekende.
      Ik kreeg de auto gewoon nat mee terug ( drogen zou de rekening nog veel hoger maken) en uiteindelijk was het probleem NIET opgelost.

      Deze garage ga ik niet meer naartoe want daar heb ik geen vertrouwen in.
      Er zijn dealers waar monteurs werken die heel goed en snel een lekkage bij een EOS kunnen vinden/ oplossen.
      Misschien moet je er hier eens naar vragen.

      Succes,

      Hans
    • Heb zelf een eos van 2012 en nog geen lekken ervaren. Wagen staat iedere dag buiten. Volgens de info op diverse forums blijkt dat de eerste generatie Eos hier idd gevoeliger voor is. Het zal ook afhangen van wagen tot wagen. Toch nog een kleine randopmerking, mijn eos heb ik nieuw aangekocht en heeft dus geen 'onbekende' voorgeschiedenis. Bij aankoop van een 2dehands wagen ken je niet altijd de voorgeschiedenis. Een wagen die niet ongevalvrij is geweest kan ook al aanleiding geven tot lekkages. Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk
      :eosbraun: :vw: EOS 2.0 TDI BMT -140PK - 05/2012 - black oak brown - zwart leder - RNS315