welke motor?

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • welke motor?

      Hallo allen,

      Na het nodige zoekwerk (en misschien kijk ik ook wel niet goed) kom ik er maar niet uit wat voor type motor je nu het beste zou kunnen hebben.

      Er zijn zoveel verschillende types varieren van 115 pk tot 200.

      Wie kan wat tips geven? het lijkt mij nl dat een 115 pk op een auto van 1450kg een beetje weinig is, maar dat kan ook wel helemaal verkeerd gedacht zijn door me.

      daarnaast lees ik hier en daar wel wat dingen over distributieketting ipv distributieriem.

      Mijn persoonlijke voorkeur: moet zo zuinig mogelijk zijn, maar motor moet voldoende over hebben om de auto, als het een keer voorkomt, ook snel vooruit te laten komen. motor moet zo betrouwbaar mogelijk zijn natuurlijk.

      Wie o wie kan adviseren?

      grt,

      Jacco
    • Beste Jacco,

      De 1.4 TSI is zeker niet "te weinig". Ik ben heel tevreden over de prestatie's in verhouding tot het verbruik.
      De 1.4 TSI kan die 1450 kg van de Eos gemakkelijk aan. Betrouwbaarheid van de 1.4 TSI staat buiten discussie.
      Voor een tourauto (wat een cabrio feitelijk is) n.m.m. de beste keuze.
      Je mag in Nederland toch niet harder dan 130 km/h....... :nono:

      Maak anders eens een proefrit in een willekeurig model van :vw: (e.v.t. met vergelijkbaar gewicht) en oordeel zelf.
      En daarna een proefrit met een zwaardere motor. Dan heb je antwoord op je vraag.
      De motoren worden gebruikt in alle modellen van de VAG-groep dus je kan ook uitwijken naar SEAT, Audi, Skoda.

      En als je wilt kun je de 1.4 TSI prima tunen naar wat extra PK's (ik meen naar 145 PK en zelfs hoger). Schijnt zelfs het verbruik ook iets te verbeteren.

      Verder zal je keuze moeten afhangen van je rijstijl, trek je een caravan, rij je veel in de bergen tijdens de vakantie's etc.
      Rij je een beperkt aantal kilometers per jaar en is zuinig belangrijk is de 1.4 TSI zeker het overwegen waard.
      Wil je de klinkers uit het wegdek trekken dan kies je de 3,2-liter V6 met 250 pk ..... :s12

      Over distributie ketting of -riem kan ik je geen advies geven :smt102


      Grz Nico