Eos bezitter in spee

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Eos bezitter in spee

      Hallo ik ben Luuk 30 jaar,

      Ik ben sinds enkele maanden geleden verliefd geworden op de VW Eos en ik ben mn vriendin gek aan het maken dat ik er een wil. Echter zal dat min. nog 12 maanden duren. Maar de voorpret is bijna net zo leuk. Vooral nu mn vriendin heeft toegezegd dat we er een krijgen volgend jaar. Maar sinds enkele dagen ben ik me aan het verdiepen in het lekkage probleem van de Eos. En ik ben door alle reviews en verhalen en filmpjes op YouTube nogal afgeschrikt om er eentje te kopen.
      Ik vraag me nou af, hoe groot het probleem is en hoe groot de kans is dat ik er ook met lekkage te maken ga krijgen.
      En is het verstandig als je A-technisch bent aangelegd, zoals ik om een Eos te kopen?
      Ik heb ook ergens gelezen dat het lekkageprobleem vanaf bouwjaar 2009 een stuk minder is. Weet iemand of dat klopt?

      Alvast bedankt !

      Groet,

      Luuk
    • Hallo Luuk,

      Welkom op het EOS forum.
      Lekkageproblemen kom je bij iedere CC uitvoering (Renault, Peugeot, etc.) tegen. Bij de EOS worden ze meestal veroorzaakt door verstopte of niet goed functionerende afwateringen. Op dit forum vindt je heel veel info daarover. Tevens zul je zien dat de oorzaken van die lekkages vaak vrij simpel zijn op te lossen.
      Ik heb zelf weinig tot geen last gehad van lekkages en vorig jaar mijn 3e nieuwe EOS gekocht. Ik zou dat niet hebben gedaan als de auto niet waterdicht zou zijn.
      Succes en geniet vooral van zo'n leuke auto.

      Henk Groenemans.
      met vriendelijke groet,

      Henk Groenemans, EOS 2,0 FSI Highline DSG, 2013, reflex zilver, zwart leer, RNS 510, standkachel, trekhaak, :cscsi:
    • Hallo Luuk,

      Welkom op het forum...

      Zoals Henk al zei kan elke CC last hebben van lekkages.
      Ook ik was huiverig maar rij nu al meer dan een jaar in onze Eos uit 2007 en heb af en toe een paar druppels bij de A stijl wat veroorzaakt wordt door een terug trekkend rubber.
      Na deze weer op zijn plaats te trekken heb ik er geen last meer van en hij gaat altijd door de wasstraat.

      Gewoon rubbers goed onderhouden met krytox en je afwateringen schoonhouden dan is er geen vuiltje aan de lucht.

      Tevens kun je alles uitgebreid vinden op dit forum mocht je problemen ondervinden...

      Het open rijden is altijd een feest en de door zijn looks wordt de Eos nog altijd vaak nagekeken...
      Probeer hem dan maar eens uit de handen van je vriendin te houden :-)
      Ik ben van na de oorlog, dat wil ik graag zo houden! Volkswagen Eos 20FSi 2008
    • Hoi Luuk en welkom hier op het forum :happy: ,

      laat je niet gek maken, de EOS is gewoon een prachtig auto. En als je tijdens je zoektocht op een klein aantal dingen let kom je er ook geen verrassingen tegen. En jebt nog een heel jaar de tijd om te lezen waar je op moet letten.

      Hou je voorpret en geniet van de zoektocht :thumbup: En als er na bestuderen van de threads hier nog vragen zijn, laat maar horen :smt024

      Groeten

      Uwe
    • Hallo Luuk,

      Welkom op het forum.

      Zoals Uwe al heeft geschreven: "Laat je niet gek maken". [-x

      Gebruik de komende tijd om informatie te verzamelen en dit forum :gamer: kan je daar uitstekend bij helpen.

      Dan zul je zien dat er geen enkele reden is om NIET voor een Eos te kiezen.

      Grz Nico
    • Ik heb de mijne gekocht met lekkage en dit was in 2 uurtjes onderhoud plegen verholpen, te weten;
      Derde remlicht afdichten vanuit binnenkant kofferklep
      Twee slangetjes vast zetten in voorraam stijl
      Twee uitloop ventielen open maken in achterscherm bij achterwielen
      Rubbers in oliën

      En klaar is het

      Nog veel plezier met het voortraject!
      Een dag niet open gereden is een dag niet geleefd :eossilber: