rechterruitmechanisme werkt vreemd

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • rechterruitmechanisme werkt vreemd

      Beste Eos liefhebbers

      Reeds geruime tijd heb ik problemen met mijn rechterruitmechanisme. Telkens als ik mijn dak sluit gaan op het einde natuurlijk de ruiten omhoog maar de rechterruit daarentegen gaat net voor het einde terug open. Dus het is precies alsof er ergens een obstakel "pinch mechanisme" (veilgheid ruitsensor) in werking doet treden. Hierdoor moet ik bij een 2 de poging manueel de rechterruit terug sluiten. Mijn wagen is hiervoor al 3 keer naar VW geweest. Laatste keer werden de ruitenheffers afgesteld en nieuwe software ingeladen. Het probleem blijft zich echter herhalen. Ook is het al 2 keer geweest en telkens bij regenweer dat mijn rechterruit vanzelf naar beneden is gegaan. De eerste keer dacht ik dat men had ingebroken in mijn wagen. Dit gebeurt meteen na het afsluiten van mijn wagen met mijn afstandsbediening.
      Ik wacht nu op een antwoord van vw 'd Ieteren Mijn Eos is van BWJ 6/2006. Ik heb geen idee of er gelijkaardige problemen gekend zijn bij andere EOS bestuurders. Bij de Duitse Eos fanaten lijkt het probleem bekend te zijn. Hier wordt gezegd dat men best een nieuw ruitenheffer laat plaatsen onder garantie. VW d'Ieteren houdt vol dat het probleem onbekend is in België.

      Graag reacties

      dankje wel
    • Re: rechterruitmechanisme werkt vreemd

      Ik heb sinds een maand dat als de rechterdeur is open gedaan en weer gesloten wordt dat het raam sdan niet naar boven gaat maar zelfs iets meer naar beneden.
      De elektroninca is niet het sterkste punt van de EOS laatst nadat ik uit de wasstraat kwam doe ik het dak altijd even open om bepaalde randen schoon te maken. nadat ik dat had gedaan bleef de rechter achterruit half open staan, met veel geweld eindelijk dicht gekregen.
      Vandaag geprobeert en het werkt weer prima er is geen pijl op te trekken.
      Ik twijfel steeds meer of ik deze lease auto wel zal overnemen, nu kan ik de auto te pas en te onpas naar de garage brengen zonder bijkomende kosten maar als hij van mij zelf is denk je wel een keer na.
      Voor dat rechterraam ga ik toch maar even naar de dealer.
    • Re: rechterruitmechanisme werkt vreemd

      Mijn mening over het overnemen van de auto ken je denk ik wel Paul :) Vanaf 1 januari rij ik de auto alleen nog zakelijk (woon-werk). Om hem privé te rijden vind ik de auto te weinig waar voor zijn geld bieden. Daarmee wil ik niet zeggen dat de EOS geen super fijne auto is, want het rijdt heerlijk, maar het risico op (vooral electronische) problemen is me te groot. Ik lever de auto gewoon weer in bij de leasemaatschappij in 2011.

      Privé heb ik een Audi A4 3.0 Executive Proline cabriolet uit 2003 gekocht met 24k op de teller. Een auto uit de Audi A-Selectie. De hele historie is bekend en er zijn geen problemen geweest. De auto kostte me de helft van wat de EOS gekost heeft, maar het rijgenot is 2x keer zo hoog. Misschien een optie voor na je EOS? Goed, je rijdt dan in een 6 jaar oude auto, in plaats van 4 jaar (als je auto 4 jaar geleasd is tenminste), maar daar merk je echt niets van. :D

      Wat je wel kan doen, is de auto overnemen en direct door verkopen. De prijs die je bij de leasemaatschappij voor de auto moet betalen ligt meestal flink onder de vrije marktprijs. Dus daar kan je je voordeel mee doen.

      Grtz,
      Rob
      EOS 2.0 T-FSI | Pearl Black | Vienna Cornsilk-Beige leer | Pack Ambiente Alu | IPod | Windscherm | Licht en Zicht | 18" Chicago velgen | Sportonderstel
    • Re: rechterruitmechanisme werkt vreemd

      ff terug naar de topic:

      @eos089: is het probleem met de ruit inmiddels opgelost?

      Het is inderdaad zo als je stelt: het veiligheidsmechanisme zorgt ervoor dat het raam weer open gaat als het op weerstand stoot: Als dus de ruit nicht goed is afgesteld en op de rubber stoot gaat de raam weer terug en trouwens in de loop van de tijd de rubber stuk. Je hebt 3 mogelijkheden:
      1. je leeft met het heuvel en riskeert dat de rubber stuk gaat
      2. je probeert het ruitmechanisme opnieuw aan te leren (misschien vaart die gewoon alleen te ver uit). Hiervoor moet je met de sleutel het portier van buiten afsluiten en de sleutel minimal 2 seconden in het sluitstand vasthouden. Dan met sleutel openen - vasthouden - ruiten gaan naar beneden - afsluiten - ruiten gaan omhoog...klaar.
      3. terug naar de dealer om het ruit opnieuw af te stellen. Hij kan VW vragen als hij zelfs niet weet hoe. Op het duitse forum gespiekt zeggen ze dat VW dan om 2 fotos uit verschillenden hoeken vraagt en kan dan helpen met advies.

      Laat even weten of het een en ander werkt.

      groeten

      Uwe
    • Re: rechterruitmechanisme werkt vreemd

      Gewoon naar de dealer. Mijn dealer download gewoon de nodige instructies van het VW Web en gaat aan de slag.

      Ik heb soms dat als ik de Eos open vervolgens instap en start (rechterruit gaat dan stukje naar beneden en weer omhoog) de rechterruit nog een stukje speling heeft. Niet zichtbaar. Maar ik hoor het als ik de algemene knop voor all ruiten omhoog trek.

      Dealer heeft het volgens de VW instructies afgemeten maar het viel binnen de tolerantie.

      Succes,
      Remco.
    • Re: rechterruitmechanisme werkt vreemd

      Ik schreef in mijn topic van 15 januari dat het rechterraam niet altijd goed sloot bij het dicht doen van de deur. Er onstaat dan een soort gelatenheid door het raam te sluiten met de schakelaar in de portierdeur.
      Tot twee weken terug ik bemerkte dat mijn richtingaanwijzer in de rechterspiegel het niet deed het raam helemaal niet meer reageerde en tot overmaat van ramp de spiegelverstelling het ook niet meer deed. :evil: :evil:
      Toen was de maat vol, op naar dealer, die heeft alles na gekeken en naar bleek, er was een kabel "kaal" :smt011 komen te liggen en die maakte sluiting.
      Je vraagt je toch af hoe is het mogelijk.
      Het probleem is weer verholpen en alles doet het weer naar behoren :smt031 (voorlopig althans) :smt023
    • Super weer dit forum.

      Vandaag bleek de accu het niet meer te trekken, dus aan de lader. Helaas bleef het rechterportierraam half naar beneden staan. En ja met de oplossing op dit forum de reset gedaan. En alle ramen weer dicht gelukkig. Net nu er weer regen aan komt zul je dit altijd weer zien.

      Bedankt.

      Ruud.
      :vw: :cscsw: EOS 2.0 FSI 2008. Leder, Navi, GPS Garmin.