alarm EOS

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Ik ben in afwachting van de levering van mijn EOS 2.0 Fsi. Hoewel deze voorzien is van zeer veel extra's zit er geen alarm in.

Ik zou graag tips van jullie ervaringen ontvangen welk alarm ik het beste kan aanschaffen zodat de EOS ook met open kap beveiligd is.

groeten,

Dirk
    • Hoi Dirk

Hieronder vindt je de functionele eigenschappen van alle soorten SCM beveiligingssystemen onderverdeeld in klassen:.

Startonderbrekers (klasse 1)
      De eerste soort beveiligingssystemen bestaat uit een elektrisch systeem met ten minste een dubbele automatisch inschakelende blokkering. Deze tweevoudige blokkering bevat in ieder geval een onderbreking van de startmotor en een andere, extra blokkering, meestal op de brandstofvoorziening. Het systeem bevat geen inbraakdetectie en geen alarmering. Bij voertuigen die af-fabriek al zijn voorzien van een goedgekeurde startblokkering werkt deze op het motormanagement.

Alarmsysteem (klasse 2)
      Klasse 2 alarmsystemen bestaan uit een automatisch inschakelende dubbele blokkering (net als klasse 1), omtrekdetectie en ruimtelijke detectie, akoestisch signalering door middel van een sirene (zonder noodstroom) en optische signalering.

Alarmsysteem (klasse 3) :this:
      Klasse 3 alarmsystemen hebben naast de beveiliging van klasse 2 een aanvullende sabotagesignalering en hellingdetectie. De sirene die voor de akoestische signalering zorgt, bevat een ingebouwde noodstroomvoorziening. De verbinding tussen de centrale en de sirene vindt plaats via een gecodeerd signaal. Als de draad tussen de sirene en de centrale wordt doorgeknipt, zal de sirene afgaan op de noodstroomvoorziening.

Voertuigvolgsystemen (klasse 4 en 5)
      Met deze systemen is het mogelijk om een gestolen voertuig na de diefstal te traceren. Een klasse 4 of 5 systeem is altijd een combinatie van een klasse 1,2 of 3 systeem en een voertuigvolgsysteem. Het verschil tussen klasse 4 en 5 is dat bij een klasse 5 systeem het voertuigvolgsysteem wordt geactiveerd als het alarm afgaat. Bij een klasse 4 systeem is dat niet het geval. Het voertuigvolgsysteem wordt bij klasse 4 systemen geactiveerd door een bewegingsensor of na een diefstalmelding van de eigenaar.

Mijn Eos is (standaard)geleverd met een SCM Klasse 3 alarm. Dat is het systeem wat ik je ook zou adviseren.

Ik raad je aan contact op te nemen met de verzekeringsmaatschappij i.v.m. de polisvoorwaarden.
      Over het algemeen accepteren verzekeringsmaatschappijen Klasse 3 voor een cabrio (soft of hardtop maakt hen, bizar genoeg, verder niet uit)

Grz Nico
    • Ik heb altijd gedacht dat ik geen alarm had en alleen een nep ledje in de deur, totdat ik de hond op de achterbank had gelaten en ik terug kwam bij de Eos die met de gevarenlichten stond te knipperen
      Later heb ik nog getracht het dak open te laten en na een half uur eens mijn hand naar binnen te steken......en er gebeurde niks.

Hoe kom ik er nu achter of ik wel of geen alarm heb en welk type?
      Ik ben van na de oorlog, dat wil ik graag zo houden! Volkswagen Eos 20FSi 2008
    • Alle Eossen hebben standaard een startonderbreker en bij twee maal afstandsbediening op lock drukken een van binnenuit niet ontgrendel modus.
      Er kan als extra optie een interieur censor zijn geleverd, hierdoorcdus standaard 2 en optioneel klasse 3 :-)
      Een dag niet open gereden is een dag niet geleefd :eossilber:
    • Hoi Moustache,

Er zit een microwave sensor in je EOS die beweging registreert als je de EOS is afgesloten. Dit werkt zelfs bij open dak.
      kan je zelfs even testen: dak open doen, uitstappen, deur vergrendelen. Gooi dan even een doekje of iets dergelijks in je EOS en de alarm gaat af ( mits je de alarm niet hebt uitgezet via het knopje in de deur 8o ).

groeten

Uwe
    • De Eos heeft ook een opkrik beveiliging zodat er een alarm afgaat als je hem opkrikt.
      Deze kun je tijdelijk uitzetten met het tweede verstopte knopje in de deur.
      Dit als je op een extreem schuine straat moet parkeren of als je afgesleept wordt.
      Beide zijn maar kort te gebruiken en moeten steeds opnieuw actief gezet worden.
      De interieur beveiliging kun je ook zo ff uitzetten als je bijv een hond of zo in de auto hebt en je wilt hem toch afsluiten....
      Zou wel een stoere hond nemen..... :thumbsup:
      Files
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:

The post was edited 1 time, last by Paul eric ().