Problemen met accu na auto wassen. Ervaringen

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Problemen met accu na auto wassen. Ervaringen

      Beste mensen, wie weet raad?


      Ik heb de afgelopen twee maanden drie maal hetzelfde euvel gehad met mijn EOS.

      Nadat ik de auto handmatig heb gewassen bij de wasserette (afspuiten met hoge druk, shampo, wassen met de hand en weer afspuiten met hoge druk - schoon water) kreeg ik de auto niet meer gestart. Dat lukte wel met startkabels en na een korte rit was er niets meer aan de hand. Ik kon gewoon weer "op eigen kracht" starten. Voor de zekerheid heb ik overigens 's nachts de accu opnieuw helemaal vol geladen. Na de tweede keer heb ik de accu, die er pas één jaar inzit, laten doormeten; deze schijnt in uitstekende staat te zijn.
      Gisteren dus de derde keer, weer na het uitvoerig was- en poetswerk.......

      Vervelend omdat je niet weet waar je naar moet laten kijken. Wat overings opviel was dat de vensters niet meer naar behoren werkten na het starten met de startkabels. Deze heb ik moeten resetten.

      Wie, o wie, weet raad? :pillepalle: :pillepalle: ?(



      Met groet,
      John
    • Hallo Mac,

      Ben niet zo technisch, maar als ik de auto "overstart" met behulp van startkabels via een andere auto, werkt het dan hetzelfde of wijzigt het voltage dan dusdanig dat je geen juiste meting meer krijgt?

      Grtz, John

      Mac schrieb:

      Overdaad schaadt... niet zo vaak poetsen ;)

      Maar als de accu in orde is, dan zou ik eens ff checken of de dynamo nog wel in orde is.
      Als de accu (weer) leeg is en je de wagen gestart hebt met een jumper, dan kun je de spanning meten op de accu. Als dit met rijdende motor lager dan 12 V is, dan is je dynamo aan het einde van zijn leven.
      o M
    • +1 voor Bob. Dat is de laadspanning die de dynamo levert.
      Als de motor dus loopt en je bent niet meer aan een andere auto gekoppeld door startkabels, dan moet je de spanning die op de accupolen staat meten.
      De laadspanning kan echt wel iets afnemen naarmate de dynamo ouder wordt, maar als deze onder de 12 V komt, dan is het zeker einde oefening!