Service waarschuwing in display

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Service waarschuwing in display

      Ik lees hier volgens mij nog niets over in het forum maar, hoe gaat een ieder om met de melding in de display dat de auto voor service naar de garage moet. Mijn TDI ongeveer 24000 gelopen en geeft zo'n melding. Ik dacht met 30000 naar de garage te kunnen. De auto is van juni 2007. Het serviceboekje geeft wel wat toelichting maar het is me niet duidelijk wat nu precies noodzakelijk is en of dit ook met het behouden van de garantie op de auto te maken heeft. Ik neem aan dat niemand er behoefte aan heeft om de auto vaker dan strikt nodig naar de garage te brengen. Voor alle duidelijkheid, met mijn Eos maak ik doorgaans ritjes van 75 - 150 km per dag. Graag jullie ervaringen.
    • Re: Service waarschuwing in display

      Hoi Paul,

      wij hebben die melding in het display ook sinds onze vakantie in Frankrijk. Op de teller staan nu 32000km.

      De eerste beurt is afhankelijk van de rijstijl (en die natuurlijk afhankelijk van de afstanden die je rijdt). Er zijn dus ook mensen die al naar 18000 naar de service moeten (of beter gezegd: hun auto's :D) .

      Blijkbaar is ook de eerste beurt bij de diesel's vroeger dan bij de benzine's. Dus die 24000 van je zitten in de goed hoek :smt023 .Ga ervan uit dat het nodig is en maak een afspraak met je dealer...

      ...ik had laatst een probleem met vuil in de motorolie die een filter dicht had gezet waardoor in m'n skoda superb de motor bijna uitviel. Commentaar van de garage: bekend probleem - de opgegeven service interval is te lang en wij zijn gevraagd om die weer terug te voeren...
      Dus wel gaan...

      groeten

      Uwe
    • Re: Service waarschuwing in display

      Toevallig moest ik vandaag toch bij de VW dealer zijn voor het repareren van de lekkage, maar gisteren bij 17.000 km kreeg ik ook de melding 'service in 1000 km'. Ik rij wel veel in stadsverkeer, maar beschouw mezelf toch als een nette rijder die niet al te wild met zijn auto om springt. Ik hoor de verkoper nog zeggen toen ik de auto half augustus vorig jaar splinternieuw de garage uit reed: "Een service beurt is pas nodig bij 30.000 km meneer". Ik ben net op de helft :roll: :?: :!: :smt011

      Ik begin steeds minder vertrouwen te krijgen in Volkswagen als degelijk duits merk.
      EOS 2.0 T-FSI | Pearl Black | Vienna Cornsilk-Beige leer | Pack Ambiente Alu | IPod | Windscherm | Licht en Zicht | 18" Chicago velgen | Sportonderstel
    • Re: Service waarschuwing in display

      Hoi Rob,

      dat met de 18.000 en de eerste beurt is wel raar. Je zegt zelfs dat je korte afstanden rijd en dit zou ook voor een erdere beurt kunnen zorgen maar dan misschien toch niet zo vroeg. Er zou dan ook nog iets anders aan de hand kunnen zijn:
      Op het duitse forum hebben ze het over het instellen van de servicebeurten interval in de bordcomputer. Die zou voor uitlevering van het nieuwe auto van vast naar variabel of longlife gezet moeten worden.

      Laat die even checken als je toch ernaartoe moet.

      ...en trouwens, van harte gefeliciteerd nog !

      groeten

      Uwe
    • Re: Service waarschuwing in display

      Hoi Uwe,

      Zie mijn verhaal over de lekkage. Bij de dealer gaan ze er ook van uit dat het wel erg vroeg was voor de melding. Ze hebben gisteren de computer gereset zeggen ze en nu is de melding inderdaad weg. Maar ik wil nu wel eens weten waarom die melding verscheen. Hoe dan ook, iets was er niet goed. Al was het maar de instelling van het interval, maar juist met service beurten moet je niet rommelen, dus dit geeft geen goed gevoel. Daarnaast ben ik zelf werkzaam in de IT en zit de hele dag aan computers. Nu is dit wel degelijk iets anders dan een desktop PCtje, maar ik weet wel dat als men er niet achter is waarom de fout op trad, dit hele verhaal zich makkelijk morgen nog een keer kan herhalen.

      Groetjes,
      Rob
      EOS 2.0 T-FSI | Pearl Black | Vienna Cornsilk-Beige leer | Pack Ambiente Alu | IPod | Windscherm | Licht en Zicht | 18" Chicago velgen | Sportonderstel
    • Re: Service waarschuwing in display

      Hey

      Ik heb dit ook auto dient om de 30.000 een onderhoud te krijgen maar na een 18.000 km kreeg ook deze melding, langs de garage geweest, ze hebben alles gecontroleerd, maar verder niets gedaan, ook niet gereset. maw tot 30.000 met deze melding op het scherm
      OP 30.000 terug binnen gegaan voor onderhoud.
      OP 42.000 weer de melding, identiek hetzelfde verhaal als bij 18.000 en moet dus wachten voor een onderhoud op 60.000 km, ondertussen zitten we aan 51.000 km ...

      Auto is nu 15,5 maand oud met 51000 km waarvan 80% op de autosnelweg
    • Re: Service waarschuwing in display

      nee, het lijkt geen computerprobleem te zijn.

      Naar wat studeren van de berichten op het duitse forum hebt je blijkbaar de mogelijkheid of

      1.een vaste interval (rond de 18000 de eerste vanwege vervanging olie)

      of

      2.een variabele interval (als je longlife olie toepast)

      in de bordcomputer in te stellen.
      Omdat inmiddels alle autos wel met longlife olie lopen zou de interval op variabel moeten staan (dan berekend de computer zelfs wanneer je voor het eerst naar de garage moet en dat is rond de 30000).

      Blijkbaar komen de EOS'n met de vaste instelling uit Portugal en moeten voor uitlevering op variable omgezet worden. Als dit niet gedaan wordt pakt die altijd vast ingestelde intervallen en je krijgt naar een 30000 km beurt al bij 48000 weer een melding.

      Hoop dat het uitleg nu enigzins duidelijk is :?:

      Dat met je (sorry) "rijdende badkuip" is echt verschrikkelijk :shock: . Success verder met het afronden :smt071 via je leasemaatschappij :smt023

      groeten

      Uwe
    • Re: Service waarschuwing in display

      Mij werd het verteld bij aflevering van de auto. De dealer kan namelijk het hele proces vanaf de bestelling van de auto bij VW volgen. Dat hij op de band staat in Portugal, dat hij verscheept wordt naar Wolfsburg. Dat hij daar onder handen wordt genomen (personalisatie). Dat hij onderweg is van Wolfsburg naar Amersfoort (PON) en dan van PON naar de dealer. Ik belde wekelijks met de dealer wat de status was :wink:

      Grtz,
      Rob
      EOS 2.0 T-FSI | Pearl Black | Vienna Cornsilk-Beige leer | Pack Ambiente Alu | IPod | Windscherm | Licht en Zicht | 18" Chicago velgen | Sportonderstel