motor managment storing

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • motor managment storing

      Hallo ik heb sinds een week een eos 2.0 fsi uit 2006 en heb een mm storing gehad.

      deze bij de pl vw dealer laten uitlezen en het bleek de eerste lamba zonde te zijn.

      deze laten vv bij een vakgarage (schoonzoon werkt daar) er zit nu een 5 polige bosch in.

      helaas vandaag weer een mm melding en ik vermoed weer het zelfde.

      dinsdag maar weer terug naar de garage voor een uitlezing.

      hebben misschien meerdere eos rijder hier eens last van gehad??,

      .
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Paul eric () aus folgendem Grund: hier ff weer een update,volgens de eerste uitlezing gaf de eerste lambdazonde (spruitstuk) 5 polig instoring staan. deze heb ik laten vv en even leek het probleem opgelost. echter ging het mm lampje weer aan,en gisteren heb ik dezeweer laten uitlezen. de melding is Zuurstof (LambdaSensor B1 S3 Sporadisch 001-Bovenste Limiet Overschreden. code P0144. deze code geeft als beschrijving: Zuurstof(Lambda Sensor bank-1 sensor 3 spaning te hoog. verder heb ik geen vermogensverlies en lijkt de eos soepel te lopen. Nu heeft de eos 4 lanbda sondes en hebben we de stekker verbindingen van de achterste drie sondes schoongemaakt en met contact spray behandeld. Omdat er gisteren te weinig tijd over was om dit verder te onderzoeken,moet ik dus ff afwachten of het mm lampje weer aangaat. verder had ik wel nog een vraag!!. weet iemand de nummer volgorde van de Lamdba sondes.anders moet ik iedere sonde afzonderlijk loskoppelen en dan opnieuw uitlezen. (ps ik heb de eerste sonde weer terug geplaast). gisteren nog ff een stuk gereden en nog geen nieuwe melding gehad. alvast bedanbkt voor jullie reactie.

    • Hoi Paul Eric,

      wat voor problemen had/heb je precies? Hoe uit het zich? Minder vermogen? Geen trekkracht? Anders?

      Onze EOS had deze problemen - oorzaak was een fout van aansturing van de gasklep. Lijkt af en toe als fout op te duiken en lijkt makkelijk op te lossen.

      Uwe
    • motor mm storing

      Ik moet nog ff wennen aandeze site,maar ik heb geprobeerd een update te geven van deze storing.

      dank ieder die de tijd neemt om te reageren. :eosrot:

      edit Uwe: heb hier jou update geplaats:

      hier ff weer een update,volgens de eerste uitlezing gaf de eerste lambdazonde (spruitstuk) 5 polig instoring staan. deze heb ik laten vv en even leek het probleem opgelost. echter ging het mm lampje weer aan,en gisteren heb ik dezeweer laten uitlezen. de melding is Zuurstof (LambdaSensor B1 S3 Sporadisch 001-Bovenste Limiet Overschreden. code P0144. deze code geeft als beschrijving: Zuurstof(Lambda Sensor bank-1 sensor 3 spaning te hoog. verder heb ik geen vermogensverlies en lijkt de eos soepel te lopen. Nu heeft de eos 4 lanbda sondes en hebben we de stekker verbindingen van de achterste drie sondes schoongemaakt en met contact spray behandeld. Omdat er gisteren te weinig tijd over was om dit verder te onderzoeken,moet ik dus ff afwachten of het mm lampje weer aangaat. verder had ik wel nog een vraag!!. weet iemand de nummer volgorde van de Lamdba sondes.anders moet ik iedere sonde afzonderlijk loskoppelen en dan opnieuw uitlezen. (ps ik heb de eerste sonde weer terug geplaast). gisteren nog ff een stuk gereden en nog geen nieuwe melding gehad. alvast bedanbkt voor jullie reactie.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von uwe ()

    • Gisreren Brande spontaan het mm lampje zonder enigen beperkingen heeft de Eos gelopen.

      Dus vandaag maar eens uitgelezen.
      Uiteindelijk kwamen er 5 storingen in beeld.
      In groep 01-08-09-16 en 26
      Op 01 foutcode engine 01314 deze leek mij de belangrijkste op het internet hebben zr het over relai 109.
      Weet of heeft iemand daar ervaring mee!.
      En waar kan ik deze in de Eos vinden, en heeft deze een vag nr of codering

      Zal zeker morgen ff beter kijken en nog eens ff een stuk rijden en weer uitlezen!.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss: