kachel probleem bij open rijden

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • kachel probleem bij open rijden

      Hallo ik heb een probleem met de temperatuur in de auto.

      Wanneer ik open rijdt en mijn climaat control staat helemaal uit dan is het onder bij mijn pedalen zeer warm , het lijkt daar onder wel een sauna , weet iemant waar die warmte vandaan komt , er komt uit de gaten onderin geen lucht uit , zou het warmte kunnen zijn die van de moter afkomstig is en het interieur binnen komt ,


      Graag een oplossing voor dit probleem ,


      groetjes

      Marco
    • Re: kachel probleem bij open rijden

      Heej Marco,

      Ik weet niet of dit hetzelfde probleem is.
      Maar het volgende heb ik zelf ervaren.

      Mijn climate control stond helemaal op Low en gaf tog warme lucht.
      Na een reparatie bij de garage bleek dat er een sensor defect was.
      Deze sensor geeft aan hoe warm of koud het is.

      Gr,
      VW Eos 2.0 TFSI. MF stuurwiel, DVD Navigatie, 17 inc Le Mans velgen, Zwart van buiten rood van binnen. Alu decor
    • Re: kachel probleem bij open rijden

      Ik heb dat probleem niet. Alleen heb ik geen climate control, maar de standaard airco. Persoonlijk had ik de airco ook weg willen laten, maar dat kon niet. Airco/climate control op een cabriolet is wat mij betreft hetzelfde als een ferrari met een trekhaak. Het hoort gewoon niet.
      Of het moet zijn opgelost zoals bij mijn A4 cabriolet. Zodra het dak open gaat schakelt de climate control volledig uit. Alleen verwarming en stoelverwarming doen het dan nog.
      EOS 2.0 T-FSI | Pearl Black | Vienna Cornsilk-Beige leer | Pack Ambiente Alu | IPod | Windscherm | Licht en Zicht | 18" Chicago velgen | Sportonderstel
    • Re: kachel probleem bij open rijden

      "Ferrarist" schrieb:

      Zodra het dak open gaat schakelt de climate control volledig uit.


      Als het dak open is en je zet de airco uit, dan zal deze telkens je het dak opent ook uitgeschakeld worden, en bij het dak terug sluiten zal de airco terug aanspringen op de laatst ingestelde temp bij gesloten dak. Is standaard
    • Re: kachel probleem bij open rijden

      Hoi Mickey,

      Bij mij is dat niet zo. Ik zet altijd de airco met de hand uit als ik het dak open doe. Als ik het dak daarna sluit, de airco aan doe en dan het dak weer open doe, dan blijft de airco gewoon aan. Ik zal bij de volgende beurt bij de dealer eens vragen of ze dit kunnen wijzigen. Zoals jij aangeeft dat het zou moeten werken, lijkt me ideaal.

      Mvg,
      Rob
      EOS 2.0 T-FSI | Pearl Black | Vienna Cornsilk-Beige leer | Pack Ambiente Alu | IPod | Windscherm | Licht en Zicht | 18" Chicago velgen | Sportonderstel
    • Re: kachel probleem bij open rijden

      "remcokaptein" schrieb:

      Dat is vreemd Ferrarist.

      De Eos onthoudt niet of de airco aan of uit staat. De Eos onthoudt de climatronic stand bij open en dicht. Dus instelling A bij open dak wordt vervangen door instelling B als dak gesloten wordt. Vervolgens weer instelling A als dak weer open gaat.

      Zo hoort het zover ik weet....


      De EOS onthoud WEL of de airco aan of uit staat. Allee mijne EOS toch
      vb: A = open dak en B = gesloten dak
      als instelling A = Airco OFF en B = Airco ON ingesteld op 21°C zal hij bij het openen van het dak de airco uitgeschakeld worden en gaat het dak weer dicht dan zal de airco automatich terug aanspringen en ingesteld staan op 21°C.
    • Re: kachel probleem bij open rijden

      Het mooie van het hele verhaal is dat ik geen climatronic heb. Dat probeerde ik nu juist te zeggen :lol: Vind ik ietwat overbodig in een cabrio. Als ik het warm heb gooi ik het dak open en als ik het koud heb doe ik de verwarming aan :wink:
      EOS 2.0 T-FSI | Pearl Black | Vienna Cornsilk-Beige leer | Pack Ambiente Alu | IPod | Windscherm | Licht en Zicht | 18" Chicago velgen | Sportonderstel
    • Re: kachel probleem bij open rijden

      "Ferrarist" schrieb:

      Het mooie van het hele verhaal is dat ik geen climatronic heb. Dat probeerde ik nu juist te zeggen :lol: Vind ik ietwat overbodig in een cabrio. Als ik het warm heb gooi ik het dak open en als ik het koud heb doe ik de verwarming aan :wink:


      Als het meer dan 27° graden is en je rijd in het stad van het ene licht naar het andere doet zo een airco toch wel deugd ook al rijd je cabrio op dat moment

      Anders ben ik ook akkoord bij mij staat de airco ook niet aan als ik open rijd
    • Re: kachel probleem bij open rijden

      Ik ben het met Mikey eens als het heel warm is en je rijdt in een stad dan is een airco toch wel lekker. Persoonlijk ondervonden in Italie 30 graden :smt004 en meer.
      Ik heb ook een standaard airco en dat is wel plezieriger dan climate controle vind ik.

      maar om een airco :smt023 in een cabrio te vergelijken met een Ferari met een trekhaak....? :smt005
    • Re: kachel probleem bij open rijden

      We raken nu wel erg off-topic (sorry Marco), maar ik heb gelukkig nog geen temperaturen boven de 28 graden rijdend in de stad mee gemaakt. Misschien dat ik de airco dan wel zou gaan gebruiken.
      EOS 2.0 T-FSI | Pearl Black | Vienna Cornsilk-Beige leer | Pack Ambiente Alu | IPod | Windscherm | Licht en Zicht | 18" Chicago velgen | Sportonderstel