Dak gaat niet meer open

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Dak gaat niet meer open

      Goedenavond

      Ik heb en probleem met mijn EOS. 2.0 FSI bouwjaar 2009
      Het cabriodak wil niet meer open en ik krijg de melding systemfehler verdeck werkstatt op het dashboard
      De auto is 2 weken geleden naar de garage geweest en daar hebben de sensoren nagekeken en gereinigd.
      Het dak is daar zeker 10 x open en dicht gegaan en leek het probleem te zijn opgelost.
      Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn of hebben jullie tips??
      het is in ieder geval geen vocht dat heb ik al gecontroleerd.

      Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie's

      Groet Gea :eosdunkelblau:

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Gea ()

    • Het is moeilijk om op basis van de omschrijving die je geeft een goede diagnose te geven. Omdat je een paar weken geleden nog naar de garage bent geweest en het dak na hebt laten kijken zou je wellicht nog garantie kunnen hebben.

      Bij de VW garage die het dak van mijn Eos heeft afgesteld kreeg ik namelijk twee maanden garantie.

      Veel succes,
      Bob
      :eosschwarz:
    • Hoi Gea,

      welkom hier op ons forum, laat hopen dat het probleem dat je omschrijft snel wordt opgelost.

      Ik moet bekennen dat ook voor mij niet echt duidelijk is wat je omschrijft, met name de afloop in tijd.

      Was het zo qua volgorder?
      1. probleem met dak
      2. naar garage waar ze de sensoren hebben nagekeken en gereinigt?
      3. dak ging weer open en dicht
      4. nu. twee weken later gaat dak niet meer open

      of zo?
      1. naar garage voor nakijken en (reinigen?) van de sensoren (hoezo hebben zij dat gedaan???)
      2. dak ging wel open en dicht
      3.nu, twee weken later gaat het dak niet meer open

      Hoe dan ook, je kan uit laten lezen of inderdaad een van de sensoren een probleem geeft. Ik zou met deze vraag weer terug gaan naar je garage die er al eerder naar had gekeken. Het zou best kunnen dat zij de veroorzaker van het probleem zijn, of als zij het eerder hebben kunnen verhelpen, weten wat de oorzaak is.

      Laat horen wat ze zeggen.

      Groeten

      Uwe
    • Goedemorgen

      Een beetje een late reactie...
      De auto gaf dit probleem al aan en dat was ook de reden waarom de auto naar de garage is gegaan.
      Daar hebben ze de auto aan de computer gehad en uitgelezen.
      Hierna zijn de sensoren gereinigd en leek het probleem opgelost.
      Helaas niet dus.
      Na zelf wat gepuzzel kwamen wij zelf tot ontdekking dat het rechter achterraampje en de centrale bediening voor alle ramen niet functioneert.
      De eos staat sinds woensdag weer bij de garage zonder resultaat.
      Er wordt nu gesproken om het rechter achterraam te laten zakken middels het doorknippen van de staalkabel.
      hoe dan ook het probleem is dus nog steeds niet opgelost.
      Ik ben ook bang dat dit een kostbare reparatie gaat worden pfff


      Heeft iemand van jullie ooit dit probleem gehad en weten jullie misschien een betere oplossing?

      Groet Gea :eosdunkelblau:
    • Sorry Gea, dit blijft een rar verhaal :hmm:

      Als het rechter achterraamtje en je centrale bediening niet werkt kan inderdaad je dak niet open of dicht.
      Dus of er is iets mis met de aansturing of je hebt een mechanisch probleem bij het raamtje.
      Ik sta wel van verbaasd dat de garage er blijkbar niet uitkomt... :huh:

      Ik ga nog eens zoeken of ik iets kan vnden op het Duitse EOS forum als het weer online is.

      Groeten,

      Uwe
    • Zo, ik ben er nog eens door het Duitse forum heen... :search:

      Het probleem zou inderdaad verschillende oorzaken kunnen hebben (zoals te verwachten was ^^ )

      1. "Fensterheber" stuk, dit zou het onderdeelnummer moeten zijn: 1Q0998792 VW2. Kosten 150 €, of @ 350-400 € inkl inbouw. De dealer kan uitlezen of er iets mis is met deze. De dealer is zelfs in staat om hem te testen. Het kan dat deze fout alleen af en toe optreed, als bv die motor van de Fensterheber nog niet helemaal stuk is... Lastig om zelfs te doen lees ik, omdat je van alles uit moet om er bij te kunnen komen, zelfs de speaker moet eruit... :hmm:

      2. na langer spanningsverlies, bv na problemen met de akku, kan het zijn dat de CAN-BUS in de waar is. Dit wederom kan als gevolg hebben dat het/de "Türsteuergerät" = portieraansturing niet meer klopt en opnieuw moet worden synchroniseert. Dan gaat bv een zijraam dicht ipv open en andersom of je krijgt een foutmelding dat de achterportier open staat (jawel, klopt! klik De Eos heeft 4 "Türsteuergeräte"). Het zou uiteraard ook kunnen dat de portieraansturing stuk is en dan helemaal niks meer doet.

      Tür.jpg

      Hier nog de links naar de threads op het Duitse forum: klik, klik en klik

      Groeten

      Uwe