eventjes inhouden

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • eventjes inhouden

      Hebben jullie dit ook?

      Als mij auto koud staat en ik rijd tussen de 70 en 110 km/u aan een constante snelheid, voel ik af en toe dat mij auto even shokt, precies of hij heeft de hik, of er is vuil in de diesel, dit is zeer lichtjes, enkel de bestuurder voelt het, bij de garage zeggen ze dat dit aan de PDF ligt??

      Kan dit?

      Voor degene die het niet weten ik heb een 2.0 TDI met nu 51.000 km en ik merk dit nu reeds een 15.000 km. Daarvoor was het misschien ook??

      Graag jullie reactie
    • Re: eventjes inhouden

      Hoi Ferry

      heb helaas nog steeds geen idee. We lijken ook geen lid meer te hebben dat bij VW werkt en even zou kunnen reageren. Misschien een idee volgende keer bij je dealer te vragen wat het zou kunnen zijn?
      Mikey, heb jij inmiddels een antwoord?

      Uwe
    • Re: eventjes inhouden

      "Uwe" schrieb:

      Hoi Ferry

      heb helaas nog steeds geen idee. We lijken ook geen lid meer te hebben dat bij VW werkt en even zou kunnen reageren. Misschien een idee volgende keer bij je dealer te vragen wat het zou kunnen zijn?
      Mikey, heb jij inmiddels een antwoord?

      Uwe


      ZOals ik reeds zei in de garage zeggen ze dat het aan de DPF ligt.
      Heb ondertussen 77000 km en het is nog steeds.
    • Re: eventjes inhouden

      Ik heb mijn EOS nu sinds april van dit jaar en vanaf het begin had hij al dezelfde problemen (TDI uit 2006). Ik heb er naar laten kijken en ze hebben het brandstoffilter vervangen. Dit heeft helaas niet geholpen. Daarna hebben ze een klep schoongemaakt (sorry, maar ben naam even kwijt. Is klep die gebruikte uitlaatgassen weer laat hergebruiken in de motor).

      Ik ben net met mijn EOS naar Frankrijk geweest en daar zijn de problemen helaas erger geworden. Eerst was het bij het optrekken na korte bochten dat ie inhield en een soort geluid maakt dat er iets aanliep. Nu doet hij het ook bij continue (hoge) snelheid op de snelweg.

      Ik baal hier vreselijk van want je raakt het vertrouwen in de 'kracht' van de motor kwijt.

      Ik hoop dat iemand hier toch nog een tip voor heeft.
    • Re: eventjes inhouden

      Dit is niet te geloven!

      Ik had al hetzelfde probleem in het Duitse forum geplaatst, maar geen (echte) reacties bekomen. En nu zie ik dat dit probleem hier al sinds 3 jaren word gediscuteerd.

      Ik rij een TDI van 07/2011, heb nu 45000 km erop, maar voel de 'hik' sinds 20000 km. I had het aan mijn eerste inspectie gezegd, maar ze hebben niets gevonden (of ook niet echt gezocht).
      Dan heeft een collega gezegd, dat zij wel veel witte damp uit mijn uitlaat ziet. Dat heb ik ook aan mijn garage gezegd, maar ze hebben weer niet gevonden.
      3 weken geleden gaat de motor-elektrika lampje aan en der motor heeft allen de halve kracht, maar met motor uit en aan is het 'opgelost'; een keer was ook al der motor lampje aan.

      Ik heb op 31 Aug een afspraak met de garage. Die heeft de verheugen al gelezen en denkt nu, dat het iets met de vacuüm voor de turbo is. Ik zal het zien ... en natuurlijk berichten.

      Groetjes
      Rainer
    • Re: eventjes inhouden

      Ik heb een passat diesel gereden waarmee ik een soort gelijk probleem had.
      De luchtmassa meter was toen stuk.
      Het aantal gereden km die jullie vermelden lijken daarvoor echter te laag.
      Als het de luchtmassa meter is, kan je er beter een bij mercedes halen.
      Met een kleine aanpassing (nokje wegvijlen) is die gemakkelijk zelf aan te brengen.
      Scheelt een hoop geld.

      Op het VW forum even zoeken met luchtmassa meter en er komen beschrijvingen zat.

      gr Maarten
      EOS, oktober 2008, metallic grijs, 2l FSI 150 pk, zwart leder, Navi Pioneer navman f900bt
    • Re: eventjes inhouden

      "Susanne" schrieb:

      (sorry, maar ben naam even kwijt. Is klep die gebruikte uitlaatgassen weer laat hergebruiken in de motor).


      ERG klep

      Ik heb het met mijn passat tdi soms als ik een tijdje rustig heb gereden.
      De PFD verklaring is heel aannemelijk.
      Ook rook kan worden verklaard door het schoon branden van de PFD.
      Ik rij niet zo vaak heel rustig :roll: en heb er normaal geen last van.
      Je wagen af en toe flink de sporen geven kan echt geen kwaad.
      Bij mijn vorige tdi zonder PFD kwam er een ont-zet-ten-de walm uit na een poosje rustig rijden.
      Normaal rookte die amper (bij flink doorrijden).
      Op eoa manier hoopt er bij rustig rijden roet op in de .motor/turbo/uitlaat
      Regenereren zal dan vaker voorkomen.
      Groeten, Edwin
    • Re: eventjes inhouden

      Bedankt! JA, de ERG klep :wink:

      Ze hebben de klep al wel zo goed mogelijk schoon gemaakt. Maar als je niet alles losschroeft, kun je er niet zo goed bij. Dit kon helaas even niet anders omdat ik 2 dagen later met de EOS op vakantie zou gaan.
      De volgende keer gaan ze het wel loshalen om de klep echt helemaal schoon te maken.

      Advies was ook om de motor goed te laten werken.....en dat heeft ie zeker gedaan in de bergen in Frankrijk en de snelweg in Duitsland (waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar er rustig mee gereden). Maar dat heeft niet geholpen. Dus eerst maar de ERG klep eruit en schoon en dan weer verder kijken :|
    • Re: eventjes inhouden

      Ik heb goede nieuws!

      Mijn EOS heeft geen hik meer. Het was een leiding voor de lucht, ik denk in de buurt van de turbo. Die hebben ze gewisseld en nu is weer alles perfect.

      Ik weet natuurlijk, dat jullie problemen misschien niet dezelfde oorzaak hebben. Maar omdat de symptomen gelijk waren, zou je misschien je garage vragen deze leiding (en in de buurt) accuraat te onderzoeken.

      De referentie code voor de leiding is: 1K0145828S

      Ik denk ik had geluk gehad, omdat het probleem bij mijn EOS zo erg was, dat de garage de errors kond uitlezen.

      Groetjes
      Rainer
    • Late reatie van mijn kant, maar doe er je voordeel mee....

      Het af en toe inhouden (diesel) heb ik bij mijn Passat gehad 1.9TDI-132 sportline). Bijna niet reproduceerbaar, vrijwel altijd op rechte stukken bij 80 a 90 in de 6e versnelling. Is begonnen bij ongeveer 280.000 km en werd steeds iets erger. Eerste eens per 2 maand, oplopend. Tot enkele maanden geleden (inmiddels 352.000 km) het inhouden steeds frequenter voorkwam en ook ineens inhouden bij een inhaal actie, wegrijden bij verkeerslicht, etc. Ik vertrouwde het niet, garage kon geen defect ontdekken (doet het natuurlijk nooit bij de garage!). Na enig googlelen heb ik de garage gevraagd de kabelboom van de pompverstuivers te vervangen. Problemen zijn bekend met deze kabelboom, de garage vond het een gok maar sindsdien: nos problemos any more. De kabelboom die door de motor loopt, wordt blijkbaar aangetast door olie en gaat storen. Meestal gepaard met storingsmeldingingen, maar (helaas) niet bij mij. Ik kom niet bij de VW dealer, dus was niet veel geld kwijt: totaal € 130,00, waarvan € 60 voor de kabel.

      Kanttekening bij dit topic: geschetst probleem komt meestal voor bij auto's die rond de ton hebben gereden, vandaar dat ik het hier post ondanks dat het bij mij pas bij 280.000 km optrad.