Angepinnt Handmatig sluiten zonnedak ! ( noodprocedure)

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Handmatig sluiten zonnedak ! ( noodprocedure)

      Procedure voor het handmatig sluiten van je schuifdak ( wanneer deze door de motor niet meer te sluiten is :

      Verwijderen hemeltje :

      Elke kant heeft een soort klipje ( Zie foto ) deze kun je naar je toetrekken.





      Wanneer de klipjes los zijn kun je voorzichtig het doek uit de rails halen ( horizontaal ) als je het doek iets naar je toetrekt zie je hoe deze gemonteerd is.

      Het doek valt dan naar achter en er blijft een plastieken frame over. Deze zitten met 5 schroefjes vast 4 aan de zijkanten en 1 in de bolle vorming van het plastic.









      Wanneer alle schroefjes verwijderd zijn kun je de plastieken frame naar voren schiuven en zo verwijderen.

      De motor is nu zichtbaar als de foto hieronder.



      Op de motor ( rood rondje) zit een draaimeganiek, deze kun je handmatig met een torx schroevendraaier draaien naar open en dicht, je zult zien dat op deze manier het schuifdak open of dicht gaat.

      Je zit nu in iedergeval droog wanneer je dak even niet werkt.

      Door de vuiligheid in de rails en rubber kan de motor kapot gaan ! Zorg dat je rubbers altijd goed ingesmeerd zijn en het zand verwijderd is. Een motortje kost op de sloop al zo'n 100 euro . ( beschrijving volgd)

      Hoop dat jullie er wat aan hebben.

      Groeten Ronald
    • martin1965 schrieb:

      goede avond Ronald was jou motor van je schuifdak kapot of ging hij ook gewoon heel langzaam dicht en als hij dan bijna dicht is weer open dat is mijn probleem en bedankt voor de foto s heb ik zeker wat aan gr martin net nieuw op het forum



      Hoi Martin, Mijn motor was echt stuk, je hoort hem dan echt ratelen dat de tanden langselkaar gaan. Er Zit dan ook geen beweging meer in het raam.
      Je zou eventueel de rubbers kunnen smeren en zandvrij kunnen maken. Als het motortje er nog niet uitgeweest is zou die in de juiste stand moeten staan. Ik heb zelf ook even wat WD40 over de rails aan de binnenkant gespoten puur voor de extra geleiding.

      Groeten Ronald