Helluuup... achterklep zit niet goed in slot en gaat ook niet meer open....dak kan nu niet dicht....

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Helluuup... achterklep zit niet goed in slot en gaat ook niet meer open....dak kan nu niet dicht....

      HAllo,

      MIjn achterklep gaat niet meer goed in het slot maar ik krijg hem ook niet meer open....
      Ook niet met de noodvergrendeling via het skiluik. Via het skiluik heb ik ook gezien dat er niets in het slot zit.
      Probleem is dat mijn dak open is en ik deze nu niet kan sluiten omdat het systeem aangeeft dat mijn achterklep niet dicht zit.
      De achterklep zit ook niet goed dicht maar ik kan hem ook niet openen en ook toen de buurman met 100 kilo erop ging zitten, gebeurde er niets...en gad het systeem aan dat de achterklep open was.

      Iemand een idee wat ik kan doen om mijn dak dicht te doen???

      DANK!!!

      grtz
      jan
    • Ik heb zo iets geloof ik een keer op het engelse forum gelezen...
      Net ff gezocht daar vweosclub.com, maar gewoon op trunk zoeken levert niet direct jouw fout op... Daar was iemand waarbij de nood-unlock ook niet werkte. Er is toen iemand in de ruimte gekropen!?! Als ik nog wat vind hoor je het, maar ik zelf nu niet zoveel tijd meer...
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Batjes ()

    • Dank je Batjes. Ik ga daar ook even kijken.
      Wegenwacht is uur bezig geweest maar het is niet gelukt achterklep te openen of goed te sluiten.
      Hij zegt dat er een microswitch kapot is.
      Maar ja hoe krijgen we de achterklep open als zelfs de noodprocedure niet werkt....
      En om microswitch te kunnen vervangen, moet de achterklep toch open.....
      Maandag maar naar de dealer... Ik heb er vandaag 5 gebeld maar kreeg bij geen enkele dealer het gevoel dat ze het kunnen oplossen....
    • Mijn Eos staat nu bij de VW dealer. Hopelijk kunnen ze het snel oplossen. Via zoeken op Internet ben ik bij een garage (geen VW) uitgekomen die dit ook een keer had met de Eos.
      Volgens hem zijn er twee haken links en rechts die de achterklep aan het dak vastklikken als het dak dus in de kofferruimte zit en de achterklep dicht zit. Vandaar dat de achterklep niet meer open gaat. Het aanzuigen van de achterklep werkt niet meer dus hij gaat ook niet helemaal meer dicht. Sensor geeft dan aan dat de achterklep niet dicht zit en daardoor werkt het dakmechanisme niet en gaan ook die 2 haken niet los.... Oplossing volgens hem is om een soort van luchtkussentje in het kleine open randje van te achterklep te stoppen en die op te blazen zodat de achterklep iets meer open komt te staan. Je kan dan via het skiluik de twee haken losmaken met zo'n hele lange schroevendraaier. Dan gaat de achterklep weer open en kan de micro-switch van het aanzuigen van het slot (of ander probleem met het slot) opgelost worden.
      Ik ben benieuwd of dit ook de oplossing is bij mijn Eos. Ik denk het wel want ik heb de auto nu 4 weken en ik heb het probleem dat de achterklep niet dicht ging 3 keer gehad. Twee keer was het dak gewoon dicht dus ging de achterklep ook gewoon open. En na nog een keer dicht doen werkte het aanzuigen gewoon. Ik dacht steeds dat ik de klep niet goed dicht had gedaan maar dat was blijkbaar niet het probleem. Laatste keer was het dak open en toen kreeg ik dus de achterklep niet meer open. Ik dacht ik plaats deze oplossing even voor het geval iemand anders hetzelfde probleem krijgt!
      Ook al is het slot van de kofferbak straks gemaakt, denk ik niet dat ik nog een keer de kofferbak ga openen als het dak open is.....
    • Zojuist op Facebook:



      The workaround if the boot power close doesn't function switch of engine open both doors go to the boot push and release boot emblem as if to open boot but do not open the boot then turn ignition on and off again and boot should power close and the roof can be closed again or maybe you have a different issue to the one I get a couple times a year.
    • Dank! Waar heb je dit op facebook gevonden?
      Auto staat bij de garage en de microswitch voor aanzuigen van de achterklep is kapot. Ik heb ze de tip gegeven van de 2 haken en hoe ze de kofferbak alsnog open kunnen krijgen maar hier wilde ze niets van horen. Zij kregen hem wel open.... Denk dat deze truc ook niet werkt want als de microswitch kapot is, zuigt hij toch niet aan.
      De dealer wil geen hulp.... Ze denken in totaal 3,5 uur bezig te zijn..... en dan nog 140 euro voor de nieuwe microswitch.... kassa....
    • goedenavond.

      Poosje geleden ook problemen met het dak gehad.
      Op de dakpomp zit een ventiel als je die 2 slagen losdraai kan je het dak/achteraam handmatig bedienen zonder enig weerstand.
      (Staat ook in instructie boekje)
      Bij mij was het zo dat de kofferklep niet open wou (maar was ook maar half dicht) Wat bleek hij stond in de stand dat hij juist aan de voorkant open moest.
      De meganische vergrendeling zit dan bij de achteraam, die je (het achterraaml, als het vertiel open staat, gewoon omhoog kan tillen wel met 2 personen doen ) daarna kan je onder de plastic kapjes (beide zijkanten onder de achteraam) een haak zien. Deze kan je handmatig omhoog of na beneden duwen, bij mij ontgrendelde zo de voorkant van de kofferklep. Kofferklep omhoog gezet, knopje van dak bediening geprobeerd en pomp deed het weer.(storingen weg)
      Ventiel dicht gedraaid en dak open/sluiten cyclus laten uitvoeren
      Alles werkt nu weer na behoren.