geen stuurbekrachtiging na lege accu.

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • geen stuurbekrachtiging na lege accu.

      Hallo allemaal,

      IK ben nieuw hier en heb sinds half maart een mooie zilveren EOS.

      NU wilde hij vd week alleen niet starten.
      Met startkabels hierna wel gelukt, echter de volgende dag weer hetzelfde probleem en toen met kabels niet meer te doen.

      Zekeringen gecheckt ook.

      NU start hij inmiddels wel weer, maar heeft hij geen stuurbekrachtiging meer, lampje brandt ook.
      Kan dit komen na een lege accu ?

      Misschien heb ik onverhoopt de zekering niet op de goede plek teruggezet.
      Heeft iemand het schema voor mij ?
      EOS 2.0 FSI uit 2006
      Alvast bedankt. :eossilber:
    • Hoi PatjeEOS en welkom hier op ons forum :happy:

      Je valt wel even met de deur in het huis... :whistling: ...

      ...en creëert meteen een aantal vragen met het omschrijven van jou probleem :hmm: :

      1. de akku was leeg en niet meer aan de praat te krijgen, dus je hebt nu wel een nieuwe akku?

      Zo ja heb je wel ook de kabels ervan af moeten halen. Het gevolg ervan is dan ook dat de stuurbekrachtiging (en ook de airbag) even een waarschuwing geeft op het dashboard en laat de lampjes branden. Dit zou een aantal kilometers aanhouden, maar dan zouden de lampjes ook weer uit moeten gaan en er is niks aan de hand.
      Uit je verhaal wordt dan niet helemaal duidelijk of alleen het lampje brand of inderdaad de stuurbekrachtiging niet werkt. Dus vraag nummer

      2. gaat het stuur wel zo als gewoon makkelijk te draaien of erg moeilijk?

      Als het makkelijk gaat te draaien, zie antwoord 1. Er is niks aan de hand en het lampje zou naar een aantal km weer uit moeten gaan.
      Maar als het echt moeilijk gaat dan is er inderdaad iets mis met de stuurbekrachtiging. Dan zou ik ook eerst de zekering checken.

      Als je EOS zoals je zei van 2006 is zou je eigenlijk in je handboek een apart gedeelte met een schema van de zekeringen moeten hebben. Anders heb ik er hier een link voor je Klik Zoek even op "lenkhilfe" in de pdf

      Groeten

      Uwe

      -
    • Bedankt voor de reacties,

      Excuses voor de late reactie, maar kwam er helaas niet meer aan toe door omstandigheden om te reageren.

      Hij deed het idd helemaal niet, maar na een volle keer links en rechts draaien, was t weer opgelost.

      Heb nog wel steeds problemen dat mn accu om de paar dagen leeg is.

      Volgens mij komt dit sinds ik er een Android RNS510 in heb laten zetten.

      Iemand hier ook problemen mee toevallig ?

      Ga nu proberen de zekering vd radio eruit te laten voor een paar dagen en dan checken of de accu niet leeg raakt.
      Zo zou ik het kunnen vinden toch ?
    • Waarschijnlijk heb je idd last van dat de radio de canbus interfereert, waardoor de canbus niet in slaapmode gaat na enkele minuten nadat je de auto afsluit. Je moet de auto ook echt afsluiten, anders gaat ie ook niet in de slaapstand. Met een nieuwere canbus controller zou het probleem opgelost kunnen zijn. Exacte gegevens kan ik niet geven, dan zou je moeten kijken via vcds printout wat er nu in de EOS zit. Er zijn mensen en garages die je verder kunnen helpen. Ook komt dit wel eens ter sprake op het duitse forum. (Misschien hier ook wel, maar dat weet ik niet meer)
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG
    • Stuurbekrachtiging

      Wat ook nog zou kunnen is dat je dynamo slechters , dan laad de accu niet volledig goed op en is deze dan ook snel leeg, dynamo kan je bij accuboer even door laten meten.
      Wat een tweede probleem zou kunnen zijn is de voeding van de radio, mogelijk staat de vaste spanning en de spanning welke er enkel op komt bij ingeschakeld contact verwisseld.
      Staan je radiozenders er na dat je de auto hebt afgesloten en daarna weer start er nog wel in ? Dat zou een indicatie kunnen zijn.
      Of in de radio zijn de draden vaste en contactspannig ergens aan elkaar gehangen