Alarm inschakelen zonder claxon

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Alarm inschakelen zonder claxon

      Hoi Allemaal,

      Ik heb sinds kort een Eos, bouwjaar 2008 januari. Hier zit een fabrieksalarm in (vermoed ik voor 95%, vanwege de standaard knop om het interrieuralarm uit te zetten in de bestuurdersdeur). Ik irriteer me aan de claxon die kort toetert bij het inschakelen van het alarm. Ik wil dit dus uit kunnen zetten.

      Ik ben vandaag bij een VAGcom kenner geweest en die heeft veel leuke dingen kunnen instellen, maar niet het kunnen uitzetten van de claxon bij inschakelen van het alarm (met de sleutel). We hebben alles geprobeerd: ATA confirmation zichtbaar gemakt in de auto settings in de MFD tussen de klokken, vervolgens OFF selecteren, ect, maa de auto blijft toeteren bj inschakelen van het alarm.

      Daarom ben ik vandaag naa de VW dealer geweest. Ik was niet blij met hun snobby "je auto komt uit 20008" instelling. Ze willen er wel naar kijken, kost me 60 euro voor een half uur onderzoek, en ze kunnen me niet garanderen dat het uit kan worden gezet.

      Voor ik dus zomaar geld ga schuiven... is er iemand hier met een (2008) Eos die hier ervaring mee heeft?

      Of is het advies "rip dat alarm eruit en doe er een nieuw modern alarm in DEFA of COBRA"....

      Thanks alvast!
      Luke
    • Hee Batjes,

      Dank je voor de informatie over de module. Ik denk dat er een dakmodule inzit. Waarom:

      Het is inderdaad mogelijk het dak met een enkele druk op de grote zilveren hendel te openen en te sluiten. Sinds gisteren is het voor mij zelfs mogelijk het dak met de sleutel te openen en te sluiten (sleutelknop enkele seconden ingedrukt houden). Ik heb dat laten programmeren door iemand met VAGcom in Haarlem. Erg handig!

      Heb je een idee waar deze module meestal te vinden is in de auto?

      Thanks,
      Luke
    • Ja, die zit links achterin de kofferbak. De linker bekleding kun je weghalen. Let op de aansluiting van de microschakelaar van het 'tussenscherm'. Er zitten een aantal plastic schroeven die je eruit moet halen, gaat het beste met een ster-bitje van de juiste (iets te grote) maat. Ook moet je de achter bekleding verwijderen, die zit met 2 van die schroeven vast. Pas dan op de kofferbakverlichting aansluiting.
      De module heeft een usb verbinding, waardoor hij programeerbaar is. Misschien kun je ook direct bij die usb aansluiting - zo heb ik hem tenminste gemonteerd, in de kofferbak, zodat deze achteraf nog te programmeren valt.
      Zie ook die website die ik aangaf. Dan kun je de claxon uitzetten.
      Een dealer is niet zo blij met zo'n aftermarket module!
      Overigens, afhankelijk van het jaartal van je EOS en de uitvoering kun je de module ook via het stuur programmeren. Staat allemaal op de website! Of je gaat naar cabriocare (google) of zo, die de module verkopen en inbouwen als je dat wilt.
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG
    • Reuze bedankt voor de info Batjes,

      Jouw vermoeden van de smartTOP dakmodule was helemaal juist! Ik kan nu heerlijk toeterloos de auto op slot doen.

      Ik heb ook meteen de firmware een flinke update gegeven en leuke features aangezet. Echt super om die kap met de afstandsbediening open en dicht te kunnen doen. Dat is een van de redenen waarom ik ook een Asta heb overwogen, maar die vond ik o.a. achterin niet genoeg ruimte bieden.

      Ik heb zojuist de VW garage afspraak geannuleerd, en ik weet zeker dat zij hier uren over hadden gedaan (en dan wellicht nog de module niet hadden gevonden). Man wat ben ik nu blij!

      Groetjes en nogmaals dank!
      Luke
    • Ik weet het niet zeker, maar er zijn best veel mensen met vcds vagcom, er zullen op het internet bij golf clubs vast wel lijsten van mensen circuleren. Ff googeles, denk ik op die termen. Desnoods op marktplaats (tegen betaling)
      B.v. Uit de passatclub: forum.vwpassat.nl/index.php?/t…r-ledenlijst-met-vag-com/
      En uiteraard hier ook wat info: Vag Com coderingen en hier Gebruikers die VAG Com Coderingen kunnen aanpassen/instellen
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Batjes ()