Denso longlife bougies Iridium

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Denso longlife bougies Iridium

      Hallo,

      De Eos gaat naar de 90dkm, en moet dus weer een longlife onderhoudsbeurt hebben. Nu wil ik zelf de bougies en remschijven en blokken gaan vervangen. Heb nu Denso Iridium loglife bougies gevonden die 80-100dkm mee moeten gaan voor €20,- per stuk.
      Kent iemand dit merk en/of heeft er al ervaring mee??

      Schijven en remblokken zijn volop te verkrijgen via het wb, dus dat is geen probleem.

      Hoor graag jullie ervaringen.

      Mvgrt, Ruud.
      :vw: :cscsw: EOS 2.0 FSI 2008. Leder, Navi, GPS Garmin.
    • Denso heb ik jaren gezien en ook wel gehad (of heb ik nog) in mijn motor. Ik heb wel eens gehoord dat ze eigenlijk wel bogies kunnen maken die je nooit meer zou hoeven vervangen. 20 euri is zelfs vrij laag voor iridium. Let wel op dat je ze er netjes indraait - iets smeren (koperpasta of gewoon wat motorolie) is ook OK, kan je ze er later tenminste ook weer uitkrijgen.
      Idd zijn er schijven/blokken genoeg te koop voor zeer schappelijke prijzen. De klus wel goed uitvoeren he, remmen zijn erg belangrijk! Enne een tooltje om de remcylinders weer goed naar binnen te drukken kan veel helpen - en kost ook niet veel, zoek maar eens op 'vw piston tool' op ebay of zo.
      Goed dat je het zelf gaat doen!!! :feier:
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG
    • Zo, eindelijk de gelegenheid gehad, lees minder koud, om de bougies te vervangen. Is heel simpel zelf te doen en je spaart weer de nodige euries uit. Het is even wat gedoe om de aansluitkabels los te klikken en dan naar achteren te verplaatsen. Bij mij zit er een beugeltje, dit even losdraaien en je hebt voldoende ruimte voor het losmaken van de kabelsboom voor de bougies.

      Begin maart moet de eos voor de APK en de 90dkm beurt. Ik laat alleen de standaard longlife beurt uitvoeren. Remblokken moet ik nog even vervangen, maar dan moet het zonnetje er wel bij zijn.

      Grt, Ruud.
      :vw: :cscsw: EOS 2.0 FSI 2008. Leder, Navi, GPS Garmin.