carroserie garantie

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • carroserie garantie

      Goede middag,

      Heeft er iemand ervaring met garantie claims bij Pon in verband met het doorroesten van het spatbord ?
      Mijn Eos vertoont blaasjes op de rand van het rechter spatbord.
      De rand is niet beschadigd en de lak is nog in tact .
      Dit is geconstateerd tijdens de uitgebreide poetsbeurt die ik pas geleden heb laten uitvoeren.
      Ik ben daarna gelijk naar de dealer gegaan en die heeft de klacht gegrond verklaard en doorgestuurd nar Pon.
      Deze Eos is van november 2008 en heeft nu 32.000 km gereden.

      Pon heeft gereageerd met het toekennen van 50% van de te maken kosten, ze noemen het een coulance regeling.
      Mijn inziens moeten ze de gewoon alles betalen ,ze geven 12 jaar garantie op doorroesten van binnen uit .
      Het feit dat ze 50% willen vergoeden geeft toch wel aan dat er iets niet goed zit .

      Iemand ervaring hiermee?
      groetjes Jos
    • Een belletje met de consumentenbond zal een hoop verlichting brengen.
      Men zal de kwestie gaan gooien op oppervlakkige roest i.p.v. Doorroesten, tevens zal men trachten te zeggen dat er. Toch een kleine lakbeschadiging is waardoor vocht onder de lak heeft kunnen komen en om die reden de 50% aan houdt.
      Dus eerst even een rapport van een expert (b.v.b. Een schadegarant schadebedrijf) en dit meezenden met de brief aan pon dat je met de 50% geen genoegen neemt.
      En je je beroept op het consumentenrecht en de garantietermijn.
    • Even een update betreffende de garantieclaim die bij Pon loopt in verband met het roesten van mijn spatscherm,mijn inziens doorroesten van binnen uit.
      Dit is de reactie van Pon:

      De schade betreft roest op aansluiting van delen, zogenaamde kantenroest en dit valt niet onder carrosseriegarantie.
      Bij carrosseriegarantie zal er van binnenuit roest zijn en zal er moedermateriaal weg zijn, in dit geval is de roest via de zijkant van het scherm ontstaan en is er geen materiaal verdwenen (trouwens knap dat ze dat via een foto kunnen zien).

      Ben bij een schadeherstel bedrijf geweest voor een expertise maar die deden erg moeilijk , de auto zou ontmanteld moeten worden en dan kon nog niet met zekerheid vast gesteld worden wat de oorzaak was ,daar zit dan weer een kosten plaatje aan vast.

      Ik heb dus maar besloten om de 50 % te accepteren voordat het kalf groter wordt als de koe,moet nu zelf € 170,00 bij betalen.

      Het deel wordt gezandstraalt ,plamuur erop en gespoten ......Ben benieuwd .
      Wordt vervolgd .

      Groetjes Jos
      Dateien
      • IMG_0462.JPG

        (98,66 kB, 17 mal heruntergeladen, zuletzt: )
    • Geeft dus een beetje aan dat ze niet achter hun eigen product staan, heb ook eens zoiets gehad stemverheffing in de showroom op een drukke zaterdag is altijd de oplossing.
      Door de weeks als er geen andere klanten zijn hebben ze alle tijd voor 1000 excuses.
      Maar op een drukke zaterdag met veel klanten in de zaak ben je ineens weer koning als klant .
      Biedt de BOVAG geen ondersteuning ?
    • Had eerdere niet goed gelezen , PON beroept zich op roest op aansluiting van delen, zogenaamde kantenroest en dit valt niet onder carrosseriegarantie.
      Maar op de rand van het spatscherm zit toch geen aansluiting naar overige corosseriedelen ?
      Het binnenscherm zit daar ter plekke bij de roest toch niet geschroefd ?
      Dus is het geen juist argument dat men aangeeft.
      Dit is gewoon een omgezette rand.
    • Er!k schrieb:

      Onze Eos vertoont inmiddels ook corrosie/blaasjes onder de lak bij het spatbord linksvoor, boven het wiel. Zijn er meer die dit probleem hebben (gehad)? Ik ben benieuwd of ik de plek beter kan laten repareren en spuiten of spatbord vervangen + spuiten.
      Ja, bij mij rechtsvoor op spatbord boven het wiel. EOS van 2006. Heb zelf nog geen idee wat ik zal doen. Heeft voor mij nog geen haast.
      Had ook een blaasje in het dak, bij het rubber waar de linker achterraam tegen aan sluit. Deze zelf "gerepareerd" omdat het blaasje nog klein was en ik het niet groter wilde laten worden. Maar spatbord is voor mij niet te doen.
    • Corrosie zichtbaar op de lak komt van achter het plaatwerk. De kunstof wiel kast bescherming zorgt er juist voor dat zand en modder er achter blijven hangen dat droogt nooit op. Wil je dat voorkomen moet je de kunstof bescherming er een keer uithalen en de modder en zand verwijderen. Doe je dat niet dan blijft het rotten en krijg je gaten in het plaatwerk. Wacht niet tot je de blaasjes ziet want dan is het al door gerot! Er wordt ook geroepen dat je zelf niet kunt repareren maar je kunt ook plaatwerk in kleur op de sloop vinden met je kenteken en bouw jaar