H7 koplampen vervangen

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • H7 koplampen vervangen

      Hoi,

      Vandaag ging mijn linkerkoplamp stuk, dus dacht ik EVEN de beide lampen te gaan vervangen. Ik vervang ze altijd gelijktijdig. Maar ja ik kom met geen mogelijkheid bij de lampen. Klepje klik ik er nog wel af maar daarna kom ik er niet meer bij, of te grote handen of het moet op een andere slimmere manier. Alleen hoe???

      Heeft iemand tips?? Ik zie wel filmpjes op Youtube maar daar demonteren ze de hele grill ed. Dit moet toch simpeler kunnen?

      Alvast bedankt voor de hulp.

      Mvgrt, Ruud.
      :vw: :cscsw: EOS 2.0 FSI 2008. Leder, Navi, GPS Garmin.
    • ALs je het klepje eraf hebt (ik heb een 2006) dan pak je gewoon dat stukje metaal waar de lamp in zit en trekt het los door dat richting de achterkant van de auto toe te trekken.

      Ik heb beiden lampjen vervangen met osram van de action H7, maar de africhting/ licht opbrengst is niet meer goed. Hoogte africhting gebeurt gewoon vanuit de cabine maar het lijkt nu allemaal wat scheel. Ik zoek dus tips of dit komt door de (goedkope) lampen of kan je ze ook nog stellen links/recht schijnrichting. Het lijkt me nogal sterk omdat de hele unit verder goed vast zit etc.
      2006 EOS 2.0 FSI
    • ja, het lampje zit vast in een metaal cirkeltje met een draadje eraan, dat trek je in zn geheel los (nooit aan het draadje, maar dat draadje zie je volgens mij ook pas na het loshalen), het heeft even wat kracht nodig maar dat bouw je langzaam op tot het los laat. Dan met een doekje het h7 lampje uit de verkappking halen, in dit cirkeltje zetten en weer terug plaatsen!

      Gewoon doen dus :)
      2006 EOS 2.0 FSI
    • Ik heb eigenlijk nog nooooooit gehad dat na het vervangen van een h7 of h4 lampje de lampen opeens scheel waren. Nee, sorry, , niet waar, 1 keer wel en toen zat het lampje er toch niet goed in :s30
      En ik heb echt tientallen lampjes vervangen in heel wat verschillende voertuigen....
      M.a.w. weet je echt zeker dat het lampje goed zit? Zelfs A.C.tion verkoopt prima lampjes.
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG
    • Ik twijfel daar inderdaad ook wel aan, de ene heeft ook minder opbrengst, ik dacht alleen... of 1 het werkt of 0 het werkt niet.
      Ik zie niet zo goed in hoe ik het er fout in heb kunnen doen... (ze branden beiden echter...) Maar nu jij dit zegt ga ik ze gewoon even opnieuw erin doen!

      Misschien kan je iets zeggen over hoe je het verkeerd zou kunnen doen?
      2006 EOS 2.0 FSI
    • Tja, ik dacht echt dat ze goed zaten, maar je moet het op gevoel doen... en het bleek dat ze een verkeerd beeld gaven. Toen maar nog een keer geplaatst, en was het beeld wel goed. De tweede keer had ik ook het gevoel dat het lampje beter zat. Dit was overigens bij een motorfiets.
      En, ja, ik ben het met je eens dat het eigenlijk niet kan, maar ja...
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG