Toch weer lekkage

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Toch weer lekkage

      Ik was net mn auto aan het wassen en zag tot mn schrik dat het water naar binnen zeikte met een straaltje.

      zoals te zien is komt het van het zwarte gedeelte van het dak.

      Ik zal eens kijken hoe de leiding van de a stijl er aan toe is maar die heb ik ook als eens gelijmd.
      Ik hoop dat het daar weer los zit anders weet ik niet waar ik het zou moeten zoeken.
      Hebben jullie ideeën??
      Dateien
    • Tja, eigenlijk moeten de rubbers aan de buitenkant al voldoende afsluiting geven. Dus masseren met krytox tot het sluit. Met een papiertje kun je voelen of het echt afsluit.
      Dan zie je ook wel eens dat in de hoeken van de voorzijde de rubbers niet meer goed aansluiten en zo. Check dat eens door te vergelijken met de linker en rechter zijde.
      En vervolgens natuurlijk de a pilaar en c pilaar afwateringsslangen...
      Van je foto wordt ik eigenlijk niet zoveel wijzer :search:
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG
    • Heb in het begin ook even dit probleem gehad idd rubbers smeren kanaaltje doorblazen en slangupdate uitgevoerd .
      Wat mij verder opviel is dat waar de haak van het dak sluit deze om een busje heen sluit welke een naad heeft . Ik heb deze verdraaid zodat de naad naar de achterzijde van de auto wijst dan is het deel waar de haak vastgrijpt wat dikker mogelijk deze ook met iets (tape) op te dikken dan trekt de sluithaak strakker aan op het rubber en zal er minder lekkage zijn.
      Tevens kan het zijn dat het water uit de naad van het schuifdak komt dus ook hier de rubbers krytoxen
    • Heren,

      Vandaag aan de krytox zag ik dat het busje als waar ik twee berichten eerder over sprak is gebroken, heb deze nu omwikkeld met tape om hem bij elkaar te houden en is daarna ook direct iets dikker.
      Komende week even horen van een buurman welke bij de vw werkt of dit los te krijgen is.
      Busje slijt bij openen en sluiten dus kan een oorzaak zijn van lekkages bij de aansluiting van het dak.
      Dunner worden van het busje is meet speling voor de haak welke het dak aantrekt.
      Mogelijk is bij 1 van u het busje zelfs verdwenen wat lekkage dan kan veroorzaken .

      Greets en wordt vervolgt
    • Ook hier weer volop lekkage in de auto, en dan weer aan de achterzijde bij de kleine ramen. Zowel links als rechts. Als ik aan de buitenzijde het dak afplak over een stukje van 10-15cm en ook 5 cm over de naad bij de achterruit is het nagenoeg over. Het loopt daar dus ergens naar binnen en de afvoer lijkt het niet aan te kunnen. Afvoeren al doorgespoeld en het loopt wel goed door.

      Ik lees van Winston dat hij een update heeft laten uitvoeren aan de afvoeren, Wat is er dan gedaan, dikkere leidingen????
      Verder las ik om met een binnenremkabel de leidingen door te steken, dus even zo'n kabel gehaald. Alleen krijg ik die met geen mogelijkheid door het haakse t-stuk dat aan de gootjes zit. Hoe heb je dat gedaan??

      Grt, Ruud.
      :vw: :cscsw: EOS 2.0 FSI 2008. Leder, Navi, GPS Garmin.
    • Ruud Woudstra schrieb:

      Ook hier weer volop lekkage in de auto, en dan weer aan de achterzijde bij de kleine ramen. Zowel links als rechts. Als ik aan de buitenzijde het dak afplak over een stukje van 10-15cm en ook 5 cm over de naad bij de achterruit is het nagenoeg over. Het loopt daar dus ergens naar binnen en de afvoer lijkt het niet aan te kunnen. Afvoeren al doorgespoeld en het loopt wel goed door.

      Ik lees van Winston dat hij een update heeft laten uitvoeren aan de afvoeren, Wat is er dan gedaan, dikkere leidingen????
      Verder las ik om met een binnenremkabel de leidingen door te steken, dus even zo'n kabel gehaald. Alleen krijg ik die met geen mogelijkheid door het haakse t-stuk dat aan de gootjes zit. Hoe heb je dat gedaan??

      Grt, Ruud.
      Ruud,

      Ik heb het nieuwere type daar zijn de rubbers iets dikker.
      Slangupdate was bij de a stijl het kitten van de slangen op de aansluitingen als op het forum beschreven.
      Doorsteken met remkabel is ook bijdehand a stijl en niet achter.
      Als je achter het dak in zeg maar Servië stand heb kan de bij het hoekstukje , welke je dan mogelijk los kan halen.
      Maar moet als je de auto op de krik heb ook wel vanuit de wielkast door te blazen zijn achter.
      Mogelijk trechtertje met een slangetje er aan in het afvoerstuk van het dak zetten in service stand en dan met warm water en algenreiniger doorspoelen.
      Dat scheelt een groot deel.en de rubbers aldaar dik in de krytox masseren

      Greets
    • Ai (afkloppen) dit hebben wij nog niet gehad, maar de EOS is wel een lekke mand zeg wat dat betreft...
      Kan je niet binnen gaan zitten en iemand met de tuinslang erop laten spuiten (of als het hard regent erin gaan) om zo visueel te controleren waar het water vandaan komt?

      Als je afvoeren goed doorlopen, kan dat het niet zijn toch?

      Klinkt meer als een rubber in de knik van je dak, wat niet goed zit of is uitgedroogd/scheurtje(s) bevat?!?
    • Ruud Woudstra schrieb:

      .....
      Verder las ik om met een binnenremkabel de leidingen door te steken, dus even zo'n kabel gehaald. Alleen krijg ik die met geen mogelijkheid door het haakse t-stuk dat aan de gootjes zit. Hoe heb je dat gedaan??

      Grt, Ruud.
      De remkabel gebruik ik uiteraard alleen voor de a stijl. Voor de achterste afvoer lukt dat niet ivm het T stuk. Ik heb wel de rubber doppen in de wielkast goed schoon gemaakt, dat hielp enorm. Voor de zekerheid nog met plantengietertje heet sopje door die leidingen gegoten. Afgelopen weekend flinke hoosbuien en....geen lekkage. De rubbers op het dak wel goed schoonhouden en soepel houden met dat dure smeermiddeltje.
    • Bij de EOS is het eigenlijk de bedoeling dat de rubbers het allemaal zo afsluiten dat de afvoeren eigenlijk niet nodig zijn. Die zijn ook te klein om veel water te verwerken. Dat kun je checken door bv met een papiertje te kijken of er een opening zit tussen de rubbers en het dak. Zo wel, met krytox masseren, warm maken en zorgen dat het sluit. (Maximaal het dak opnieuw laten afstellen :hmm: )
      Ook heeft de stand van de auto, horizontaal of aflopend nogal invloed hierop. En uiteraard het weer: slagregens, sterke wind etc.
      Ik merk overigens zelf ook, dat de ene keer het allemaal perfect lijkt en de andere keer wat minder, zeker na openen/sluiten van het dak.
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG
    • In mijn ervaring zijn de buisjes toch wel van belang. Sinds ik de aansluiting van de buisjes in de A-stijl heb losgehaald en opnieuw met siliconenkit heb vastgemaakt, heb ik daar in ieder geval geen lekkage meer.
      Dat geldt ook voor de achterkant, daar stonden gewoon twee plasjes water in. Achterbuisjes schoongemaakt en ook de openingen bij de wielen goed doorgespoeld, plasjes opgedept en daarna geen last meer gehad van water.
      Natuurlijk blijft het van belang de rubbers goed in de krytox te houden.