ACCU TREKT LEEG

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • ACCU TREKT LEEG

      mijn eos ging niet meer open met afstand, nadat accu werd opgeladen weer in orde (accu is nieuw van dec 2016 bosch) auto uitgelezen en kunnen niets vinden. toch was er nadien wederom storing in de electronica met dakopenen en ramen vooral raam bij de rechterportier voor blijft de raam vaker hangen, weet iemand wat t zou kunnen zijn ? er zit gewoon orginele radio in.
      wel zijn er al 3 nieuwe rechter ramen in gezet en 2x achterzijraam wegens stukgaan bij afstellen....
    • Vreemd , ik zou toch de accu eens testen ,ook een nieuwe accu kan problemen hebben je zou niet de eerste zijn.
      Een inwendige sluiting ,platen in de accu die elkaar raken geeft een inwendige weerstand waardoor de accu zichzelf ontlaadt.
      Je kunt de accu loskoppelen opladen en de spanning meten die moet dan al gauw 13,8 volt zijn een nachtje of langer losgekoppeld laten staan en dan weer de spanning meten die moet dan hetzelfde zijn , is dat niet zo dan ontlaadt de accu zichzelf door inwendige weerstand.
      Je hebt in elk geval nog ruim garantie op de accu .
      Hopelijk is het zoiets eenvoudigs zeker omdat met uitlezen verder geen storingen naar voren komen .

      Succes.....

      Gr.Jos
    • Heb in de winter mijn accu vervangen want:
      - Accu was diverse malen al diepontladen door alarm
      - Al was accu weer vol geladen er was te weinig capaciteit om zelfs met lopende motor het schuifdak te sluiten (terwijl rest van het dak wel gewoon sloot)
      - Ik accu met grotere capaciteit wilde. Ook vanwege installatie versterker voor sub.

      Sindsdien geen problemen meer, maar:
      - In de winter om de twee weken accu bijladen omdat alarm de accu wel snel leeg trekt en ik in de winter niet veel met de EOS rij
      - Meestal dak open en sluit met lopende motor, want ik wil de accu niet te veel belasten
      - Spanning goed in de gaten houden. Ik heb zelf een Bluetooth zender op accu die spanningnivo doorgeeft. Simpel ding maar makelijk met Mobieltje je spanning uitlezen terwijl auto in ruststand is.

      Mijn advies is om je accu te laten doormeten om te achterhalen of er genoeg capaciteit is. Oh, ik lees ook dat je de auto op afstand opent. Als accu niet zo tof (of vol) is dan zou ik het met lopende motor proberen. Als dan het probleem niet optreed dan weet je al meer ;-)

      Succes!