Schuifdak

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Goedenavond,

      Ik ben nieuw hier en ben Dennis.

      Ik heb sinds twee weken een Eos uit 2006, nu ging alles goed tot van de week ik het dak dicht wilde doen toen ging het dak dicht en toen moest alleen nog het schuifraam dicht maar die stopte.
      De ramen aan de zijkant gaan wel gewoon omhoog dus de auto maakt wel het hele dakprogramma af.

      Ik kan dan met de kleine knop het schuifraam dicht doen maar dat gaat dan in een paar stappen als ik de knop omhaal schuif het dak een klein stukje en dan moet ik weer het knopje opnieuw gebruiken en fan dan drie keer en dan schuift het raam wel door en gaat helemaal dicht.

      Iemand hier ervaring mee dan hoor ik het graag

      Dennis Vergaal
    • Heb vergelijkbaar problem gehad. Hier mijn verhaal welk ik op het forum geplaatst had:
      "Schuifdak ging open maar niet meer dicht. Even gewacht met draaiende motor en ging toen een klein stukje dicht. Daarna licht uit gedaan en nog eens geprobeerd....en hij ging bijna helemaal dicht...toen weer even wachten en daarna ging ook het laatste stukje. Na speurwerk op internet vond ik een verhaal waarbij iemand aangaf dat zijn accu wel op spanning kwam maar niet genoeg capaciteit meer had om schuifdak in een keer te sluiten. Vreemde was dat zijn auto wel startte e.d. Net als ik dat had. Aangezien ik wist dat mijn accu slecht was (een paar keer helemaal ontladen) had ik besloten om deze eerder dan gepland te vervangen. Nadat ik het gedaan had werkte alles weer perfect. Dus mijn advies is om je accu met een acculader volledig op te laden en te kijken of je het probleem nog steeds hebt. Mocht het weg zijn maar na een tijdje weer terug komen dan zou ik toch aan een andere accu gaan denken...of eerst checken of je een "grote" lekstroom hebt.


      Hopelijk heb je wat aan mijn verhaal. "

      Ik weet niet of de rail van het schuifdak goed gesmeerd is, maar dat zou je ook nog kunnen doen. Hierover staat het e.e.a. op het forum, zoals welk soort vet of alternatief. Dan loopt het wat soepeler en kan het probleem ook weg zijn alhoewel ik vermoed dat het je accu is (...of dynamo?) zoals het bij mij was.

      Mvg,

      Lordy
    • Goedenavond,
      Nou het probleem met het dak was nog niet opgelost na een paar dagen ging het schuif/kantelraam helemaal niet meer dicht alles geprobeerd niets werkte.

      Na alles te hebben doorgemeten en nakijken van zekeringen accupool verwijderd voor 10 min maar ook dat mocht niet baten alleen kwam er daarna nog bij dat je een code in moet voeren bij de radio die niet bij de auto was meegeleverd.

      We hadden de auto toch al 3 weken en dan al dak niet meer werken airco werkte niet na behoren en de cruisecontrol werkte ook niet.

      Auto staat nu inmiddels onder garantie bij de garage waar ik hem heb gekocht de garage vanmiddag nog gesproken en hij vertelde mij dat het dak weer werkt is opnieuw ingeleerd en afgesteld.
      Aircopomp zouden ze vandaag inbouwen was stuk en de stuurkolom schakelaar voor de cruiscontrol is vervangen.

      Alleen de radiocode heeft hij nog niet kunnen achterhalen iemand hier nog suggesties voor dan hoor ik het graag?

      Hopen dat ik de auto zaterdag kan halen

      Groeten Dennis
    • Welkom Dennis,

      Wat vervelend dat er al zoveel misgaat :(

      Gelukkig wordt het wel onder garantie gerepareerd!

      Ik heb met VW helpdesk gebeld. Zij vertelden mij dat iedere VW garage de radio code voor je kan achterhalen. (Mogelijk kan de garage waar de auto nu staat, of mensen die VagCom hebben het ook?)
      EDIT: volgens de garage moet de auto aan het diagnose apparaat; kosten: €57,75 ex. :cursing:

      Een Eos is een fanatastische auto, maar je moet er zo nu en dan wel wat aan doen hoor. Ik zou het dak smeren: 1 a 2x p/jr en rubbers smeren min. 2x p/jr, zeker als hij al wat ouder is.

      De auto komt vast goed!

      Veel plezier
      Jaaahh.. en doe het dan

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von bord4kop ()

    • Als de radio een code nodig heeft, dan komt die misschien uit een andere auto.
      Bij mijn EOS (211PK TSI/DSG), met originele radio hoef ik nooit een code in te voeren, ook niet als de spanning eraf is geweest. Alleen als ik de radio in een ander auto zou plaatsen, herkent hij dat en vraagt hij om een code.
      Mijn EOS is uit 2011. Wellicht was dat in 2006 nog niet. Maar ook als de radio uit een ander auto komt, kan VW de code met zekerheid achterhalen ls ze het serienummer van de radio hebben.