Deurbekleding bij raam laat los

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Ik heb in plaats van de lijmklemmen bij de Karwei een posterstrip gehaald. Zo'n plastic geval waar je een poster in op kan hangen.
      Deze in stukken van 5 cm geknipt en vervolgens na het warm maken en oprekken en lijmen er om heen geklemd. Ging perfect.
      Ben benieuwd hoe lang het blijft zitten met bisonkit. Volgende keer andere lijm als het nodig is, weet nu hoe het moet.
    • Doordat het weer warmer wordt begint het "leer" weer te krimpen en de bisonkit geeft idd mee waardoor het uiteindelijk weer loslaat. Kon bij de action de textiellijm niet vinden. Binnenkort nog eens proberen met het lijmpistool.
      Maar voor de zekerheid alvast een strook skai besteld via esvocampingshop.com/nl/skai-zwart/
      8,99 per meter (1,46 breed), met verzendkosten 17,28 euro daar hoef ik het niet voor te laten. 1 meter besteld en vervolgens afwachten of het in de buurt van het origineel komt. 2 dagen later binnen. Ik moet zeggen dat het mij niet tegenvalt. Het origineel is natuurlijk al wat verkleurd en de print is iets fijner. Maar wat mij betreft acceptabel. Even een stukje bovenop het origineel gelegd voor 2 foto's voor degene die op zoek zijn.

20180419_133238.jpg20180419_133503.jpg
      Files
    • Ik had dit probleem ook, aan beide portieren liet de bekleding los, wellicht waren de hoge temperaturen in zuid-Frankrijk hier debet aan.

Met behulp van deze tread en wat vindingrijkheid de bekleding weer kunnen herstellen. Het is niet zo mooi als het was, maar het kan er goed mee door.

Voor de vakantie heb ik de originele VW radio vervangen door een nieuwe van JVC. De nieuwe heeft onder andere een touchscreen, Apple Car Play etc. Met google maps als navigatie en spotify op de radio zijn wij naar zuid-Frankrijk gereden, heerlijk!
      Files
      • IMG_1037.JPG

(173.62 kB, downloaded 16 times, last: )
    • Deze week bij de bijrijdersportier van mijn EOS ook het bekende euvel van loslatend vinyl.

Via via bij een meubelstoffeerderij uitgekomen waarvan ik niet eens wist dat die hier in het dorp zat.

Deurpaneel zelf verwijderd en bovenste deel losgeboord van onderste deel van het geheel.

Hij gaat het vinyl compleet vervangen voor origineel VW leer en zorgt dat het zeer royaal achter het randje geplakt wordt zegmaar, zodat het nooit meer los kan gaan.

Bovenste helft ligt nu daar, komende week ergens klaar. Dan moet ik nog kijken hoe ik die 2 delen weer aan dlkaar krijg. Volgens mij moet dat lukken met korte zelftappers en anders verzon ik wel wat anders.

Kosten gaan +/- 75 euro zijn volgens de beste man.

Ben zeer benieuwd naar het resultaat. Als goed bevalt laat ik de andere kant preventief ook doen.

:thumbup:
    • Vergeten te zeggen nog, maar als ik het terug ga plaatsen maak ik nog wel een paar fotootjes hoe het eruit is komen te zien en hoe ik die 2 delen weer vast maak.

Wellicht heeft iemand anders daar nog iets aan in de toekomst. Dat, plus het feit dat er waarschijnlijk meerdere meubelstoffeerders die dit naar alle waarschijnlijkheid goedkoper kunnen dan auto interieur reparatie bedrijven zegmaar. :)