Bord4kop Eos 2do lijstje

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Bord4kop Eos 2do lijstje

      Hieronder een opsomming van aanpassingen en mods aan de Eos.

      Bedoeling is om een soort log bij te houden. Tevens natuurlijk ook een handig lijstje voor mij zelf :D

      1. Laten keuren bij RDW en Invoeren bij Douane
        • Rest BPM berekening maken en belastingdienst formulieren invullen #-o
        • woensdag naar de RDW & Douane!
          Alles klaar!
      2. Dak -laten?- nakijken en smeren
      3. deurbekleding goed maken
        • uitzoeken hoe ik de deurbekleding netjes kan uitbouwen
        • zoeken op ebay e.d. naar vervangende bekleding blijkt niet te vinden
          • bestaat uit twee delen die tot één ' gelijmd zijn, kan dus niet 'los' besteld worden
        • uitbouwen en lijmen?
      4. Nieuwe Xenon lamp rechts
        • beide lampen moeten tegelijk
        • zelf doen of naar de A.T.U in Duitsland brengen
          • status: lampen besteld! Deze totaal: €93,- Morgen binnen? Nu alleen nog even de bumper er nog af, lampen los en nieuwe inbouwen :censored:
      5. Naafkappen tbv velgen
        • marktplaats/ebay
          • status: zoeken, advo plaatsen op VW fora met dank aan pband juiste type gevonden!
          • besteld bij een verkoper in Hong Kog :pinch:




      6. filters verwisselen
      7. rubbers smeren
        • Kryptonite ( :P ) kopen bij dealer
          • status: flesje gekocht bij Pouw: €44,95 8|
          • uitzoeken hoe exact te doen, 2 do zoeken (maken?)
          • makkelijkste om te doen is:
            • Van het Flesje Krytonite het puntje afknippen zodat er heel weinig uitkomt (het 2e dopje 'klikt' erop om hem af te sluiten ;) )
            • dak open zetten tot halverwege
            • en op alle rubbers die je ziet en waar je goed bij kan, een "druppellijntje" leggen uit het flesje. Dan met je vinger uitsmeren
            • met dak dicht alle rubbers die je nu ziet voorzien van druppels/druppellijntje uit flesje en met je vinger uitsmeren
            • Kofferklep open en daar beide rubbers onder de achterruit smeren en het rubber van de kofferklep
            • minder dan uurtje werk!
            • Spul wordt soort van vettig op de rubbers en je vinger
            • je voelt het rubber zachter worden
            tip van de dag: doe de ramen van de portieren naar beneden en smeer dan ook de vergeten rubbers van de kleine achterraampjes :S

      8. nieuwe dashcam kopen
      9. een echte goede poetsbeurt regelen/huren
        • dieptereiniging, krasjes etc. wegwerken
        • mogelijk ook parkeerdeukje laten wegwerken
        • Leer behandelen
          • status: colorlock gekocht, wacht op levering Complete bekleding gereinigd en behandeld :)

          __________________________________________________________voor later:
      10. instapverlichting
        • Gaat vermoedelijk niet door, heb geen uitsparingen in de spiegels.
      11. Multifunctiestuur
      12. licht en regensensor
        &
      13. zelf dimmende binnenspiegel
        • Type nummer: 1K0857511B schijnt te passen (?)
      14. navigatie inbouwen
      15. Andere bekerhouders..
      16. ..
      Jaaahh.. en doe het dan

      Dieser Beitrag wurde bereits 27 mal editiert, zuletzt von bord4kop ()

    • Leuk idee, ik ga dit ook eens proberen (al ligt momenteel geen prio bij de EOS, maar huis kopen/verkopen/verbouwen)..
      Bij deze mijn lijstje, waarvan de belangrijkste punten reeds gedaan zijn sinds aankoop 2 weken geleden:
      • deurbekleding goed maken (Status: gelijmd met textiellijm (lijkt te houden))
      • Stoelen verwennen met een goed ledervet (de eerste dag van aankoop uitgevoerd)
      • Lekkage A-stijl fixen (Middels de DIY van het forum opgelost op een zaterdagochtend)
      • Kofferbak afdekplaat vervangen (Status: met wat huisvlijt en 4 mm hardboard twv 9,40 hersteld)
      • Spiegels armatuur netjes maken (to do)
      • Rubbers nogmaals goed behandelen (wellicht met Krypton of ander goedje)
      • Afvoerslangen achterzijde 'doorprikken' (to do)
      • Windschermpje zelf fabriceren voor tussen de hoofdsteunen achter (to do)
      • Naafkappen en velgen --> netjes maken, wat stoeprand schade wegwerken en afbladderende verf herstellen. (to do)
      • Auto wat liefde geven qua lak en direct ook parkeerdeukje laten wegwerken (status: on hold ivm budget momenteel)
      • clips halen om deurpaneel bijrijders kant definitief goed (lees netjes) vast te zetten (onhold, geen prio, zit nu op alternatieve wijze vast)
      [*]Voor later:
      • dorpelbescherming plaatsen (eerst een mooie betaalbare oplossing zoeken)
      • leer van stoelen 'herstellen' waar het minder netjes is
      • nieuwe vloermatten (de bestuurders kant heeft een gat waar de hak van de gasvoet zit)
      • glaasje derde remlicht vervangen (zit een barstje in)
    • Batjes schrieb:

      Dat glaasje derde remlicht vervangen: ik heb vaak gelezen dat mensen problemen met lekkages krijgen in de kofferbak (en dus de hydroliekpomp) door dat niet te vervangen. Geld overigens ook voor de normale achterlichten (en dat is een eigen ervaring :dash:
      Goede tip thx! Het lijkt nu nog niet echt een probleem, maar ik zal er ook zsm eens in duiken en vervangen dan ;-)
    • Sorry, ik had een mooie DIY kunnen maken. Zat er nog wel aan te denken, maar heb het nagelaten :S Had achteraf best kunnen doen..

      De radio ging er overigens in als natte snot. Stekker op de originele stekker, de witte op de meegeleverde CanBus unit, klaar!
      Past ook perfect in de ruimte.
      Enige was nog even de antenne, ik had twee kabels. Blijkt de ene voor AM en de andere (beige dacht ik?) voor FM te zijn. Nu dus geen AM ontvangst :whistling:

      De camera was meer werk helaas. Al met al het het grootste deel van de middag mee bezig geweest.

      Oordeel:
      Tja, het is duidelijk GEEN RNS. Dat zie en merk je aan alles. Het ziet er ook niet zo mooi uit als een RNS of recente RCD. Het werkt niet zo mooi en intuitief of goed. Maar werkt wel leuk en het voldoet. Het staat ook net wat beter dan de oude RCD die erin zat; moderner en voller.
      Jaaahh.. en doe het dan
    • Om het 3e remlicht los te halen moet de achterklep deksel bekleding er inderdaad af.
      Dan kun je het remlicht losdraaien en schoonmaken en niet onbelangrijk afkitten.
      Een lek achterlicht heeft ooit mijn kofferdeksel slot laten oxideren waardoor het niet meer werkte.
      Mede door een vakkundig (Duits) aangelegde kabelboom liep het water dat via het remlicht binnen kwam mooi mijn slot in.....
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss: