DSG olie vervangen

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Op marktplaats adverteert een bedrijf welke automaat bakken ook spoelt, is een stuk goedkoper, deze heb ik toen gevonden voor de sl500 destijds na spoelen en vervangen olie schakelde deze weer goed.
      Effe zoeken Marktplaats subrubrieken auto diversen en dan zoeken op automaat spoelen.
      Prijs welke je aangeeft vindt ik redelijk.
      Dus niet enkel vervangen maar spoelen is beter en komt er veel meer troep uit.

      Greets
    • Dank jullie wel.
      Vandaag meteen de DSG olie laten verversen bij CTC Car engineering in Zwanenburg.
      € 179,00.
      Dit is geen klusje dat je zelf kan doen, tenzij je alle apparatuur ervoor hebt.
      Ten eerste is het handig om de auto op de brug te hebben, anders kan je de bodemplaat er niet afhalen en de olie aftappen.
      Ten tweede, de olie wordt er van onderen ingepompt. (Daar heb je een apparaat voor nodig)
      In eerste instantie gaat er iets meer olie in dan nodig. Dan wordt de auto gestart en wordt de overtollige olie er weer uitgelaten en opgevangen in een bak tot het juiste niveau is bereikt.
      (de hoeveelheid wordt bepaald door de computer van de auto).

      Ik kon erop wachten. Hun advies is, als je de auto behoorlijk belast zoals ik doe (bergen, snelheid maar ook als je eventueel met caravan de bergen ingaat, wat ik niet doe) om iets eerder dan 60.000 te verversen.
      50.000. Aangezien ik 90% in de bergen rijdt, neem ik dat advies over.
      Baat het niet, dan schaadt het niet.
    • winston schrieb:

      Op marktplaats adverteert een bedrijf welke automaat bakken ook spoelt, is een stuk goedkoper, deze heb ik toen gevonden voor de sl500 destijds na spoelen en vervangen olie schakelde deze weer goed.
      Effe zoeken Marktplaats subrubrieken auto diversen en dan zoeken op automaat spoelen.
      Prijs welke je aangeeft vindt ik redelijk.
      Dus niet enkel vervangen maar spoelen is beter en komt er veel meer troep uit.

      Greets
      Dat hebben wij ook idd wel eens laten doen voor onze 407 sw, daar kwam ook veel troep uit en daarna schakelt het weer als nieuw, de investering wel waard!