Enkele vragen over de RNS315/Joying

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Enkele vragen over de RNS315/Joying

      Al wat rond zitten neuzen over het forum. Naar de RNS 315 zitten kijken. Eentje gezien op marktplaats.
      Die is (ogenschijnlijk) niet voorzien van Bluetooth, dus ook geen telefoon connectie. Maar ik lees ergens op het forum, dat dat een kwestie is van een kabeltje......????
      Is er iemand die dat kan bevestigen.
      Bij de RNS315 gegevens staat ergens dat het voor de Eos2008 en later is, maar werkt hij dan wel in mijn EOS2006?

      Dank alvast als je daar iets vanaf weet.

      Jim :eosdunkelblau:

      nakomertje: Intussen gesproken met iemand van autopar. Blijkt dat de RNS315 een Can-bus probleem heeft, trekt de accu leeg. Dit is op te lossen door een nieuwe gateway te plaatsen. Kosten ongeveer € 150.-
      Ook gezien dat er een RCD660 bestaat, een gewone radio, maar dat die met Apple CarPlay te krijgen is en dan kun je gewoon je telefoon (iPhone) voor de navigatie gebruiken.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Jizkid () aus folgendem Grund: Meer informatie gevonden.

    • De RNS 315 heeft standaard geen Bluetooth telefoon verbinding omdat je een module nodig hebt van 239€ ==> carkitonderdelen.nl/VW-Bluetooth-Module
      Dus geen kwestie van een kabeltje.

      Indien je de laatste Navigatie update wil kost je dit 159€ ==> navigatie-software.com/product…Kaart_West_Europa_2017_V9

      Daarom heb ik mijn RNS 315 vervangen door een een Joying Android radio.
    • Patbis schrieb:

      De RNS 315 heeft standaard geen Bluetooth telefoon verbinding omdat je een module nodig hebt van 239€ ==> carkitonderdelen.nl/VW-Bluetooth-Module
      Dus geen kwestie van een kabeltje.

      Indien je de laatste Navigatie update wil kost je dit 159€ ==> navigatie-software.com/product…Kaart_West_Europa_2017_V9

      Daarom heb ik mijn RNS 315 vervangen door een een Joying Android radio.
      Grootste probleem van de RNS315 is voor mij dat er ook nog eens een andere CANbus Gateway in moet. Mijn auto is nét iets te oud.
      Ik laat het voorlopig maar even zitten. Ik ga wel uitgebreider kijken naar die Joying die door jou genoemd wordt. Blijft dezelfde vraag, heeft deze ook de CANBUS update nodig? Of werkt hij wél op de EOS 2006?
    • De joying die ik dit jaar in mijn Eos heb gezet werkt prima.
      Stuurwiel bediening werkt er ook gewoon op.
      Persoonlijk vind ik dat de kwaliteit/ prijsverhouding niet meer onder doet tov de hier gevestigde orde.
      Dat voor het dievengilde de RNS serie nog steeds favoriet is tja... ze kosten ook een flinke duit!.
      Een ruitje van een Eos vv is duurder dan een joying ... :-)


      De Pumpkin (van mijn vriendin)en de joying van mij doen waar voor ze gemaakt zijn.
      De beide bedrijven timmeren hard aan de weg en zijn voor zover ik kan beoordelen de twee topmerken verder is de support goed, en tot op heden ben ik over beide radio's zeer tevreden.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Helemaal mee eens @Paul eric.
      Ook ik heb de Joying (via Ali laten komen uit Duitsland en binnen 3 dgn geleverd) in mijn 2007 EOS. Werkt perfect en zelfs de canbus aansluiting werkt (dus via app op de radio oa te zien: het toerental, km- stand, of de deuren open of zicht zijn, kofferbak open is, temp buiten, aantal liters benzine, niveau ruitensproeiervloeistof etc).
      En, zover mij bekend, heeft @Paul eric een 2006 EOS en ook daar werkt de canbus zover ik kan lezen.
      Als je meer info wilt mbt de Joying (volgens mij beide schoonzonen de beste keuze qua processor, intern geheugen etc) dan hoor ik het wel.

      Gr
      Chicco
    • Chicco_Himself68 schrieb:

      Helemaal mee eens @Paul eric.
      Ook ik heb de Joying (via Ali laten komen uit Duitsland en binnen 3 dgn geleverd) in mijn 2007 EOS. Werkt perfect en zelfs de canbus aansluiting werkt (dus via app op de radio oa te zien: het toerental, km- stand, of de deuren open of zicht zijn, kofferbak open is, temp buiten, aantal liters benzine, niveau ruitensproeiervloeistof etc).
      En, zover mij bekend, heeft @Paul eric een 2006 EOS en ook daar werkt de canbus zover ik kan lezen.
      Als je meer info wilt mbt de Joying (volgens mij beide schoonzonen de beste keuze qua processor, intern geheugen etc) dan hoor ik het wel.

      Gr
      Chicco
      Hi Chicco,

      Dank je voor het aanbod. Ik heb al zitten kijken naar de joyings, maar ik kom er niet achter welk type ik precies zou moeten bestellen.
      Kun je me een hint geven?
      Dan kan ik die een beetje beter gaan bestuderen en komen wellicht vanzelf de vragen.

      Groet,
      Jim
    • Je kunt het beste zoeken binnen Ali op "Joying Volkswagen". Soms staat de EOS bij de korte beschrijving vermeld maar soms moet je ook even doorklikken om meer info te krijgen (waar dan ook weer vaak EOS met het bouwjaar van de auto staat vermeld). En vaak zie je het ook aan het model ivm de lichte kromming aan de onderzijde. Je zult even voor jezelf moeten kijken of je mét knoppen (zoals ik) óf alleen touchscreen (zoals volgens mij @Paul eric heeft) wilt. Mét knoppen heb je een 8" scherm, zonder een 9"...

      Deze heb ik zelf (Ik hoop dat de link werkt, zo niet hoor ik het wel).

      JOYING 2 GB 2Din 8 ''touchscreen Android 6.0 Auto Radio Stereo.

      s.aliexpress.com/3ERJRNnu

      En ALS je een radio via Ali wilt bestellen kijk dan even of je hem bestelt via de "ali-app" of via het www. Soms zit er namelijk nog een prijsverschil in ;)
    • Ziet er best goed uit Chicco.
      Meteen al een paar vragen.
      De USB aansluiting, waar zit die?
      En kun je er ook SD kaarten in stoppen? Zo ja waar, aan de voorkant lijkt daar geen ruimte voor.
      En hoe zit het met de navigatie-kaarten, moet je die er zelf bij kopen?
      Wat doet de Wifi precies? Ik bedoel dus, wat kun je daarmee in je auto?

      En @Paul eric als hij het leest, wat voor toestel heb jij? En waarom die keuze?

      Groet,
      Jim
    • De USB- aansluiting zit aan de achterkant, althans daar zit een kabel met USB (zie foto) welke je evt in het dashboardkastje kunt leggen.
      De plek waar je de microSD ik kunt duwen zit aan de voorzijde rechtsonder onder een afdekplaatje (zie foto).
      De navigatiekaarten zul je idd zelf moeten kopen, maar aangezien het Android is kun je bijvoorbeeld de gratis Sygic, Waze, Navmii of welke je ook wilt installeren.
      De WiFi kun je gebruiken om evt apps te installeren (ik doe dat dus thuis voor de deur) of als je je hotspot op je gsm aan zet voor onderweg. Ik heb dus oa Spotify geïnstalleerd en voor de deur een aantal albums gedownload. Dan zou je dus zelfs YouTube of wat je ook installeert onderweg kunnen gebruiken (althans iets wat wifi nodig heeft).
      Dateien
    • Ok dank je. Chicco.
      Verhelderend antwoord.
      Ik zie zelfs twee USB aansluitingen...
      De speakers worden zeker over de bus aangestuurd.
      Ik neem aan dat de uitgangen die er voor de speakers zitten niet nodig zijn, tenzij je een heel ander speaker systeem hebt,

      Op een SD kaartje van 32GB kun je sowieso erg veel muziek kwijt. Dat is heel mooi.
      Op die navigatie moet ik dan nog even inleren, ik ben niet gewend aan Android.
    • Hallo ik ben voor de 9 inch gegaan omdat ik dat mooier vond uitzien.
      Geen extra knopjes meer oo de radio, de Eos heeft mijnsinziens al genoeg knopjes.
      strak aan de buitenkant geen slots of zo alleen het kleine gaatje voor de interne microfoon (wat het goed doet).



      Twee USB standaard, maar met een splitter Kun je er drie van maken.
      Een voor de mogelijke DAB+
      Een voor de USB 32 bg
      Een voor vrij gebruik die ik doorgekoppeld heb tbv een vaste USB aansluiting in de middenconsool naast de Reset knop bandencontrolesystheem voor de gsm
      Dateien
      • IMG_4429.PNG

        (140,41 kB, 21 mal heruntergeladen, zuletzt: )
      • IMG_4430.PNG

        (99,67 kB, 17 mal heruntergeladen, zuletzt: )
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • De keuze tussen een 8" of 9" scherm is eigenlijk afhankelijk of je volume sturing hebt op het stuur. Enkel je volume kunnen veranderen op je 9" scherm is niet echt handig tijdens het rijden.

      Zoals Chicco al aangaf kan je voor navigatie "gratis Sygic (gebruikt TomTom kaarten), Waze, Navmii of welke ook" gebruiken maar in heb voor TomTom gekozen voor de "Live Services" en de "Send to my car" functies. Zowel voor TomTom als Sygic zijn de Live Services betalend en heb je hiervoor een internet verbinding nodig. Je kan beide eerst proberen alvorens ervoor te betalen. Ik gebruik mijn mobiel als hotspot en heb een "Data Usage" warning ingesteld.

      Voor de bestelling moet je inderdaad goed zoeken al heb ik mijn 9" op de Duitse site van Joying besteld carjoying.de/android-autoradio…vw-android-autoradio.html
    • Ook zéér waardevolle informatie Patbis.
      Ik heb geen volume sturing op het stuur en neig daarom het meeste naar de 8" versie.
      Het hotspot idee spreekt me ook wel aan. Op dit moment heb ik een goede databundel dus dat zou goed moeten komen. Maar ik begrijp dat een beetje experimenteren ermee wel handig is. Ook google maps zou op die manier natuurlijk kunnen.
    • Chicco_Himself68 schrieb:

      De USB- aansluiting zit aan de achterkant, althans daar zit een kabel met USB (zie foto) welke je evt in het dashboardkastje kunt leggen.
      De plek waar je de microSD ik kunt duwen zit aan de voorzijde rechtsonder onder een afdekplaatje (zie foto).
      De navigatiekaarten zul je idd zelf moeten kopen, maar aangezien het Android is kun je bijvoorbeeld de gratis Sygic, Waze, Navmii of welke je ook wilt installeren.
      De WiFi kun je gebruiken om evt apps te installeren (ik doe dat dus thuis voor de deur) of als je je hotspot op je gsm aan zet voor onderweg. Ik heb dus oa Spotify geïnstalleerd en voor de deur een aantal albums gedownload. Dan zou je dus zelfs YouTube of wat je ook installeert onderweg kunnen gebruiken (althans iets wat wifi nodig heeft).
      Besteld......

      Wellicht heb ik dus binnenkort nog wat installatie vragen.

      Is het de bedoeling dat ik hem update naar Android 6.0? Ik lees elders dat daar nog wel wat problemen bij opduiken namelijk.

      Jim
    • Chicco_Himself68 schrieb:

      Ja hoor, geen probleem.
      De radio uit Duitsland welke ik kreeg was al voorzien van 6.0, geen enkel probleem mee gehad tot nu toe!
      Ja !
      Hij is al binnen. Snel !!!

      De eerste vragen.
      • Waar leg ik de gps module?
      • Hoe doe ik de USB aansluitingen in het kastje? Is er ergens een doorgang?
      • Ik heb (nog) geen achteruit rij camera, begin ik ook nog niet aan. Dus ik moet die draad doorknippen?
      • Hoe zoek ik uit welke stekker in de antenne aansluiting moet?
      • Er zitten twee klepsjes aan de voorkant. Links voor de kaarten? Als ik daar kaarten in zou willen hebben, dan moet ik ze kopen zeker?
      • Rechts kan een sd kaartje in. Kan ik daar al direct wat directories met muziek op zetten en kan hij ze dan vinden?


      Tja....één gek kan meer vragen dan... :gamer:
    • - GPS module met 3 m dubbelzijdig tape en of tyrap achter de unit onder het dashboard, liefst zo vermogelijk naar voren of iets naar rechts in het gat, want. Het voorraam is gelaagd en gecoat en geeft dus storing

      - nee er is geen gaatje, als je het kastje open doet kijken of je hoog links een plek vindt waar je als je het kastje sluit niets klem loopt of dat de bak / klep van het kastje er niet tegenaan komt.
      Op die plek voorzichtig richting de radio een gaatje boren zodat je via het gat waar de radio in komt de kabel kan doorvoeren, dus in het gat van de radio eerst voelen kijken of er niets zit

      - aftapen is beter als doorknippen.

      - antenne staat toch wel in beschrijving aangegeven ? Anders in eerdere berichten aangegeven.