Enkele vragen over de RNS315/Joying

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Geïnstalleerd. Ziet er even heel anders uit en alle instellingen moeten even opnieuw merk ik.
      Toch wat fris in de auto. De wind staat verkeerd dus ik ruik mijn eigen uitlaatgassen dus maar weer uitgezet.
      Het filmpje was wel verhelderend. Prettig om dat eerst gezien te hebben,
      Nu kijken of dit het probleem van het donkere scherm ook oplost, je weet maar nooit. Tom Tom doet het nu in ieder geval.
    • Jizkid schrieb:

      Een ander verschijnsel wat momenteel optreedt is dat smorgens als ik wegrij het nu wat kouder is. De radio gaat wel aan, maar het scherm niet. Zodra de auto wat warmer is, na een minuut of 5, dan springt ineens het scherm aan. Heeft een van de Joying eigenaars dit ook?
      Nee, bij mij springt hij ook altijd gelijk aan na 2-3 sec. Ik heb eea wel dusdanig ingesteld dat de radio nog "actief" blijft een niet iedere keer opnieuw opstart met logo etc...
      Hierover zit ik inderdaad, zoals aangegeven, contact opnemen met Joying...
    • Chicco_Himself68 schrieb:

      Jizkid schrieb:

      Een ander verschijnsel wat momenteel optreedt is dat smorgens als ik wegrij het nu wat kouder is. De radio gaat wel aan, maar het scherm niet. Zodra de auto wat warmer is, na een minuut of 5, dan springt ineens het scherm aan. Heeft een van de Joying eigenaars dit ook?
      Nee, bij mij springt hij ook altijd gelijk aan na 2-3 sec. Ik heb eea wel dusdanig ingesteld dat de radio nog "actief" blijft een niet iedere keer opnieuw opstart met logo etc...Hierover zit ik inderdaad, zoals aangegeven, contact opnemen met Joying...
      Vanochtend in de kou van 3 graden, deed hij het even, maar toen raakte ik een knopje aan en ging hij uit. Daarna, na 10 minuten ging hij weer aan en heeft de hele dag perfect gefunctioneerd.
      Zal echter nog wel even contact gaan opnemen met Joying.
    • Nu Android 6.01 erop zit ben ik wel een paar dingen kwijt. En ik heb wat moeite om de details te vinden in Android.

      In Android 5 bijvoorbeeld, had ik een CarInfo display. Hierin werden allebei gegevens van de auto getoond, tank inhoud, toerental, een stuk of zes meetwaarden ook kreeg ik te zien of b.v. een deur openstond op het display.
      Die functie lijkt geheel verdwenen te zijn. Het App-icon is er niet meer, misschien zit het ergens verborgen. Iemand een idee?

      Wat me ook puzzelt is het Tijd en Weer widget. De tijd doet hij goed, ik heb in de instellingen aangegeven dat hij dit automatisch naar locatie moet doen.
      Maar ik zie qua weer altijd het weer in ShenZen.... ??? Rara hoe kan dat. Alle instellingen nagelopen, maar nog niet gevonden hoe dat precies zit.

      Overigens Tom Tom doet het nu fantastisch.
    • Patbis schrieb:

      Het icoontje "Car Info" staat er in Android 6.0.1 nog steeds bij maar niet op het hoofdscherm.

      Het weer (Shenzen) probleem is een gekend probleem en wacht ook nog op een oplossing.
      Bij mij staat ie er niet hoor, ook niet naast het hoofdscherm. Ik heb al een vraag naar support gestuurd.

      Het weer probleem is inderdaad bekend. Ik heb uitgevonden dat de app "Accuweather" wél een correcte widget met locatie zou opleveren. Hij is niet zo fraai als de andere app, maar werkt wel.
    • Chicco_Himself68 schrieb:

      Volgens mij heb je daar TomTom Mydrive voor nodig, daar zou het sowieso mee moeten kunnen wat ik zo lees. Mbt Carinfo... kun je in de directorie op je radio nergens het bestand vinden zodat je hem mogelijk kunt installeren?
      Hi Chicco,
      Ik vernam van support dat ik iets moet aanzetten in het Canbus protocol.
      Dat zit verstopt bij de settings, alleen dat zit achter een password.
      De gast in het filmpje tikt 3368 in als password, weet jij of dat voor alle joyings hetzelfde is?
      Edit:.... verdere informatie. Inderdaad, 3368 is het password. Je krijgt dan toegang tot canbus gegevens. Daar moet je dan aangeven wat voor auto je hebt, volgens onderstaand plaatje.



      Dan gaat ie een update doen, dan rebooten en dan is Car info weer aanwezig.




      Over Tom Tom MyDrive, dat ben ik aan het bestuderen. Lastige van dit concept is dat het lijkt alsof je op je Mac/PC een route kunt maken en die in de MyDrive cloud kunt zetten met MyDrive Connect en die vervolgens kunt ophalen met je app op de telefoon of je joying. Grappig is alleen dat je met Tom Tom MyDrive Connect op de Mac niet verder komt dan het beginscherm, op dat moment moet je je Tom Tom gaan aansluiten met een draadje.... maar ik héb helemaal geen Tom Tom apparaat....
      Dat lijkt dus een doodlopende straat. In ieder geval het programma Tom Tom Drive Connect is niet het correcte programma.
      Ik zoek nog verder..

      Groet
      Jim

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Jizkid ()

    • Gelukkig is je Canbus/Car Info probleem opgelost. Heb dit ook vandaag moeten doen na een Firmware update voor het Shenzen temp probleem maar is nog steeds niet opgelost.

      Joying heeft de volgende codes:
      3368 for Settings
      8086 for Launcher
      5768 for Menu backlight

      Ik gebruik Tom Tom MyDrive gewoon via de website mydrive.tomtom.com/nl_be dus zou geen impact mogen hebben op een Mac.
      Als je ingelogd bent dan kan je "Mijn Plaatsen" aanmaken en die worden dan mooi gesynchroniseerd met je radio.
      Als ik dan zoek naar een willekeurig adres krijg ik onderaan de optie "Verzend naar Systeem". Als ik dit doe wordt de route automatische gestart op zowel mijn radio als op mijn Android mobiel.
      Na mijn Firmware update merkte ik wel dat ik geen TomTom voice meer heb maar gekraak. Gelukkig heb ik deze functie niet nodig
    • Hebben jullie trouwens ook het probleem dat als je de verlichting van het display op minimaal zet deze nog veel te fel is? Dit irriteert flink het 's avonds tijdens het rijden. Ik heb de tijd wanneer het scherm zwart wordt op 3 min gezet (lager kan helaas niet mag van mij gerust 1 min zijn) echter verander ik het volume gaat het scherm weer aan en moet ik weer 3 min wachten...
    • Chicco_Himself68 schrieb:

      Hebben jullie trouwens ook het probleem dat als je de verlichting van het display op minimaal zet deze nog veel te fel is? Dit irriteert flink het 's avonds tijdens het rijden. Ik heb de tijd wanneer het scherm zwart wordt op 3 min gezet (lager kan helaas niet mag van mij gerust 1 min zijn) echter verander ik het volume gaat het scherm weer aan en moet ik weer 3 min wachten...
      Ben het met je eens. Maar ik wist niet eens dat je hem automatisch zwart kon laten worden, nog veel te leren.
    • Aangezien ik bijna altijd DAB+ en Tunein Radio gebruik heb ik geen probleem met de licht sterkte daar beide apps een zwarte achtergrond hebben.
      Indien onze kids de Youtube app gebruiken is de witte achtergrond wel s' avonds storend en daarom worden de filmpjes full screen bekeken.

      De TomTom app schakelt automatisch naar nacht view dus das gemakkelijk.
    • Hoi joying gebruikers,
      Ik heb ff jullie hulp nodig, ik heb ivm een probleempje mijn Radio ff terug naar fabriek inst gedaan en daarna de stuurwiel inst weer hersteld ik heb 6.0.
      Maar ik moet nog mijn MCU nog updaten naar de nieuwste versie nu heb ik de link via joying support gekregen maar als ik het bestandje download hoe dan verder.
      Heeft iemand dit al gedaan?, za ja hoe!.
      Gr Paul
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Paul eric schrieb:

      Hoi joying gebruikers,
      Ik heb ff jullie hulp nodig, ik heb ivm een probleempje mijn Radio ff terug naar fabriek inst gedaan en daarna de stuurwiel inst weer hersteld ik heb 6.0.
      Maar ik moet nog mijn MCU nog updaten naar de nieuwste versie nu heb ik de link via joying support gekregen maar als ik het bestandje download hoe dan verder.
      Heeft iemand dit al gedaan?, za ja hoe!.
      Gr Paul
      Ik heb iets dergelijks gedaan met de update van 5.1 naar 6.0, het lijkt me dat dat niet veel zal verschillen.
      Is het een zip-file die je moet downloaden?
      In dat geval vermoed ik dat je die op een USB moet zetten. Zie daarna het videootje over hoe het ongeveer verloopt.
      Je kunt ook de blog eerst lezen, die geeft ook nog wat info.

      Als je absoluut zéker wilt zijn, dat is niet verkeerd, dan moet je toch nog even contact met support opnemen, en naar uitgebreider instructies vragen. Dat werkt wel goed, ze reageren behoorlijk snel heb ik gemerkt.

      Please download the file in your windows computer,then unzip it, please don't create or rename any folders or files,then copy all files in a FAT32 USB, then watch this video to update it:
      Please keep patience to wait for updating.About the detail,you can read this blog:carjoying.com/Joying-blog/59.html
    • Chicco_Himself68 schrieb:

      Klopt helemaal, 3368 is de juiste code. Let wel op wat je daar gaat veranderen (buiten de veranderingen die je sowieso moet doen ivm de Canbus).
      Nog even hierop terugkomend.
      Aanpassing gedaan, hij gaat dan een update proces in met een reboot erbij en inderdaad na afloop is de CarInfo weer beschikbaar.
      Je moet dan wel opnieuw je zenders laten inscannen.
      Dat heeft (had bij mij) overigens ook een obscuur effect. Na de update van 5.1 naar 6.0, was de ontvangst van de zenders instabiel, met andere woorden, ik heb nogal eens Sublime Radio op staan op 90.70 Mhz, maar regelmatig liep hij van de zender af als ik ergens een omgeving in reed met hoge huizen o.i.d. Heel vreemd, dan kwamen er allemaal gekke zenders tussendoor.
      Echter na deze CarInfo update en het opnieuw scannen van de zenders.... werkt alles weer perfect en blijft hij gewoon op de zender. :S :pillepalle:
    • Weer een stapje verder nu nog de can bus want mijn stuurwiel bediening werkt niet,ook de optie om deze aan te zetten is nog niet compleet
      Ik mis nog het rzc protocol.
      Verder lukt het nu ff niet om dat vervelende toets klik geluid uit te zetten,kan hem in instellingen nu niet vinden.
      Verder de euro zone tijd neemt hij nu niet over dus loopt de klok een uur achter ....
      Hoop dat Joying morgen antwoorden heeft.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss: