Bobine

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • 14 maanden en 33.000 km geleden gaf een van de bobines de geest. Het was in Oostenrijk en de Oostenrijkse ADAC heeft de bobine die problemen gaf vervangen.
      Vandaag ging de auto weer schokken. Het voelde weer als een bobine probleem. Gelukkig was ik in Nederland en kon via mijn garage naar een bevriende garage in de buurt van waar ik gestrand was.
      Die garage heeft me meteen geholpen, de foutcodes uitgelezen en het was inderdaad weer een bobine. Nu een andere. Ze hebben hem vervangen en nu rijdt de EOS weer als een zonnetje (in de sneeuw op de terugweg).

      Op een EOS FB pagina lees ik over de RED TOP Coil Packs 06E905115E (Bobines).
      Mijn vraag: Heef het zin de originele te vervangen door deze? Zijn die beter?
      custompcguide.net/how-to-chang…at-fix-cylinder-misfired/

      Tweede vraag: Als het zin heeft en ze beter zijn, welke moet je dan hebben.
      auto-onderdelen24.nl/bosch/7428645#ratingblock

      Alvast dank.
    • De rode penbobines zien er leuk uit voor de ‘tuners’. Ik heb ergens gelezen dat het niets uit maakt met de gewone. Het schijnt dat er in Turkije 1 grote fabriek staat die bobines voor zeer veel fabrikanten maakt. De bobines zien er dan iets anders uit, maar in de basis hetzelfde. Op basis van je kenteken vind je het juiste type.

      Voor mijn 2.0 fsi motor heb ik de originele bobines na de zomer met 30.000 kilometer vervangen door het type BERU ZSE033 incl. betere platinum bougies van NGK 7742 type PZFR5N-11T.


      Op de originele VW bobines staat een nummer. Een bepaalde serie dat eindigt op lettercode A-F bevat een fabricagefout. Een bekend probleem voor VW FSI motoren. Bij het uitlezen van de motor had ik overigens geen storingscodes, maar bij stationair toerental had ik het idee dat er af en toe vonkje werd overgeslagen.

      De motor accelereert na het vervangen merkbaar soepeler met een betere gas response. Stationair draait de motor mooier met minder trillingen en stiller.
      Wel heb ik het idee dat dit door de betere bougies komt.

      Overweeg je om alle bobines te vervangen?


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      :eosschwarz:
    • Mijn bobines zitter er 200.000km in, en doen het nog perfect... loopt als een tierelier... tuurlijk kunnen ze fabricagefouten hebben, en ze zijn ‘berucht’ om kapot te gaan (snap ik eigenlijk niets van, zou toch echt niet moeten voorkomen met zo’n simpele functie) behalve de mijne dus...
      Wat las ik: iedere 30000 tot 40000 vervangen? Haha
      Weet je die oude constructies nog en de bobine daarvan? Die waren echt betrouwbaar (de verdeler dan weer niet) en toen was er ook al heisa over performance van de bobines... het is gewoon een doodnormaal trafotje, van tientallen volts naar 15000+ volt, niets meer en niets minder!
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG
    • Met je eens Batjes. Toch heb ik met een van mijn oude motoren, een BMW 1100 RT, daar tijden last van gehad, knallen uit de knalpijp, soms stond ik spontaan langs de kant van de weg, deed ie gewoon niks meer, en dat voor een BMW.....
      En maar zoeken naar de oorzaak, toen een keer op goed geluk de bobine vervangen door een waaibomenhout exemplaar en nooit meer problemen gehad. 8o
    • Dank jullie wel.
      Ik heb nu dus twee "nieuwe" bobines, dwz de ene zit er 33.000 km in en de andere nert gisteren vervangen. De twee laatste bobines zitten er nu denk ik 110.000 km in.
      Ik heb in ieder geval een reserve bobine bij me. Dat is handig als er plotseling weer één uitvalt in de bergen in Italie, en daar zit ik nogal veel.

      Ik houd het bij de originele Bosch bobines.
    • Jizkid schrieb:

      Met je eens Batjes. Toch heb ik met een van mijn oude motoren, een BMW 1100 RT, daar tijden last van gehad, knallen uit de knalpijp, soms stond ik spontaan langs de kant van de weg, deed ie gewoon niks meer, en dat voor een BMW.....
      En maar zoeken naar de oorzaak, toen een keer op goed geluk de bobine vervangen door een waaibomenhout exemplaar en nooit meer problemen gehad. 8o
      Ik hen op de motor er wel eens een gehad die het ook niet meer deed. Bleek dat ie vol met water zat :dash:
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG