System Error op convertible top

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • System Error op convertible top

      Vanochtend ging hij spontaan in een error, ik zag het gebeuren. Het begon een beetje sputterend. Hij zei tegen me dat ik het dak moest sluiten, nou is dat helemaal niet open gewest met dit pak sneeuw, dus vind ik het maar raar. Zie het Filmpje voor een beeld.
      Iemand een idee/tip wat te doen?
      Zal ik het gokken het dak een keer open en dicht te doen? Hij moet met dit weer natuurlijk niet per ongeluk open blijven staan, want ik heb geen carport of garage... .

      Ik zag ergens een post op het forum met iemand waarbij het probleem in de trekhaak lag. Die zit er bij mij sinds kort onder, dus kan me eigenlijk dat niet voorstellen.

      Zelf kan ik hem niet uitlezen, ik ga ook niet graag naar de VW garage, de vorige keer dat ik daar was spiegelden ze me reparaties tot wel € 2000,- voor, terwijl ik bij een andere garage, best wel een betrouwbare, een betere voorlichting kreeg van wat er mogelijk aan de hand was en waar ik qua reacties van de auto op moest letten omtrent betreffende problemen. Dus mijn vertrouwen in de VW garages is een beetje ingestort.
    • Inderdaad iets als wat winston zegt. En eerlijk gezegd, kan juist die trekhaakmodule, als deze toch niet of slecht contact maakt voor storingen zorgen.
      Het gaat er nl om dat de dachcontroler signalen tegenkomt die niet kloppen. Je zegt dat het dak gesloten was en is. Dwz, dat de hall sensoren van voornamelijk de A-pilaren in de stand gesloten staan. Maar nu meet de controller dat er (misschien met de andere sensoren) een conflict is. Ergens in de bedrading, door welke oorzaak ook klopt de positie dus niet meer. Dat kan vocht zijn of wat dan ook. Kijken naar de controller kan nooit kwaad, net zo goed als contact cleaner en de connectors even los en weer vast zetten.
      Het kan zijn dat er ergens een magneetje of sensor van zijn plaats is, eraf gevallen of zo. Dat is een keer ook gerapporteerd op het engelse forum. Dat is dan dus weer simpel vast te plakken. Maar dat treedt eigenlijk nooit op.
      Een scan zegt veel meer over een mogelijke oorzaak, anders is your guess as good as mine.
      Waarschijnlijk kun je het dak ook helemaal niet bedienen, dat houdt de controller tegen om schade aan het dak te vermijden.
      Je woont een beetje te ver uit de buurt, maar ik zou het nog eens bekijken of een reset werkt (accu ff los) en anders schoonmaken van de contacten of een controller scan.
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG
    • Het schuifdak gaat overigens wel gewoon open en dicht.

      Ik heb het nog niet gewaagd om te proberen het dak te openen, dus ik weet nog niet of hij niet zou werken. Wat ik al zei, ik ben daar een beetje huiverig voor met dit weer.

      Inderdaad zou er door vocht, sneeuw en/of vocht een probleempje kunnen zijn. De kofferbak is droog en eigenlijk helemaal niet vochtig.

      Waar zit die dakcontroller eigenlijk? In de kofferbak?
      Accu los zou een optie kunnen zijn. Ook hier wacht ik het weer, weer even af, immers het is nog niet direct mooi droog weer hier in het westen.

      Ik kom weleens een enkele keer in de buurt van Apeldoorn, maar dan zou het wel heel toevallig moeten zijn dat je dan thuis bent Batjes.

      In ieder geval bedankt voor de antwoorden, het geeft in ieder geval wat om over na te denken.
    • Ff nog een puntje van aandacht!.
      Als je de accu loskoppelt denk dan ff aan je bestuurders raam zet deze eerst ff half open omdat de ramen niet auto zakken als je de accu los hebt.
      Daarna moet je de ramen weer inleven door ze een voor een te laten zakken,knop wel vasthouden tot 10 tellen en dan sluiten en ook tot tien tellen(raam inleven).

      De dak controler zit bestuurders zijde achter in de kofferbak ter hoogte van het reservewiel achter de bekleding.
      Heb je misschien nog een extra dakmoduul gemonteerd dat het mogelijk maakt om tijdens rijden te openen.
      Ook dat zou een oorzaak kunnen zijn.
      Kijk ook ff maar de microschakelaar in je kofferbak die dedecteerd of je bagage kap dicht is.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • nog ff een vraag werkt je kofferdeksel wel,trekt de motor de klep aan,ik zelf heb problemen gehad met vocht in de stekker die het slot van stroom voorziet..
      Door de Duitse grondigheid loopt de stamkabel strak langs je derde remlicht en deze heeft na verloop van tijd last van vuil/ uitdroging van de sealing.
      Hierdoor komt water binnen en loopt langs de stamkabel rechtstreeks de conrector van je kofferbak slot in met oxidatie en daar door dak storingen tot gevolg.
      Succes
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Paul eric schrieb:

      nog ff een vraag werkt je kofferdeksel wel,trekt de motor de klep aan,ik zelf heb problemen gehad met vocht in de stekker die het slot van stroom voorziet..
      Door de Duitse grondigheid loopt de stamkabel strak langs je derde remlicht en deze heeft na verloop van tijd last van vuil/ uitdroging van de sealing.
      Hierdoor komt water binnen en loopt langs de stamkabel rechtstreeks de conrector van je kofferbak slot in met oxidatie en daar door dak storingen tot gevolg.
      Succes
      Ja, kofferdeksel doet het vlekkeloos.
      Maar wel iets om naar te kijken, kan makkelijk dat daar wat vocht zit, er zit een barstje in het derde remlicht, dus...

      Goede tip, dank.
    • Zo. Klein stukje verder.
      Computer uit laten lezen. Die zegt dat er iets “niet logisch” is bij de linker A-stijl, waar het dak op de A-stijl aansluit.
      De garage man, een kundige technische monteur verdenkt de microswitch die daar zit. Mogelijk zit daar gewoon wat vuil bij en hij suggereert om deze schoon te blazen.
      Overigens is de storing op dit moment weer spontaan gestopt. :D
      Maar eens naar kijken als het weer beter weer is.

      Dank voor alle andere suggesties. Beslist waardevol en leerzaam.

      :eosdunkelblau: