Extra koeler op de DSG noodzakelijk?

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Extra koeler op de DSG noodzakelijk?

      Komende zomer met de Eos en sleurhut op vakantie, is een 2.0 TDI met de DSG. De vraag is of de DSG een extra oliekoeler nodig heeft vanwege de extra belasting. Ergens in de vorige eeuw met automaten en koppelomvormers moesten er extra koelers geplaatst worden om oververhitting te voorkomen. De DSG heeft geen koppelomvormer maar toch hier de vraag maar eens gesteld, met de zoekfunctie kom ik hem niet tegen.
      Groetjes, Bert
    • Ik zou als ik jou was eens zoeken op de golf 5 met dsg... mogelijk staat daar meer info over op het web, golf 5 is dacht ik qua techniek gelijk aan de eos dus als daar geen extra koeler op zit dan denk ik dat het op de eos ook niet nodig is...

      Niettemin kan het natuurlijk geen kwaad er 1 te plaatsen preventief... hou dan wel rekening met het feit dat een bak ook een bepaalde temperatuur moet halen ivm olie viscositeit. op onze audi zit er iig wel 1. Niet dat wij ooit een sleurhut gaan trekken maar wel in het verleden een paardentrailer.
      Carpe diëm... en dat in de ruimste zin! :smt024