Accu

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Vanochtend starte de Eos 211PK DSG niet. Met startkabels startte hij meteen. 30 kilometer gereden. Gestopt, boodschap gedaan en daarna startte de Eos ook meteen. Ook weer 30 km terug naar huis gereden. .
      Met mijn OBD11 lees ik veel foutmeldingen die te maken hebben met een te lage spanning.
      Tijdens het rijden krijg ik geen enkele aanwijzing in het dashboard dat de accu niet zou opladen.

      De accu is pas 2 1/2 jaar oud en normaal gesproken rijdt ik lange stukken, wel vaak in warme landen.

      Ik denk dat ik de accu gewoon wil vervangen. Er zit nu een Bosch S4 007 680A (EN), 72 Ah 12V in. (Koudstartstroom 680, 72 Ah)
      Kost online € 99,95
      Die kan ik weer krijgen of heeft het zin de accu de vervangen door een met meer vermogen (hoger koudstartstroom) bij voorbeeld deze:
      autodoc.nl/auto-onderdelen/bat…ort_supplier%5B0%5D=bosch (Bosch S5A 080. Koudstartstroom 780, batterijvermogen 70Ah)
      Kost online € 164,00

      Wat is jullie advies? Bedank vast.
      Erik.
    • Als de accu pas 2,5 jaar oud is zou er normaal gesproken garantie op moeten zitten lijkt me zo .
      Mits je de aankoopbon nog hebt natuurlijk.
      Normaal gaat een accu wel wat langer mee, ik zou dus eerst de accu laten testen, er kunnen meerdere oorzaken zijn als er foutmeldingen zijn voor een te lage spanning ,denk aan de dynamo ,kan een diode defect zijn,spanningsregelaar, enz. enz.

      Gr. Jos
    • edankt Jos.
      Ik ben vandaag langs de garage gegaan. de accu is doorgemeten en die is goed. Ze meten wel een hele kleine lekstroom. Ze hadden geen tijd om dat nu grondig uit te zoeken.
      Ik breng de auto volgende week en dan gaan ze de lekstroom aanpakken.
      Toen ik thuiskwam de OBD11 nog een keer aangesloten. Die gaf wel een melding. Wellicht is dat de oorzaak.
      Zie hieronder:
    • Deodato schrieb:

      edankt Jos.
      Ik ben vandaag langs de garage gegaan. de accu is doorgemeten en die is goed. Ze meten wel een hele kleine lekstroom. Ze hadden geen tijd om dat nu grondig uit te zoeken.
      Ik breng de auto volgende week en dan gaan ze de lekstroom aanpakken.
      Toen ik thuiskwam de OBD11 nog een keer aangesloten. Die gaf wel een melding. Wellicht is dat de oorzaak.
      Zie hieronder:

      Goed om eerst de oorzaak op te zoeken en aan te pakken idd, anders is je nieuwe accu ook weer zo 'kapot' ;-)