Diesel milieu zone!.

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Diesel milieu zone!.

      Hallo allemaal ik heb gisteren met verbijstering zitten kijken naar wat er nu gaande is in Duitsland.
      De milieu zone die de kop gaat kosten aan vele mooie TDI Eosen.

      Auto’s van 2006 die nu geen f.. meer waard zijn!.

      Waar zijn ze mee bezig.... pfffff

      Ik hoop dat onze zuster club in Duitsland niet te veel leden zal moeten gaan missen.

      Misschien kan Uwe eens polsen wat de schade nu daadwerkelijk gaat zijn..

      Triest!....
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Moeilijk om iets over te zeggen. Ik begrijp namelijk op zich wel dat ze vervuilende auto's willen weren uit een stadscentrum, het is gewoon ongezond voor de mensen in de stad.
      Maar het betekent ook een heleboel andere maatregelen die minimaal zo belangrijk zijn, ik denk even aan:
      • Alle vuilophaaldiensten dan wel alle andere vrachtwagens op diesel zouden dan ook geweerd moeten worden.
      • Met de bussen is vaak al een begin gemaakt met gas.
      • In b.v. Düsseldorf, heeft het daar wel zin, als je in het Ruhr gebied om je heen kijkt zie je heel wat stof uitbrakende schoorstenen.
      • In hoeverre is een oude diesel écht vuil en slecht voor de mens. De uitstoot van de oude diesels zijn vaak wat grotere stofdeeltjes, je longen en je lichaam kunnen daar wel mee omgaan. Écht slecht, heb ik begrepen, is het fijnstof dat zo klein is dat het de bloed-hersenbarriere zelfs kan passeren. Met andere woorden, je hebt stof, fijnstof en zéér fijnstof. Alleen de hele moderne auto's stoten dat laatste uit, want dat wordt niet meer afgevangen door de katalysator (klopt dit?).
      Ik denk dat ik dit toch eens ga vragen aan Prof. dr. M. Krol, expert in fijnstof, en mijn kleine neefje. :rolleyes:
    • Tja, ineens is de diesel heel erg uit de gratie. Een tijdje terug hoorde je nog (reclame!) dat de lucht er schoner uitkwam dan dat het erin ging, maar ja...
      (Overigens, als fietser weet ik al jaren dat diesels niet zo lekker zijn :vain: )
      Maar ik ben het met Paul eric eens dat het een enorme waardevermindering is voor de bezitters ervan. Enne, wat is er over van het statement: eens goedgekeurd, altijd goedgekeurd?
      Maar de binnensteden vervuilen wel! En die fijnstof is echt niet goed voor mens en die. Dilemma!
      Ik denk dat er vast nog wel wat processen komen voor de rechters....
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG
    • Vanmiddag las ik een artikel op NU.nl dat Arnhem in 2019 een zeer strenge milieu zone gaat maken.
      En ook dat de middenstand zich nu al ernstig zorgen maakt over het fijt dat auto’s steeds vaker uit de binnensteden geweerd gaan worden.

      Ik weet nu ff niet in welke categorie de TDI Eos-en uit 2006 vallen,want het zou toch eeuwig zonde zijn als deze uit het straatbeeld zouden verdwijnen.
      En niet te vergeten de waarde vermindering voor de eigenaar....pffff.

      En dan de elektrische auto’s die zonder subsidie niet eens aan de man zijn te brengen.
      Als ik ff gemakshalve naar een 1e generatie Opel Ampera kijk die kent een gigantische afschrijving op de nieuw prijs.
      ik zie het duister in voor de gewone jan met de pet!.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Wat ik hoorde in het nieuws is dat het gaat om alle diesels van vóór 2006.. dus we zijn nog even gered.

      Ook hoorde ik (in datzelfde nieuws) dat er een partij tegen is, omdat blijkt uit onderzoek dat het weren van de diesel personen auto's geen effect blijkt te hebben op de kwaliteit van de lucht. Maar dat andere maatregelen, als het goed laten doorstomen van het verkeer veel meer effect hebben. Evenals het reduceren van diesel in de gemeentelijke voertuigen.

      Het laatste woord is er nog niet over gezegd.

      Op de lange termijn kan het echter wel moeilijker worden. Een elektrische of waterstof auto geeft nou eenmaal minder vervuiling af.

      Overigens als ik bij veel vrienden en kennissen meld dat ik een nieuwe auto heb, een Volkswagen EOS, dan denken ze allemaal dat het een elektrisch model is... :rofl:
    • Het enige wat ik lees voor Antwerpen is ==> "Auto’s die te vervuilend zijn, zijn niet meer welkom, tenzij de eigenaar het jaartarief van 350 euro betaalt." en "heeft de stad 9,6 miljoen euro opgeleverd" en "Lage-emissiezone in Antwerpen lijkt een maat voor niets want luchtvervuiling neemt toe" en "Lage-emissiezone keldert verkoop oude dieselauto’s" en "Dieselwagens worden nu vaak verscheept naar Afrika"


      In Antwerpen kan je wel een vrijstelling krijgen indien je een door Vlaanderen "gesubsidieerde" roetfilter laat plaatsen.
      Maar dan lees je dit weer "Ook een roetfilter, waarmee je met je diesel toch in de lage-emissiezones mag rijden, is geen goed idee. “Het effect is niet zo groot en er zijn ook heel vaak pannes mee”, stelt de VAB." .

      Het idee om van een EOS een volledig elektrische wagen te maken lijkt me eerder een droom maar wel een leuke droom :smt015
    • Jizkid schrieb:

      ... Maar dat andere maatregelen, als het goed laten doorstomen van het verkeer veel meer effect hebben.
      Daar valt veeeeel te winnen!
      In Best hebben ze nu overal rotondes neer gekwakt. Op zich goed want bevorderd doorstroming. Nu heeft een heldere geest verzonnen dat fietsers en voetgangers voorrang moeten krijgen op deze dure opstoppingsoplossers. Wat nu dus resulteerd in veel Ad-hoc remacties, bijna ongelukken en een lange rij wachtende motorvoertuigen. Wat voor mij 3 minuten rijden is, daar doe ik in de ochtend 20 minuten over. You do the math...