"Radio gehack? Of standaard?

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • "Radio gehack? Of standaard?

      Om niet voor dwaas versleten te worden het ik een maandje gewacht om dit te posten.
      Het volgende is er aan de hand en ik nu weet het zeker want ik en anderen ook hebben het vaker gehoord: Telkens bij rijden geopende kap en ook bij geopend zonnedak. Krijg ik soms bij afspelen van muziek via cd.s en ook via de sd kaart zo af en toe (bij lagere snelheden) geluiden van fluitende vogels toe horen via de speakers,geheel willekeurig bij lagere snelheden.
      De eerste keer dat ik het hoorde dacht ik dat de vogelgeluiden van buiten kwamen want ik reed toevallig door een bosrijk gebied. Maar de fluitende vogels hoor je ook via de speakers als je in de stad rijdt waar beslist geen lijsters of nachtegalen huizen. En speel je een een nummer waar die vogelgeluiden in te horen zijn opnieuw af dat zijn die geluiden er niet.(dus die geluiden staan beslist niet op de cd,s of op de sd kaart want ook als ik thuis die zelfde cd's en sd kaart afspeel op de laptop :smt024 dan zijn de fluitende vogels er ook nooit)
      Mijn vraag is hebben jullie die fluitende vogels ook op de speakers? In dat geval hebben ze bij VW een "jolly joker " ingehuurd (ze hebben er geld genoeg voor) die dat in de radio heeft geprogrammeerd knap staaltje werk zou dat zijn.
      Ik hoor jullie reacties wel, en er zal er best één bij zitten zo van: Zal ik maar even wat mannen met dwangbuis langs sturen? Of busje komt zo. :) ;)
      groet van een muziekliefhebber
    • "Radio gehack? Of standaard?

      Dit kan met de ontstoorder welke vaak achter op de radio zit te maken hebben.
      Idd aardruis noemt men dit ook, dus geen juist min (0) op de radio.
      Het kan helpen direct van de min van de radio een extra draadje aan het chassis te knopen.
      Een autoradio winkel heeft mogelijk ook ontstoorder te koop voor tussenplaatsing.
      Of er is een defect (lees slechte verbinding ) in de radio zelf.
      Reinigen van de accupolen kan ook helpen, of van de aarding van accu naar chassis



      Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
    • Euhhhh, wat moet ik daar nou van denken.
      Tja, vogels hoor ik ook wel bij lage snelheden en open dak, maar dat zijn toch wel echt die gasten die in de bomen zitten.
      De verklaring is mooi. Aardruis, ik had van de term nog nooit gehoord, maar ik kan me wel voorstellen wat het moet zijn, hoewel ik er een andere voorstelling bij had, dus eigenlijk geen vogergeluiden maar een soort van ruis, zeg maar.
      Wel hoorde ik vaak van mijn vader zaliger, dat ze in de oorlog de eerste radio's hadden, die hadden dan weleens last van de Mexicaanse Hond¡ helaas ook weer géén vogelgeluiden. Jammer.
      Het lijkt me onschuldig Wim, maar helaas dus, bij mij niet tenminste niet uit de auto radio. Ik zal de mannen in de witte pakken afbestellen.
      O.. je had toch wel op tijd je pilletjes genomen hè, je kunt maar niet zeker genoeg zijn... :D

      Maar goed, het zou toch leuk zijn als er sprake is van iets bijzonders.

      Verzonden van mijn iPad, onzin modus = on
    • Even de feiten op een rijtje:

      Treedt alleen op met open kap of open dak (dit sluit een slechte aarding dus in feite uit, slechte aarding of aardlus geeft trouwens een bromtoon en uitval, display zou dan ook gaan knipperen )

      Als je de radio /cd uitschakelt is het geluid weg als ik het goed begrijp ( geluid zou immers uit de speakers komen en die zijn passief).
      Het volume van de nachtegaaltjes is dus met de volume regelaar te regelen neem ik dan maar even aan.
      Over welk type autoradio hebben we het eigenlijk ?

      Al met al rare klacht , deze geluiden kunnen wel voorkomen maar worden meestal veroorzaakt door de rijwind die zich door diverse spleetjes wurmt zeker met open kap of dak maar dat is dus niet aan de orde als ik het verhaal goed gelezen heb.

      Sd en cd zijn aparte bronnen met als enige gemeenschappelijk component de eindversterker , dit is dus het laagfrequent gedeelte van de autoradio en niet erg ontvankelijk voor fluitconcerten (zoals de hierboven beschreven Mexicaanse hond )
      Maar goed de wonderen zijn natuurlijk de wereld niet uit .
      Wat wel uit te sluiten valt is dat VW hier iets te verwijten valt ,misschien Blaupunkt ? ;) die worden vast ook in China gemaakt .
      Ik hoor graag of bovenstaande feiten kloppen zodat ik me daar eens in kan verdiepen .


      I
    • @'jodoko

      Type-autoradio weet ik niet. gewoon de standaard die er in zit zonder navigatie.

      Het volume van die lijster of nachtegaal gaat met het volume van de muziek mee.
      en dat geluid klinkt tegelijk met de muziek.(tis dus net of het er bij gemengd wordt)

      Dat fluit riedeltje klinkt telkens ook maar 1,5 a 3 seconden.En komt dan willekeurig soms in het volgende liedje en soms pas na 8 liedjes terug.
      Voor mij hoef jij je er niet in te verdiepen, want ik vindt het wel geinig allemaal.
      En heb dus ook geen klacht eigenlijk. En wilde alleen weten of elke EOS dit heeft.

      Mijn auto is al na een half jaar uit Duitsland geïmporteerd in 2009. Denk dat het een special edition of jubileum uitgave is (ergens gelezen op het Duitse forum) En die werden alleen in Duitsland verkocht.
      Daar zou dit ook te maken mee kunnen hebben. Maar ik heb geen zin om dit verhaal ook nog eens op het Duits forum te slingeren.

      @'Jizkid': Jim ik neem trouw mijn pilletjes in hoor :P :P :P