Dak en achterklep werken niet

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Goedemiddag Winston,

      Je bedoeld waarschijnlijk links waar je de lugage compartiment in klikt. deze hebben we gecontroleerd en zit nog goed! deze was zo te zien al eerder met een tie wrap vast gemaakt.
      Helaas heeft mijn collega pas maandag tijd om de sensoren te vervangen. dan zal ik gelijk even foto's maken.

      Natuurlijk hopen dat ik dan weer kan genieten van mijn dak!
    • Update:

      We hebben de sensor G565 vervangen. dit is een magneet sensor.
      Het probleem was echte nog niet verholpen, het systeem gaf nog steeds dezelfde foutmelding.

      @Paul eric Jij geeft aan dat dit de sensor is die registreert dat het pakket compleet in de kofferbak zit.
      Betekend dit ook dat we pas het dak kunnen openen/foutmelding eruit kunnen halen als alles weer gemonteerd is en het 'lid' weer dichtgeklikt is?
      We hebben geprobeerd na montage van de nieuwe sensor het dak te openen maar de melding blijft er in staan.
    • Dames en Heren,

      Het probleem is opgelost! Kort toegelicht het laatste probleem zat hem in een vervangen Module.
      Alle modules hebben een bepaald serie nummer. (vb. ############B) deze modules zijn er van A t/m G.
      De garage dacht dat het probleem van mijn eos hem in de module zat en heeft mijn module (B) vervangen voor een nieuwe module (G)

      Mijn eos had een extra module voor afstandsbediening van mijn dak. deze is blijkbaar door waterschade kapot gegaan.
      we hebben de module eruit gehaald en de bekabeling weer terug gezet naar origineel.
      Bij het bevestigen van de kabels hoorde we gelijk het motortje van de kofferbak aan slaan. Tevens deed mijn hoofdschakelaar van de ramen het weer en mijn schuifdak.
      Helaas bleef het dak dicht met de melding 'System fault conv. top workshop'

      Bij het uitlezen bleek een sensor 'kapot' te zijn. dit bleek sensor G565 te zijn. Dit is een magneet sensor links in de kofferbak.
      Na deze vervangen te hebben deed het dak het nog steeds niet.

      In een vorige Topic zag ik staan dar nieuwere modules 13 sensors hebben en oudere modules van de Eos 12.
      Dan zou het natuurlijk kunnen zijn dat een nieuwe module in een oude eos op zoek is naar een sensor die er helemaal niet zit.
      Dus terug naar de garage om de oude module te halen en deze er in te zetten.

      En wat denk je.. hij doet het!
      Alles werkt naar behoren. dak opent en sluit perfect, geen foutmeldingen weer.
      Wie had gedacht dat het probleem zo simpel op te lossen wassen..



      ONDERSTAAND DE HOW TO:


      Allereerst hebben wij de linker kappen in de kofferbak los gemaakt. dit is in principe een kwestie van losschroeven en een beetje trek en duw werk.
      20180709_171927.jpg

      Na het verwijderen van de kap wordt de module zichtbaar. wat direct op valt is een extra zwart kastje dat wordt gekoppeld aan de module.
      Dit is in mijn geval een extra module om de opties van je dak uit te breiden zoals: rijdend openen, van afstand openen etc.
      Omdat ik via het VCDS systeem niet in de module kon komen was de extra module waarschijnlijk de boosdoener, deze hebben we dus verwijderd en de originele bedrading terug gezet.
      20180709_171931.jpg20180709_171941.jpg


      Gelijk kregen wij een response van de module, we konden hem weer uitlezen.
      Onderstaand de foutmelding die we kregen bij het openen van het dak 'system fault conv. top workshop'
      20180702_182417.jpg

      Bij het uitlezen gaf het VCDS systeem aan dat de sensor G565 niet functioneerde.
      Deze hebben wij vervangen, echter kregen wij nog steeds de melding dat de sensor niet werkt.

      het probleem zat hem hier kennelijk in de module. de garage had een nieuwe module geïnstalleerd (E).
      Deze hebben verschillende software en varieren va A t/m G (vb. 1Q42595655A/B/C/D/E/F/G)

      Mijn eos heeft het bouwjaar 2007. deze heeft 12 sensoren. een Eos met een nieuwer bouwjaar (weet helaas niet vanaf wanneer) heeft er 13.
      Mijn nieuwe module zocht dus naar een 13e sensor die er niet was, dit zorgt voor een vaste fout en het dak kan niet open.
      Door de oude module weer te installeren (B) was de foutmelding weg en het dak ging weer open!

      Weer een probleem opgelost.

      Mochten mensen ooit met een vergelijkbaar probleem kampen dan help ik graag :)

      Volkswagen Eos 2.0 FSI 2007
    • Tja... achteraf wordt eea zo wel duidelijker.
      Zoals ik op 29 april al schreef kon er best een externe module gemonteerd zijn.
      De nieuwere waarvan ik er ook een heb,kun je via de stuurwiel bediening uitzetten zodat Vcds geen fouten ziet en eigenlijk alles weer orgineel is.
      Het wordt door de leverancier zelfs aanbevolen ivm de garantie van Vw deze uit te zetten bij een garage bezoek.
      Verder sensor G565 ... zat er niet ver naast Hihi .. maar geweldig dat je weer open kunt rijden.
      Veel veel zon gewenst :cscsi:
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • @Paul eric je hebt helemaal gelijk. dat is voor een leek het probleem als je niet weet waar je eigenlijk naar zoekt bij een extra module.
      afijn we zijn erachter hoe het nu zit!

      @Jizkid De kennis is inderdaad behoorlijk toegenomen. hopelijk kan ik hier mede eos genieters in de toekomst mee helpen!

      @Batjes zodra het systeem de module niet kan uitlezen is het inderdaad verstandig is te controleren of er een extra module zit (wat 9 van de 10 wss wel weet)

      Jullie ook veel zon/rij plezier.

      blij om te zeggen, case closed!