Dak en achterklep werken niet

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Dak en achterklep werken niet

      Goedendag mede EOS rijders,

      Helaas heb ik sinds kort een probleem met mijn EOS. Het dak gaat niet meer open..

      Een maand geleden functioneerde mijn achterklep niet meer. ging niet open met afstandsbediening, logo op achterklep of knopje bij de deur.
      Bij de garage is de accu 10 minuten los gekoppeld geweest en het probleem was verholpen.

      Helaas kreeg ik 2 week terug weer hetzelfde probleem, zowel het dak als achterklep reageren niet...
      Er is een moment geweest dat het dak reageerde maar na contact uit en weer aan deed hij weer niks. dit is hierna zo gebleven.

      De eos heeft een foutcode 00830, ik had begrepen dat dit een contact kan zijn. het klinkt ook best logisch dat er ergens een contact niet goed zit.
      Helaas kan de garage niet de juiste oplossing vinden.

      Is er iemand die mij misschien kan helpen??
    • Zoeken op die foutcode levert niet iets op, ook niet bij ross-tech. Dan is het advies om eens goed te kijken of er water in het spel is. Dat betekent of de pomp achterin droog is en niet (erg) geoxydeerd . Ook zo waar de dakcontroller zit, links achter het paneel. En of de aansluitingen/stekkers niet geoxydeerd zijn. WD40 doet wonderen daar.
      Eventueel de koffer openen met behulp van de nood-open procedure (de ring in het skiluik).

      Wat doet het overigens wel? Schuifdak? Alle ramen? Tot hoever komt de dakopenprocedure?
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG
    • Bedankt Badjes en Dagobert voor jullie snelle reactie!
      Wat wel werk zijn mijn ramen. alleen niet de hoofdschakel, ik kan de ramen alleen apart bedienen.
      Ik kwam er net ook achter dat ik de tankdop niet op open krijg. dat was eerst nog niet, nu kan ik dus ook niet tanken... BIG PROB!

      De stekkers waren een beetje geoxideerd, dit is schoongemaakt maar helaas geen resultaat.
      misschien dat het dan toch de controler is.


      Hoe kom ik daar het makkelijkste bij? Badjes zei linksachter het paneel?
    • Dankjewel Winston voor je bericht!

      Ik zit toch ook te denken aan de Control Module.
      Wel raar dat pas later de knop van de tankdop defect raakt en niet allemaal in een keer.
      nu stapelen de problemen zicht op.

      @Batjes De Control Module zit als het goed is in de kofferbak linksonder? weet je wat dit ongeveer kost? Moet dit nieuw of kan het ook 2e hands?

      Ojaa misschien niet onbelangrijk! Ik heb denk ik een extra dak module. ik kan namelijk rijdend mijn dak open doen en ook met de sleutel.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Joessoe ()

    • Ja, die zit daar. Dagobert heeft net een nieuwe, dus die weet daar alles van.
      Om bij de controller te komen moet dat stuk plastic bij het slot eerst weg. Zit met een paar plastic schroeven vast, net als dat linker paneel. Ergens moet een hele beschrijving staan hoe je het demonteerd.
      Je kunt proberen een 2e hands module van ebay te krijgen, maar garantie tot de deur natuurlijk.
      Ik zou ook inderdaad die extra module ff demonteren om te kijken of dat het probleem oplost!
      (De canbus zou steeds meer gestoord kunnen worden, met steeds meer uitval van systemen)

      Van binnenuit zou je ook de tankdeksel met moeite open kunnen krijgen. Ik geloof dat je zelfs dat paneel niet hoeft te verwijderen.
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG
    • Batjes schrieb:

      Ja, die zit daar. Dagobert heeft net een nieuwe, dus die weet daar alles van.
      Om bij de controller te komen moet dat stuk plastic bij het slot eerst weg. Zit met een paar plastic schroeven vast, net als dat linker paneel. Ergens moet een hele beschrijving staan hoe je het demonteerd.
      Je kunt proberen een 2e hands module van ebay te krijgen, maar garantie tot de deur natuurlijk.
      Ik zou ook inderdaad die extra module ff demonteren om te kijken of dat het probleem oplost!
      (De canbus zou steeds meer gestoord kunnen worden, met steeds meer uitval van systemen)

      Van binnenuit zou je ook de tankdeksel met moeite open kunnen krijgen. Ik geloof dat je zelfs dat paneel niet hoeft te verwijderen.
      Beschrijving demontage staat onder elektronica in de beschrijving welke ik gemaakt heb voor inbouw achteruitrijcamera
    • Die control module koste bij Wout Bouman onder de €300,- (excl BTW). Dan heb je ook garantie!
      2e hands is altijd een risico omdat deze auto's erg gevoelig zijn voor vocht.

      Paar vraagjes:
      - moet je wellicht de ramen opnieuw inleren om de centrale knop weer te laten werken? Deze centrale knop werkt alleen als de ramen ingeleerd zijn.
      - werkt je zonnedak nog wel?
      - volgens mij werkt de benzine klep niet via de cabrio control module.

      Een diagnose bij Wout Bouman kost €60,- (incl. BTW) en dan weet je vrij zeker wat er aan de hand is.
    • Hallo,je schrijft dat je het dak ook kunt openen tijdens het rijden,deze optie kan ook uitgezet worden heb je al geprobeerd of dat enig verschil maakt.
      Voor de tanktop te ontgrendelen kijk je ff op youtube daar staat het vol van instructie.
      Bij mij was de schakelaar een tijdje geleden ook defect gegaan,niet dat ik nu veel rij maar het zijn maar kleine swiches en die ga zo nu en dan stuk...misschien toeval.
      Succes,.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • dankjullie wel voor de snelle antwoorden! Hij staat nu weer bij de garage voor onderzoek. We gaan de modules proberen. Demonteren, kijken naar waterschade etc.
      @Dagobert nee helaas werkt het Onnepaneel ook niet meer. Inleren zou dus een optie zijn maar ik denk dat het probleem elders zit..

      Benzineklep is weer open thnx @Paul eric!

      Nu hopen dat we iets kunnen vinden. Ik verwacht dat het probleem puur waterschade is. Dus eerst de modiles controleren
    • Goedemiddag Cabrio genieters,

      Met dit heerlijke weer wil je toch graag carbio rijden. helaas is dat voor mij nog niet het geval....
      De auto heeft enige tijd bij de garage gestaan, die heeft echter nog niet het probleem gevonden.
      Er is een nieuwe module in gezet (linksachter in de kofferbak) dit gaf nog niet het gewenste resultaat, nu ging wel weer mijn benzineklep open met de knop! dus dat is er in ieder geval een.

      Toevallig heeft vandaag een collega van mij de eos uitgelezen en de meeste storingen eruit gehaald. Vandaag werkte mijn schuifdak en achterklep weer! helaas gaat het dak nog niet open, ik krijg nu wel de melding 'Systen fault Conv. top! Workshop'

      Dit is al meer dan dat ik in de afgelopen 5 weken heb gezien.
      kan iemand mij misschien verder helpen? duidt dit op een specifieker probleem??

      Ik hoor het graag van jullie.
      geniet van het mooie cabrio weer!!
    • even een update van de vw eos.

      Vandaag heeft een collega het probleem gevonden van het wel/niet/wel/niet probleem.
      Er zat dus een extra module in voor het op afstand openen van mijn dak, deze was waarschijnlijk defect. De module is er tussenuit gehaald en mijn achterklep, schuifdak en hoofdschakelaar van de ramen doet het weer!

      Nu kon de auto worden uitgelezen omdat het vcds nu contact kon maken met de module. De foutcode die we nu nog hebben is de 'top storage sensor 2' kennelijk heeft deze sensor een magneet werken die aangeeft of de lugage cap wel of niet dicht zit. Aangezien deze geen signaal geeft kan het dak niet functioneren.
      Conclusie: we gaan de sensor bestellen en vervangen.

      Wat heb ik veel geleerd van het elektrische circuit in een dag zeg......

      Hopen dat na het installeren het probleem is opgelost. Tevens zal ik wat fotos maken. Mochten mede eos rijders dit probleem ook ervaring, ik hoop het natuurlijk niet, dan weet men waar ze moeten zoeken.