koppelingsplaten versleten graag antwoorden van jullie

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • koppelingsplaten versleten graag antwoorden van jullie

      mijn koppelingsplaten van de eos uit 2006 zijn versleten en aan vervanging toe.(190000 km) offerte gevraagd bij de vw dealer in noordwijk. krijg prijs door van €1200,00. bij navraag bij een bekende van mij kon hij vertellen dat meestal het vliegwiel(of de demper van het vliegwiel) ook kapot gaat. het vliegwiel is er een in 2 delen met veren ertussen. indien die vervangen moet worden ben je nog eens €1000,- kwijt volgens hem. in de offerte van de vw dealer zie ik het vliegwiel niet staan.
      wat is jullie ervaring? kloppen de prijzen? en indien het vliegwiel het begeeft na reparatie koppelingsplaten is het dan garatie?

      hoor graag van jullie
      roelof
    • garage gebeld. klopt inderdaad dat de 2 massadelig vliegwiel ook vaak kapot gaat extra kosten ongeveer 900,- euro. dit niet vermeld op offerte omdat dat niet altijd het geval is en ze dat dan gaan bekijken. dan pas weer overleg met de klant en bestelling bij pon. anders blijft het vliegwiel op de plank liggen(lekker meedenken met de klant) gaat het vliegwiel later kapot dan moet dit alsnog gerepareerd worden en kost het meer. er wordt nu een nieuwe offerte gemaakt. tijdens het gesprek kwam de servicemedewerker, die de offerte in 'elkaar geflanst had' erachter dat hij geen economytarief voor mij gehanteerd had.. ben nieuwsgierig naar de nieuwe offerte. kans is echter klein dat ik bij de vw dealer nu blijf.
    • Ik heb een paar maanden geleden het 2 massadelig vliegwiel kapot gehad en laten vervangen. Was een complete set inclusief koppeling. Niet bij de volkswagen dealer, was totaal volgens mij 1200 kwijt.
      Was niet eens overleg over de koppeling ook vervangen, was een complete set en arbeidsloon was de grootste kostenpost, dus logisch dat beiden vervangen werden, aldus mijn garage.
      Dus zou toch maar eens verder kijken.
      garagedebulk.nl/ (heb geen aandelen, wel goede ervaring met dit bedrijf) succes
    • Ik ben een keer bij de VW dealer geweest nadat ik mijn 2006 Eos gekocht had, Katwijk dacht ik, gewoon voor een controle. Daar kreeg ik me een lijst van probleempunten voor mijn kiezen, dat ging nog eens tegen de 4000 euro kosten om dat goed te krijgen.

      Met die gegevens naar Ducar Alphen gegaan. Die konden een heleboel van deze punten ontzenuwen. Waardoor er een paar kleinigheden overbleven die volgens VW zouden leiden tot nog flinke kosten, maar door Ducar opgelost werden door b.v. Rechtzetten en smeren van de stabilisator stang en nog een paar van die eenvoudige dingen. Nieuw achterlicht werd feilloos door hun erin gezet zelfs rekening houdend met de kleur, er blijken twee kleuren te zijn. Laatst probleem sluiten achterklep, was in een oogwenk opgelost, kon zelfs mijn koffie niet opdrinken. Kostte me nog eens niets ook. Zeker weten dat ik hem daar in onderhoud houd. Net als Carnonaria, geen aandelen, wel goede ervaringen.

      Ik zit ergens op 150000 km

      Hee, je woont vlak bij mij!
    • Mannen bedankt.
      ik heb inmiddels ook bij een garage in Noordwijkerhout een prijs opgevraagd en die gaf mij 1300,- door, en die kwam met het verhaal van het vliegwiel. wat jullie mij vertellen is dus ook door deze garage van Eeden verteld(ook geen aandelen) gelukkig is het nog niet zover, maar ik ben wel klaar met de vw wat betreft de EOS.
      jizkid, ik ga op je letten. mijn kenteken 53-sz-jv.
    • roelof schrieb:

      Mannen bedankt.
      ik heb inmiddels ook bij een garage in Noordwijkerhout een prijs opgevraagd en die gaf mij 1300,- door, en die kwam met het verhaal van het vliegwiel. wat jullie mij vertellen is dus ook door deze garage van Eeden verteld(ook geen aandelen) gelukkig is het nog niet zover, maar ik ben wel klaar met de vw wat betreft de EOS.
      jizkid, ik ga op je letten. mijn kenteken 53-sz-jv.
      Ok !! mijne is 20-xfx-2 :D