Motor loopt onregelmatig bij het starten

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Motor loopt onregelmatig bij het starten

      Beste forumleden,
      Na een standaard grote beurt bij de :vw: garage stond ik na 25 km stil en moest afgesleept worden. Na diagnose bleek de regelapp. elektronische inspuiting kapot en deze is vervangen. Vond de rekening a 549 Euro aan de hoge kant. Alleen de diagnose stellen was 308 Euro. Nu bij de koude start loopt de motor onregelmatig en gaat het toerental op en neer, motor loopt niet gelijkmatig, de uitlaat maakt een raar geluid en ruik een benzinelucht. Na 20-30 seconden zakt het toerental naar 800 en loopt de motor mooi regelmatig. Bij het rijden verder geen problemen. Garage heeft vervolgens een software update gedaan (uiteraard weer betalen) maar het probleem bestaat nog steeds... Het is alleen bij een koude start of na dat de auto voor een langere periode heeft stilgestaan.

      Gaarne jullie advies, wens jullie veel plezier met het koffiedrinken in de Meern!

      Groeten Jos
    • Hoi Jos. Klink mooi klote allemaal. Vooral die prijzen die je moet aftikken bij de VW Garage. Heb je geen goede universele garage in de buurt? Ik ga sinds jaar en dag naar dezelfde garage voor al m'n auto's (van diverse merken) en betaal voor wat troubleshooting nooit meer dan 50-100 euro.

      En als die VW garage meldt dat je auto gemaakt is maar dit niet het geval is ze de auto terugnemen en het alsnog fixen voor je zonder extra kosten? (zo ben ik het wel gewend namelijk). Ik zou ze nog een x bellen en mededelen dat het betalen van zo'n 550 euro er verwacht mag worden dat ie ook daadwerkelijk gemaakt is.

      (De symptomen die je noemt klinkt het of er iets mis is met de afstelling idd, maar over een uitgebreide technische kennis beschik ik niet, schrok alleen van die prijzen.. ?( )
    • De Jos die ik net sprak op het koffiedrinken meldde ook dat hij last had gehad van een onregelmatige motor, omdat hij nogal een knutselaar is, kwam hij bij het in en uitbouwen van de motor erachter dat er een draad los hing, dat bleek een aarde draad te zijn. Vastgemaakt en vanaf dat moment liep de motor perfect regelmatig.
      Ik zeg niet dat het ook jouw probleem is, maar kan geen kwaad om eens te checken.