Even voorstellen

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Even voorstellen

      mijn naam is Paul,
      een tevreden Tiguan 2.0 TSI DSG, 2012 rijder en nu nog blijer met daarnaast een EOS 2.0 TSI, DSG uit 2011.
      Voor de fun en sleutelen rijd ik een Peugeot 504 Coupe uit 1979 van de hand van Pinninfarina. Een mooi lijste zo, al zeg ik het zelf. mijn vrouw en dochter zijn ook erg blij met de VW's. Hoop op het forum een aantal vraagstukken op te kunnen oplossen zoals bluetooth voor RNS 510, achteruitrijcamera, multifunc stuurwiel plaatsen en het juiste windscherm kopen indien aanbevolen.

      groeten
      Paul
    • Hoi Paul en welkom hier. De EOS is een fantastische belevenis! En inderdaad een mooie aanvulling op je rijtje. Mijn eerste auto was ook een 504, maar dan de sedan, hele luxe en soepele wagen! Die van jou lijkt me geweldig!
      Het mooist vinden we natuurlijk foto’s!!!
      Van de rns weet ik niet zoveel. Een achteruitrijcamera is ontzettend handig op een EOS! Ik heb er een op de kentekenplaathouder. Werkt prima, behalve dat je het soms moet schoonmaken, vooral in de winter.
      Multifunctioneel stuurwiel kan zeker, de meeste kennis daarvan zit in het duitse forum, waarvan deze een subgroep is. Maar ook hier is er wel wat over geschreven kan ik me herinneren.
      Een windscherm helpt echt veel. De orginele is soms verkrijgbaar op ebay/marktplaats. Wel wat prijzig. Er hoort een opbergtas bij. En deze kan middendoor opgevouwen worden (dus uiteindelijk in vieren) waardoor deze in de kofferbak past. Niet opvouwbare passen niet in de bak!

      Groetjes en veel cabrio plezier!
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG
    • Hoi naamgenoot hihi.
      Inderdaad een leuk lijstje met auto’s ,ik had eerst een windscherm op eBay gekocht een kloon uit een stuk maar met een pasvorm van drie keer niks.
      Gelukkig kon hij retour en toen op zoek naar een orgineel ze zijn niet goedkoop maar wat een verademing kan het zijn om deze te gebruiken.
      Zelfs bij min temperaturen en een beetje zon kan het dak kan open,200KM p-uur open rijden op de autobaan kan met gemak kortom zeker aan te raden om deze aan te schaffen.
      Veel leesplezier.
      Gr Paul.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Dat is een mooi warm welkom, ik ga achter die foto aan!
      en een goede mentale voorbereiding op een duur origineel windscherm, dus conclusie getrokken en zojuist op ebay eentje aangeschaft.
      blijft staan;
      1-multifunctionele stuurwiel
      2-bluetooth voor RNS510
      3-achteruitrijcamera die toonbaar is op een originele RNS 510
      4-dashboord taal veranderen van DE naar NL
      5-sensors voor
      6-instructieboekje in het Ned

      alle tips, aanbiedbiedingen, verwijzingen zijn welkom

      gr
      Paul
    • Beste Paul,
      In de rubriek elektronica heb ik een inbouwbeschrijving inclusief link staan voor een originele achteruitrijcamera , deze past ook op de rns 510.
      Deze kost als vermeld 118€.
      Bluetooth voor je telefoon zit standaard op de rns 510 maar telefoon dien je via de stuurwielbediening en dus via het scherm tussen je tellers in te stellen dus op de rns telefoontoestel dan op stuurwielbediening Bluetooth zoeken, telefoon zoeken en connected, deze geeft dan een code aan welke je op je telefoon voor pairen dient in te toetsen, indien als jij nog geen stuurwielbediening hebt moet je deze via het scherm van de rns zoeken denk bij telefoon en dan in het escherm set up ofzo.
      Heb zelf een Duitse import (9-2011) en heb de taal niet naar Nederlands maar wel naar Engels kunnen verzetten.
      Verder voor instructieboekje (en eventueel windscherm) kan je het volgende proberen.
      Via schadeautos.nl naar demontageautorubriek dan vw eos, en kijken waar er 1staat voor sloop, daar liggen de instructieboekjes vaak in (daschboardkastje , vak onder de stoel, of onderin de kofferbak) en deze daar zeer voordelig (of gratis als in mijn geval) kopen of cadeau krijgen.
      Toen ik zo op zoek was naar de instructieboekjes lag er destijds in de originele hoes ook een windscherm in jammergenoeg omdat ik deze al had niet meegenomen.

      Succes en welkom