Subwoofer

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • hallo folks!
      Tijdje niet actief geweest hier dus ik kom weer eens kijken. :thumbsup:

      Meteen een vraag.
      Zijn er uitvoeringen met een subwoofer ingebouwd?
      Ik rij inmiddels ruim 2 jaar met volgens mij de standaard speakers die toch niet onaardig klinken en best wel bass geven.
      Zelfs zo goed dat ik twijfel of er misschien een klein subwoofertje ergens in zit.

      Voor zover ik weet zit er geen dynaudio in want ik heb geen logotjes op de roosters :hmm:

      Binnenkort wil ik het hele interieur eruit trekken om de zijkanten te gaan isoleren en speakers te vervangen voor Morel speakers.
      En misschien komt er een 6,5 inch DD subwoofer in het skiluik. 8o

      Groetjes! :vw:
    • @Jardo, geluid is bij mij ook super heb onder bijrijders stoel volgens mij een versterker af fabriek liggen geen logos op de speakers, wel vernomen dat men sub in reservewiel sparing van een seat leon kan gebruiken deze kan met tussenstuk ook op. De rns unit worden gekoppeld systeem met sub is in sommige Leons standaard af fabriek

      Greets
    • Tjsa...als je handen jeuken... :D ...zoiets dan?
      SUB_Opbouw - Copy.jpg
      SUB_Opbouw - Bekleden.jpg
      Sub_in_EOS_small.jpg
      sub in kofferbak.jpg

      Was mijn sub project met mijn oude Kenwood versterker en El cheapo subwoofer (met redelijke recensies) om te kijken of het wat zou worden zonder veel uit te geven. Bleek meer dan genoeg dus geen behoefte aan zwaardere versterker en betere Subwoofer. Bass mag van mij wel wat "dieper" maar ski-luik laat geen grotere subwoofer diameter toe.
      Helaas heb ik de afmetingen niet bewaard maar kan indien nodig wel na meten.
      Dateien
    • Voor min kabel:

      Ik had aan de linker kant (zie foto kofferbak) de bekleding weggehaald. Daar zijn diverse metalen punten waar je de kabel aan vast kan maken. Ik zelf had geloof ik een schroef (of moer) losgehaald, rondon het metaal kaal geschuurd en kabel vastgeschroefd. Min kabel die ik had was al voorzien van ring kabelschoen. Er zijn ook mensen die het aan de veiligheidsgordel bevestigingpunt (onder de achterbank) hadden vastgemaakt. Mijn kabel was daar te kort voor, vandaar ander alternatief.

      Voor plus kabel:
      Achter de accu gaat de kabel boom naar binnen en komt in de buurt van de stuur uit. Ik had zelf met een dune metalen "spaak" van binnen, langs de kabelboom, naar buiten geprikt. Dan Kabel er aan vast gemaakt en toen kabel naar binnen getrokken. Vanaf daar moet je het een en ander los halen (dorpel, etc) om hem naar achter te trekken. Even zoek op forum en youtube.

      Succes!

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Lordy ()

    • Sinds een weekje heb ik deze setup erin.

      Morel speakers voor en achter.
      En een Morel subwoofer in de achterbank.
      Doordat ie in de bank zit én in een tunnel. Is het niet de optimale opstelling.
      Maar met 800 watt rms is het gelukkig wel een toevoeging.

      Let op! Deze setup op deze manier gebouwd is t meest ongunstigste dat je kan bouwen. Maar in mijn ogen wel t mooiste.
      Dateien