Kofferbak voorzijde iets ontzet

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Kofferbak voorzijde iets ontzet

      Beste allemaal,
      Onlangs heeft de ANWB ons zeer goed geholpen tijdens onze vakantie midden in Frankrijk. Doordat ik zo dom was geweest om mijn kofferbak alleen te openen met de afstandsbediening en de sleutels in de bak te gooien en de koffer dicht te gooien. Daardoor werd de auto dus vergrendeld. :heulen:

      Onze Eos komt uit 2008, waar blijkt een deadlock op te zitten. Dus de deuren waren niet te openen met het 2x trekken aan de binnenzijde van de deuren.... :smt022

      De monteur heeft geprobeerd de kofferbak aan de voorzijde (zie bijlage) te lichten met de bekende luchtkussentjes. Daar is een probleem ontstaan dat het plaatwerk waarschijnlijk iets is verbogen waardoor er enigszins ruimte is ontstaan over de gehele breedte.

      We hebben alsnog via via een paar dagen later de auto kunnen openen zonder schade 8)

      Heeft iemand ervaring hiermee?

      Kan een autoschade bedrijf dit gemakkelijk terug buigen over de gehele breedte, zonder schade?

      De koffer blijft gelukkig netjes droog bij regen vandaar dat ik het hier even deel. En de cabrio sluit en opent als normaal. :)
      Dateien
      :cscbl: EOS 1.4 FSI 2008.
    • Oh ja, daar zit ook vask aan te denken, dat het me niet gebeurt!
      Op zich zou het raar zijn als de kofferbakdeksel vervormt is, deze is van een plasticsoort. Maar ja, onder de achterruit is wel metaal. Op zich zou ieder schadebedrijf er iets mee kunnen, maar ik denk dan toch gelijk aan Wout Bouman woutbouman.nl/
      Deze heeft bewezen kennis van de speciale zaken van de EOS.
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG
    • Zonde maar kan ons allemaal overkomen, ik heb net even gezocht naar foto's om te zien welke materiaal het is, en het is inderdaad gemaakt uit kunststof, ik weet niet of het mogelijk is om te terug richten maar meeste kunststoffen krijgen oude vorm terug, misschien als het op bevestiging punten losgehaald wordt dat het dan weer oude vorm neemt.

      Als je benieuwd bent naar foto's van achterkant zonder bekleding kijk even hier:
      ebay.de/itm/VW-EOS-Cabrio-Heck…el-1Q0827025/113052625509