Stop, ook pressure!

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Stop, ook pressure!

      We hebben afgelopen week een aantal keer een melding gehad op het display.
      Deze is rood, vergezeld met een geluidje en dan staat er groot: stop oil pressure.

      Eerste wat we gedaan hebben is de olie peilen maar hier was niks aan de hand.

      Het is een aantal keer gebeurd, maar zoals de afgelopen dagen geen melding.

      Nu heb ik een brug op het werk en ga ik van de gelegenheid gebruik maken om zondag een onderhoudsbeurt te geven, maar waar moet ik extra op letten met de betrekking op die melding?
      Bvd
    • Als je olie ververst incl de filter zou na het starten de olie filter weer volgepompt moeten worden met olie als het Systheem zo op stuk komt werkt de olie pomp.
      Oxidatie aan de stekkerverbinding bij de olie sensor is ook een mogelijkheid.
      Er bestaan ook olie systheem reinigings producten al heb ik daar zelf geen ervaring mee.
      Anders ff uitlezen in Vagcom!.
      Succes.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Ik zag ook op DIV forums meldingen van Vw over DIV typen auto’s dat de pvc cover in het olie Carter gesmolten was door een te heet geworden olie,hier door zijn er stukjes plastic in de olie gekomen en hebben het zeefje van de aanzuigbuis verstopt die rechtstreeks op de pomp zit gemonteerd.
      Daar door kon de pomp geen voldoende olie meer aanzuigen met deze melding tot gevolg.
      Gr Paul.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Vandaag ook de melding gehad Stop Oil Pressure schrok natuurlijk hier best van en ik merkt na het openen van de motorkap ook een ander geluid. De motor klonk meer als een diesel dan een benzine dus er zit echt even iets niet goed (alsof er een cilinder niet werkt). De man van de pechservice gaf ook aan dat het beter is om niet door te rijden dus op een trailer geladen en wordt deze week dus gecheckt door een garage. Ben erg benieuwd wat het euvel kan zijn en doe een schietgebedje dat de kosten mee gaan vallen.
    • Neu

      Ik hoop dat ik het goed doe door hier verder te reageren.

      Mijn vrouw heeft ook een monster
      Sneller dan mijn Rline 2.0 Tiguan grrrrr

      Nu ga ik de olie melding helemaal fantastisch maken
      3000€ verder en niet opgelost
      2.0 tsi chipped
      begon een week of 3 geleden te piepen en olie lampje

      ---dealer sensor vervangen
      niet opgelost
      ---draden extra getrokken kijken voor kabel breuk
      niet opgelost
      ---sensor afgesloten
      opgelost
      ---Oliepomp vervangen sensor aangesloten
      piep piep piep niet opgelost
      ---ik uitvoerig testen wanneer waar en hoe
      1400/1500 toeren 80km p uur in 6e vasthouden 2 sec PIEP PIEP gas geven 1600 rpm en weg
      nog een keer en piep
      2e keer 20 keer 30 keer oftewel elke keer bij 1500 rpm piept die schat
      ---monteur neemt auto mee naar huis en rijd ermee
      geen gepiep

      ---Ik haal de auto op rij haar warm 1500 rpm en piep
      ---monteur opgehaald en zijn ogen vielen eruit

      Dus conclusie warme motor ca 40 km rijden dan bij 1500 rpm in zijn 6 maar ook bv gas los bij rotonde dan piept dat ding 1600 rpm en melding is weg

      Wie o wie heeft de wijsheid
      Wie weet wat hier nu het probleem is

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von peppi ()

    • Neu

      Fabucar is een grote comunity auto liefhebbers en aangesloten garages in Duitsland.
      Op dit forum kun je je vraag stellen en vaak binnen een paar dagen heb je verschillende oplossingen of adviezen.
      De App downloaden en een GRATIS account aanmaken en je hulpvraag stellen!.

      veel succes
      Dateien
      • IMG_3050.png

        (100,14 kB, 1 mal heruntergeladen, zuletzt: )
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Neu

      Hoi peppi en welkom hier op ons forum. :happy:

      Op ons Duits zuster forum heb ik misschien iets kunnen vinden dat je verder zou kunnen helpen.

      Er lijkt een elektronische 2. schakelaar in de cockpit te zitten die de oliedruk boven 2000 touren in de gaten houd. Of de schakelaar doet het niet goed of er is wel ergens een probleem met de oliedruk. Helaas staat er niet waar deze schakelaar precies zit, maar je garage zou dit eigenlijk wel moeten weten.
      De link naar de zuster forum is hier, je moet wel apart een eigen login ervoor aanmaken.
      eos-forum.de/index.php?thread/…light=Oeldruck#post281850

      Groeten

      Uwe