Eos groeps app

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Hoi Romario,

      als jij of iemand anders een EOS whatsapp groep aan wil maken kan dat wel. Wij als forum gaan het niet tegenwerken of steunen. Het blijft een initiatief van enkelen, onafhankelijk van het forum.

      Ik wijs dan wel graag op de verschillen van de doelstellingen:

      whatsapp:
      - is heel reactief en iedereen verwacht vaak een onmiddellijke response op een melding
      - is om te chatten
      - het wordt niet echt modereert
      - het wordt heel snel onoverzichtelijk
      - het is niet bedoelt om kennis op te bouwen
      - als lid kan je vrij anoniem deelnemen
      - je deelt minimaal je mobile nummer

      het forum:
      - kan minder snel, minder reactief zijn maar heeft wel ook de mogelijkheden om direct met leden en groepen van leden te schrijven via "conversations". Deze zijn van de moderatoren en admins niet te zien of controleren.
      - is om kennis te delen en op te bouwen, je kan ook chatten (openlijk of direct) maar het kan duren voordat je response krijgt
      - wordt modereert, dit om een goede, respectvolle omgang te waarborgen en om kennis makkelijk toegankelijk te maken.
      - heeft een bepaalde structuur voor een goed overzicht
      - is bedoelt om kennis te delen, op te bouwen, maar ook gezellig te kletsen kan
      - als lid kan je vrij anoniem deelnemen

      Zo zou een whatsapp groep een aanvullend communicatiemiddel kunnen zijn, maar het is wel iets anders.

      Groeten

      Uwe
    • Ik ben het eens met het idee en ook met wat Uwe erover zegt. Eigenlijk ben ik ook een beetje bang dat het veel gebruikt gaat worden als iemand net nu een probleem heeft en via de groep ook meteen een afdoende antwoord verwacht :stick: Maar daar kun je echt veel beter een pechhulpdienst inschakelen :hail: Die zijn deskundig, mensen van de groep alleen maar welwillig :pleasantry: Natturlijk zijn dakproblemen ook niet zo bekend bij de hulpdiensten, maar ja... :stopping:
      Toch zou ik het best een tijdje willen proberen. :beer:
      Ik geloof dat in de betaversie van whatsapp (android en ik heb die niet) er een mogelijkheid is om bv een QR code te maken die anderen dan kunnen scannen om zich bij de groep aan te melden. Die code zouden we hier kunnen plaatsen. Dan hoeven we niet meteen telefoonnrs uit te wisselen (niet zo een goed idee op een publiek forum :smt068 ). Ook kan de achterliggende link weer ingetrokken worden.
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG