Water bij kofferbakontluchting..

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Water bij kofferbakontluchting..

      Hoi forummers,

      Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met het droogmaken van de achterbak van mijn eos.


      Ik heb het idee dat het water bij mij door de achterbakontluchting bij in de bumper komt. Althans, die vakken zijn zeiknat en het water loopt naar mijn reservewielbak.

      Een aantal vragen:
      1
      Wie heeft de '443803583M Wasserablauf/ drain valve gemonteerd om het water er uit te laten? Zit deze ipv de doppen in de reservewielbak?
      2
      Ik heb het topic op het Duitse forum over dit onderwerp geprobeerd te lezen maar omdat er nogal wat 'schrijftaal' in het topic staat en de foto's het niet meer doen kan ik er niet echt wijs uit:
      LINK

      Ik zie dat hij de Drain Valves er in doet maar later ook het probleem oplost. Volgens mij heeft hij het over het plaatsen van een 'butylschnur' onder het kofferbakrubber? Iemand hier meer info over?

      1x Übergang Schachtleiste Kofferraumdichtung , da sollte Butylschnur zwischen sein war aber nix
      2x Kofferraumdichtung Schweißblech , Das Wasser drückt sich zw Blech und Dichtung hoch . Da die Bleche nur alle paar cm gepunktet sind läufts dann zw den Blechen durch. Gibts ne TPI ,mit Tape für.
      War bei meinem schonmal wer bei (weißer Karosseriekleber , tippe mal auf VW standart Kent, in der Dichtung).


      3
      Hoe kan ik de kofferbak in zijn geheel lager laten sluiten? De hiertussen kofferbakdeksel en auto vind ik er groot, of hoort dit zo?

      Hoop dat iemand mij verder kan helpen, anders kan ik beter een zwembad beginnen :)

      :eosgrau:
    • Ik heb die uitloop zelf gerealiseerd door een (dicht) dopje er gewoon uit te halen, en de rand van het metaal met blanke tectyl in te spuiten. Ik zie door het gaatje het hitteschild van de uitlaat zitten, dus er is niet echt een direct pad waardoor opspattend water naar het gaatje kan komen, maar wel kan (veel) overtollig water aflopen - dit voorkomt in ieder geval hele plassen water onder de piepschuim houder (op de plek van het reservewiel).

      Verder heb ik een pantykous met kattenbakgrit rond de pomp unit liggen.20181224_160440.jpg

      Verder vaak inspecteren, en opdeppen als nodig... ik had vorige winter veel vocht problemen, maar deze winter tot nu toe geen issue - wel alle tips omtrent kofferruimte en rubber seals onderhoud serieus nemen en uitvoeren - zie ook de andere posts hierover.

      Je kan het grote draadeinde middenin de ruimte voor het reservewiel er uit halen door het een kwartslag te draaien. Dan kan je bij de dopjes midden onderin de wiel bak.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von bigcoupe ()

    • Let ook op dat het schuim rondom de pomp van het open cell structuurvis en zich helemaal volzuigt; ik heb het vervangen door alleen rondom de pomp waar deze ondersteuning nodigd heeft te vervangen door een gesloten cell structuur. Lawaai maakt die pomp toch niet. En idd vochtvreters het hele jaar erin.
      PS: bij een volgende meeting kan ik wel een hele partij overgebleven gesloten cell structuur meenemen voor de liefhebbers, voor nop.
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG