Schade door inbraak

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Schade door inbraak

      Vrijdag had ik het twijfelachtige genoegen om mijn Eos voor de tweede keer binnen een jaar met een ingeslagen portierruit op de parkeerplaats aan te treffen. Wat bijzonder is, is dat ik opnieuw geen enkel alarm heb gehoord, terwijl mijn slaapkamer toch hooguit 20 meter van de plaats delict verwijderd is. Weet iemand of dat alarm uberhaupt afgaat, wanneer een zijruit wordt ingeslagen?
    • Re: Schade door inbraak

      Ik mag toch open van wel...

      Heb wel gelezen dat gevoeligheid afgesteld kan worden.

      Stonden de knipperlichten niet aan toen je bij de auto kwam? Ik ben een keer door de politie opzij gezet en toen is de afsleep aangegaan. Auto maakt na tijdje geen geluid meer maar de knipperlichten stonden nog wel aan.

      Nadeel is dat dit vaak snelle inbraken zijn waar een alarm weinig helpt. Lag er iets waardevols in het zicht?

      Enorm balen... Hoop dat het snel opgelost is.

      Remco.
    • Re: Schade door inbraak

      Heb je al eens geprobeert je EOS af te sluiten met een open raam en na enige tijd (alarm moet zich scherp stellen) je arm door het open raam naar binnen te steken? Het alarm moet dan afgaan. In het interieur bevind zich een radar die beweging moet dedecteren. Geen glasbreuk melders. Als het alarm niet afgaat moet er een storing in het systeem zitten...

      succes er mee.
    • Re: Schade door inbraak

      Bedankt voor de tip Eric, Ik zal dat eens uitproberen. In ieder geval schijnt er wel iets te gaan piepen maar ik hoor dat niet ondanks dat de auto nog geen 20 meter van mijn slaapkamerraam staat.
      Ik denk er nu ook over om een IP camera met infrarood op de auto te richten. Die gasten moeten toch een keer te pakken zijn.
    • Re: Schade door inbraak

      "Paul" schrieb:

      Bedankt voor de tip Eric, Ik zal dat eens uitproberen. In ieder geval schijnt er wel iets te gaan piepen maar ik hoor dat niet ondanks dat de auto nog geen 20 meter van mijn slaapkamerraam staat.
      Ik denk er nu ook over om een IP camera met infrarood op de auto te richten. Die gasten moeten toch een keer te pakken zijn.


      als je 20 meter met IR wil over bruggen moet je een behoorlijk ir lamp hebben. De goedkopere ip cam's met Ir zijn niet toereikend. Je hebt momenteel gsm sms alarms in de handel. Deze reageren op beweging, zenden een sms naar jou mobiel en je kan evt mee luisteren wat er gebeurt.

      Succes.
    • Re: Schade door inbraak

      Zelfde meegemaakt. Niets meegenomen veel ellende. Schijnt een verhaal te gaan dat bij enkele vw modellen alleen de ruit uit de sponning getrokken hoeft te worden om de ruit in zijn geheel eruit te halen. LUKT DUS NIET BIJ EEN EOS. hoop dat he net zo mooi gemaakt kan worden als bij mij. Vr grt
      2.0 TDI island grey