Even voorstellen

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Even voorstellen

      Hoi EOS Forum leden, ik stel mij graag voor.

      Mijn naam is Marinco en ik ben een 52 jarige man en al lijkt mijn naam niet helemaal Hollands ik ben er echt een.
      Nog niet in het bezit van een EOS maar wel op zoek, omdat het er tijd voor is. Nog niet qua seizoen maar dat komt wel weer goed.

      Ik was VW T5 California liefhebber maar het slapen en het kleine werd minder aantrekkelijk. Nu wordt het gewoon een fijn hotel of B&B en dan met de EOS.
      Kunnen we eindelijk met het dak open rijden, wat met de California niet helemaal de bedoeling was.
      Zelf ben aardig handig en precies met auto's en heb een broer met een camper onderhoud en reparatiebedrijf en een zwager als automonteur.

      Ik heb op jullie Forum al veel gelezen over de aandachtspunten waar op te letten bij de aanschaf.
      Geweldig dat jullie de ervaringen zo duidelijk en goed bereikbaar delen.
      Ik heb 2 EOS-en al bekeken, die bij mij in de buurt te koop staan, echter vond ik deze te oud en niet goed onderhouden. Maar omdat het dichtbij was toch gegaan om een eerste indruk van de EOS te hebben.
      En nu zie ik het helemaal zitten en verheug mij natuurlijk op die rit samen met mijn vrouw met heerlijk weer.

      Het open rijden, wat met de Califonia niet gaat, is ons niet helemaal onbekend. Samen met mijn broer hebben we een Citroen Mehari uit 1979. Dit is gewoon voor de fun om zomers lekker met de zon op je kop een rondje te rijden.

      Komende zaterdag een afspraak om weer een EOS te bekijken en te rijden. Ik hoop dat we alle aanschaf tips van jullie kunnen nalopen en dat de auto ons positief verrast.
      Ik ga jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen en ervaringen.

      Groet, Marinco
    • Hoi Marinco en welkom hier op ons forum :happy:

      Leuk om te horen dat wij je al hebben kunnen helpen voordat je ueberhaupt al een EOS hebt. En inderdaad kan je hier veel tips vinden over waar je op zou moeten letten als je een goede gebruikte wilt vangen :search:

      Een mogelijkheid die misschien ook al eeder eens is opgenoemd maar misschien lastig te vinden zou zijn is deze. Ga gewoon tijdens een proefrit langs een VW garage van die je weet dat ze servicegericht zijn. Vraag daar of je de service gegeven van de EOS "mee mag kijken". Er zullen eigenlijk wel alle in welke dan ook VW garage verholpen euvels opgenoemd moeten zijn. Verwacht niet dat ze voor je de lijst uitdraaien, maar misschien mag je even bij hun "meekijken"

      Success met zoeken en we horen van je :thumbup:

      Groeten

      Uwe
    • Ha Marinco,

      Welkom op het forum.
      Inderdaad nog zelden een EOS-fan meegemaakt die nog geen EOS heeft.

      Het zijn hele leuke en ook wel luxe wagens. Ik geniet iedere dag wanneer ik eer soepel in wegrijd. Ondanks de soms gekke probleempjes die toch wel meestal oplosbaar zijn.

      Kijk goed naar de rubbers, die moeten mooi zwart en soepel zijn.

      Veel succes met zoeken en we hopen je een keer te ontmoeten bij een bijeenkomst in je EOS.

      Groet,
      Jim
    • Nou mede Eos liefhebbers de Eos die ik die zaterdag grondig heb bekeken, met al jullie aanschaf tips, is het geworden. Meteen de maandag er na de auto opgehaald en hij staat nu netjes in mijn garage. Ik ben er echt heel blij mee. Al wat leuke ritjes mee gemaakt, zelfs al even met het dak open. Vriendin heel blijk en ik nog meer.

      Het is een 1.4 uit 2014 handgeschakeld met 57000 km. Hij ziet er goed uit en ik heb er, na onze grondige controle, alle vertrouwen in. Maar met de 6 maanden garantie zal dat allemaal wel gaan lukken. Mooie complete onderhoudshistorie, waarin alleen maar normaal onderhoud is terug te zien. En netjes is te zien dat de rubbers van het dak met G 052 172 M2 (Krytox) zijn behandeld, in juni 2018. Dus weer tijd voor een behandeling. Gelijk Krytox besteld, via eBay in Duitsland. Als het binnen is ga ik alle rubbers en afwatering schoonmaken en de rubbers behandelen met Krytox GPL 105.

      Nu van de Xtrons PS76MTV, die er in zit, de radio en gps ontvangst zien te regelen. Radio ontvangt echt heel slecht en gps doet helemaal niets. Navigatie app er opgezet, Here WeGo, maar geen ontvangst. Toch maar de garantie in werking gaan zetten.

      Weet iemand wat er in de kofferbak hoort, helemaal tegen de achterkant? Er zit hier een langwerpig vakje waar 2 bandjes zitten waar je iets in kunt vast zetten. Ik dacht een gevaren driehoek. Hier zit nu niets. De zaak waar ik de auto kocht gaf aan dat dit een optie is. Ik ben er niet op verder gegaan maar ik zou toch wel willen weten wat daar normaal zit.

      Later meer, groet, Marinco
    • Ha Marinco,

      Gefeliciteerd !!
      Goed te lezen dat je er blij mee bent.

      Ja inderdaad zit bij mij daar ook de gevarendriehoek. Lijkt me vrij standaard en geen optie. Het is immers verplicht.

      Over radio en radio ontvangst zijn er twee draadjes, eentje over de FM ontvangst en eentje over het inbouwen van een Joying radio, weliswaar anders dan de jouwe, maar je weet maar nooit wat je daar allemaal aan ideeën tegenkomt.
      Groet,
      Jim
    • Radio en gps doen het weer heel goed. Dank voor jullie tips.
      Netjes de rand rondom de radio losgewrikt met kunststof dashboard gereedschap en radio er uit geschroefd.

      En wat denk je!!! Antenne stekker zat er gewoon niet in de radio. Fakra van auto zat wel in kabeltje met versterker, maar stekker van dit versterker kabeltje zat niet in radio. Dus snel opgelost en goed ontvangst.

      Echter maar 1 Fakra stekker van versterker kabeltje in dubbele faktra van auto kunnen doen. 2e van kabeltje past niet in auto Fakra. Wel goed ontvangst. Ik kan nog eens wisselen, misschien dat het er nog beter van wordt.

      En nog iets opmerkelijks. De gps antenne zat nog in het zakje met de rest van de kabels en lag in de kofferbak. Dus gps antenne op radio aangesloten en ergens achter dashboard gelegd en prima ontvangst. Dus alles ontvangt nu goed op de Xtrans Android.

      Ook mijn dank voor het doorgeven dat het om de gevaren driehoek gaat die ik mis in de kofferbak. Ga er toch eentje inzetten. Weet iemand het vw nummer van deze Eos gevarendriehoek voor een 2014 Eos?

      Mijn dank maar weer.
      Groet Marinco

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Marinco ()

    • Gefeliciteerd met je aankoop. Ik ben ook bezig de afwatering en de rubbers goed te behandelen, vorige eigenaar heeft dat denk ik ook niet genoeg gedaan. Na de wasstraat een beetje water gevonden in de kofferbak, dus eerst maar eens alles reinigen insmeren en dan weer eens kijken.
      Je vindt echt veel tips over hoe en wat te doen, ben benieuwd naar je foto's.
      :cscbl:
      Mathieu A.
      Almere, Nederland
      EOS CUP 1.4 TSI okt 2014