Afdekkapjekapje koplampsproeier eraf (gevallen?)

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Afdekkapjekapje koplampsproeier eraf (gevallen?)

      Gisterenavond is het linker afdekkapje van de koplampsproeier eraf "gevallen". Rij nu met een "Gat" in mijn bumper.
      Is zo'n kapje gemakkelijk te koop en zelf te vervangen? Inclusief de veer? In de gewenste kleur spuiten kan ik waarschijnlijk wel regelen.
      ergens anders dan bij VW te koop?
      Ik heb een EOS model 2014- oktober.
      Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
      :cscbl:
      Mathieu A.
      Almere, Nederland
      EOS CUP 1.4 TSI okt 2014
    • Als je bij dit weer ruitensproeier gebruikt gaat koplamp sproeier eerste keer mee vaak zitten deze nu vastgevroren en sneuvelt deze dus misschien swinters afkoppelen.

      Kapje via schadeautos.nl dan bij demontage auto's zoeken of er ergens 1 in de kleur staat

      Voor al me eerdere vw's haalde ik alles in Duitsland bij werk34.de


      Greets
    • Juist s’winters zijn ze bedoeld om de koplampen schoon te houden zodat je er nog wat aan hebt 8o
      Beter kun je ze losmaken als je toch je ruiten moet krabben. Ook goed voor je handjes die toch al koud zijn :pleasantry:
      (Van iemand met een carpoort en dus nooit hoeft te krabben :rofl:
      Bij de dealer kost het wel wat omdat ze het dan in kleur willen leveren, heb ik ergens in een thread gelezen.
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG
    • ik ben inmiddels bij de dealer gaan informeren. kosten nieuwe unit vervangen en ongekleurd plaatje € 185,00 mijn zoon kan de kleur aanbrengen.
      mijn model 2015 was niet eens in de database van de dealer bekend. maar goed dit onderdeel is gelukkig redelijk standaard.
      ik kan helaas niet zelf sleutelen aan de auto dus ben overgeleverd aan de garage. de tip van Winston om in Duitsland te gaan snuffelen zal ik eens opvolgen.
      En bij een bevroren auto de ruitensproeier alleen gebruiken met licht uit, dan doen de koplampsproeiers het niet.
      bedankt voor de tips.
      :cscbl:
      Mathieu A.
      Almere, Nederland
      EOS CUP 1.4 TSI okt 2014
    • Spawn schrieb:

      Er is een Ebay verkoper die onderdelen in kleur spuit en verstuurt, op dit moment hebben ze geen koplampsproeier kapje van jou model, maar ze nemen requests, ik zou ze even mailen:
      ebay.nl/sch/m.html?_odkw=EOS&L…_nkw=EOS+painted&_sacat=0

      Of je neemt een die nog gespoten moet worden, net onder €20 inc. verzenden:
      ebay.nl/itm/Genuine-Headlight-…l8AAOSwSCZbNJDF:rk:8:pf:0
      afdekkapje gegrond bij dealer 22 euro. dus dat zijn de kosten niet. maar bedankt voor de moeite.
      :cscbl:
      Mathieu A.
      Almere, Nederland
      EOS CUP 1.4 TSI okt 2014
    • NU eindelijk het afdekplaatje in huis gehaald mét de onderdelen die de VW-dealer had verteld. Bij bestellen bij het centraal magazijn in Amsterdam, kwam naar voren dat ik niet alleen de hefcilinder en het afdekkapje nodig had maar ook nog "iets' daartussenin. Dus dat ook maar besteld. Materiaal na enkele dagen gehaald, wat blijkt nu ik hoef de hefcilinder helemaal niet te vervangen. Met een tang het spuitkopje beet gepakt en naar buiten de getrokken, met een schroevendraaier de spuitkop ( dat was "iets" in de bestelling) uit de hefcilinder gehaald, afdekkapje gespoten en gemonteerd aan de verstuiverhouder + verstuiver, geheel netjes in de oude hefcilinder gedrukt totdat deze vast klinkt en netjes gelijk ligt met de bumper, klaar. Dus geen bumper de-montage nodig.

      (weet nog niet goed hoe ik een plaatje kan toevoegen nu als attachment gedaan)
      Dateien
      • verstuiver.jpg

        (44,1 kB, 9 mal heruntergeladen, zuletzt: )
      :cscbl:
      Mathieu A.
      Almere, Nederland
      EOS CUP 1.4 TSI okt 2014
    • Matje schrieb:

      NU eindelijk het afdekplaatje in huis gehaald mét de onderdelen die de VW-dealer had verteld. Bij bestellen bij het centraal magazijn in Amsterdam, kwam naar voren dat ik niet alleen de hefcilinder en het afdekkapje nodig had maar ook nog "iets' daartussenin. Dus dat ook maar besteld. Materiaal na enkele dagen gehaald, wat blijkt nu ik hoef de hefcilinder helemaal niet te vervangen. Met een tang het spuitkopje beet gepakt en naar buiten de getrokken, met een schroevendraaier de spuitkop ( dat was "iets" in de bestelling) uit de hefcilinder gehaald, afdekkapje gespoten en gemonteerd aan de verstuiverhouder + verstuiver, geheel netjes in de oude hefcilinder gedrukt totdat deze vast klinkt en netjes gelijk ligt met de bumper, klaar. Dus geen bumper de-montage nodig.

      (weet nog niet goed hoe ik een plaatje kan toevoegen nu als attachment gedaan)
      Ik heb ook het kapje bestel, dat zijn de kosten niet maar het past niet
      weet iemand wat de juiste code is? linker kant!

      probleem helaas op een pijnlijke manier opgelost, ik had het chassis nr doorgegeven van mijn Tiguan ipv de EOS, tuurlijk past het niet :hmm:

      gr
      Paul

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Paul EOS ()