EGR klep schoonmaken

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • EGR klep schoonmaken

      Hii Allemaal,

      Het is weer een tijd geleden dat ik hier wat heb geposed. in principe is dat natuurlijk positief :)

      Onlangs ging bij mij het motorlampje branden, na het uitlezen bleek dit de EGR klep te zijn.
      Nu weet ik dat door de EGR klep schoon te maken je veel problemen kan oplossen.

      Heeft iemand ervaring met het schoonmaken van een EGR klap bij een EOS? misschien met foto's?

      Alvast bedankt!
    • Ik geloof dat dat best te doen is, maar wel afhankelijk van welke motor het is, want dat bepaald of je er makkelijk bij kan. Misschien moet je ook eens op een golf forum kijken, want daar zitten een heleboel knutselaars. En ff je motortype opzoeken in je boekje bij de auto. En misschien ff zoeken naar instructievideos op youtube.
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG
    • Dankjewel voor je reactie Batjes.

      Ik heb inderdaad het een en ander op Youtube gekeken. uiteindelijk heb ik geprobeerd het probleem op te lossen met EGR cleaner zonder demontage.
      Helaas is dit niet gelukt en ging het lampje na een uur weer branden. (wel even uit geweest)

      Het feit dat mijn auto geen mankementen vertoont op het gebied van stotteren, onregelmatig stationair etc doet me wel twijfelen of de EGR vies is.
      Het neigt eerder naar een versleten egr (kapotte).

      Ik denk dat er niks anders op zit dat hem te demonteren en te kijken of de EGR klep vuil is. mits iemand nog andere suggesties heeft?

      Alvast bedankt.
    • ik heb momenteel het zelvde probleem,

      heb ook net cleaner gekocht,

      maar weet nog niet goed hoe deze juist te gebruiken ?



      ik rij met een 1.6 fsi dit is een naft dus ik kan de cleaner niet in de turbo spuiten...



      heeft er iemand aanvullende tips bij het schoonmaken en wel of niet verwijderen van dit onderdeel ?



      ik heb ook gehoord van deze proper te maken en dan een geslote (stukje blik) dichting tussen te steken aangezien de egr blijkbaar toch niet zo goed is voor je motor ( mijn wagen heeft al best wat km's gedaan)



      alvast bedankt

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von siems ()

    • ik was net aan de EGR begonnen
      en na 14 sec. had ik al door dat ik die er met mijn tools niet ging afkrijgen...
      toch dacht ik even de vijsjes los te maken waar ik wel aan kon en vond ik dit

      tandwiel verzet (naar de juiste draairichting) codes gewist, nog niet lang getest aangezien de strikte corona flu regels hier, maar ik hou jullie op de hoogte.
      Dateien
      • egr.jpeg

        (75,63 kB, 12 mal heruntergeladen, zuletzt: )