Lakschade aan spiegels

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Lakschade aan spiegels

Wie kent het volgende probleem:
      ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven maar ik doe een poging
      de spiegel staat op een kolom die vast zit aan de deur dit is van aluminium gemaakt en zwart van kleur ik heb een zilverkleurige EOS dus de rest van de spiegelkap is zilverkleurig.
      De lak die op de aluminium kolom zit laat spontaan los en de grijze kleur van het aluminium komt er door heen.
      Dit ontdekte ik afgelopen zaterdag toen ik uit de wasstraat kwam en de EOS aan het na drogen was.
      Vandaag vrijdag de 13e :D bij dealer langs gegaan die constateerde dat ook de rechterspiegel al een heel eind heen was en schraapte met zijn nagel er hele stukken vanaf. Inmiddels zijn er foto's van gemaakt en die worden voorgelegd aan de importeur voor garantie.

wie heeft hier ook last van, mijn EOS is van 8/2006

groet,
      Paul
    • Re: Lakschade aan spiegels

Beste Uwe,

bedankt voor je reaktie het is dus weer een algemeen probleem is van de EOS en waar stopt het een keer.
      Het probleem is HET IS ZO'N MOOIE AUTO :smt007 :smt007 .

Ik lees met enige regelmaat dit forum en hoor heel veel klachten over de EOS, maar het zijn kleine dingen (ik bagataliseer nu heel erg) maar ik hoor niemand, of ik moet het gemist hebben, dat het dak niet dicht gaat of niet meer open gaat.
      Want dat is natuurlijk het grootste drama dat je kunt overkomen, lijkt mij.
      Is de garantie op lak ook maar 1 jaar...?

Groet,
      Paul

Hoi Paul,

gelukkig zijn er inderdaad maar weinig mensen die het probleem hebben gehad dat ze het dak helemaal niet open/dicht konden doen. Maar ook die zijn er... :|

Ik denk trouwens dat andere cabrios niet 'per se' minder "kleine" gebreken hebben.
      Wij tenminste zijn toch wel heel erg tevreden en tot nu toe waren alle kleine mankementen wel te verhelpen. Wij hebben inmiddels meer dan 37000 km gereden en hebben zeker meer genoten dan last gehad van en met onze EOS :smt023 .

Wat het probleem met de spiegelhouder betreft:
      - als het goed is heb je sowieso 2 jaar VW garantie op je EOS
      - de lakgarantie is wel langer. De vraag is dan of het wel lak is of een plasticfolie over de houder heen :? . Ik zou het zelfs dan proberen omdat het een gebrek is dat niet meteen zichtbaar is.

En: het probleem van corrosie van de spiegelhouders hebben ze bij VW niet alleen met de EOS'n gehad maar ook bij andere modellen.

groeten

Uwe

Hoi Uwe,

ik heb inmiddels 118500 km op de teller staan en je hebt gelijk het blijven kleine ongemakken want vandaag nog vanuit Eindhoven heerlijk met open dak terug gereden naar Zoetermeer waar ik woon.
      het blijft een genot met 14 graden in je overhemd open rijden.

wat betreft de spiegelhouders ik verneem wel van de garage wat het gaat worden.

groet,
      Paul

Uwe,

allereerst wil even zeggen dat ik het leuk vind dat ik nu een gezicht bij de naam Uwe.

Ik heb inmiddels contact gehad met de leasemaatschappij Athlon en die zijn zeer verbolgen dat Pon hier niets aan doet :smt014 .
      Ze vinden dan ook dat zij haar verantwoordelijkheid :P moeten nemen en gaan over tot reparatie, kosten 330,00 euro.
      19 mei wordt alles weer in orde gemaakt de vraag is alleen voor hoelang :mrgreen: .

groet,
      paul

Hoi Paul,

prima dat het dan toch nog gelukt is.

Tijdens onze tour hoorde ik trouwens dat ze blijkbaar nu naar vol kunststof spiegelhouders zijn gegaan. Dan zou het voor altijd zou moeten zijn verholpen :)

groeten

Uwe

Beste Ed,

helaas voor jou maar dit valt niet onder lakschade, Het zijn namelijk niet gespoten onderdelen.
      Of het nog onder de garantie zal vallen is te betwijfelen, Pon doet daar heel moeilijk over :smt078 .

Ik heb een leaseauto :wink: en het is uiteindelijk de leasemaatschappij die dit ook zeer vreemd vond en heeft het uiteindelijk laten vervangen op hun kosten.
      Grapje kost toch 300,00 euro.

Maar het is de moeite waard om het bij je garage te claimen, want het blijft vreemd dat dit gebeurt.
      Je mag er toch van uit gaan dat dit soort onderdelen een levenlang meegaan.

Groet,
      Paul

Hoi Ed

welkom hier op het forum. Jammer met je spiegelhouders.

Vraagje. heb je het auto nieuw gekocht of misschien gebruikt van je dealer? Als dat zo zou zijn zou je misschien nog bij hem kunnen claimen als verborgen gebrek.

Vaak betaal je wel voor zoiets na afloop van de garantie, soms alleen een gedeelte. Is wel iets met je dealer te bespreken.

De corrosie vind plaats onder het laagje plastik, je ziet het dus pas als het erg is en het plastik ervan af gaat. Dus wel een verborgen gebrek...

Success met je gesprek met de dealer, laat even het resultaat horen.

groeten

Uwe

Hallo,

Ik wil ff 1 tip geven.

Het beste is om de auto met de hand te wassen. het kost wel meer tijd. maar dan heb je wel minder schade. en elke wasstraat gebruikt andere autoshampo. Ik zelf gebruik het merk mer voor mijn auto. heel goed spul. ze gebruiken het bij de mercedes garage ook om de auto's te wassen. heb ik weer via een oom van mijn vriendin.

In de wasstraat zit shampo die de meeste lakken kan aantasten en de borstels zijn vaak niet krasvrij. (ook al zeggen ze van wel) kan gewoon niet want met zo'n snelheid van die draaiende borstels komen altijd wel wat krassen. en zijn de borstels vaak niet schoon waardoor er met vuile borstels gewassen wordt. en dat is ook niet goed voor je lak

mvg Jasper
      Vrijdag 11-11-11 is de dag dat ik het JA-woord geven mag

Hoi Jasper

dank je voor die tip :smt023

Alleen zit er onderaan de Spiegelhouders geen lak maar meer een sort plastik over de houderarm. De eerste houders waren van aluminium en die gaat in velen gevallen roesten. En dat zodanig dat het plastiklaagje ervan af gaat. Nu zouden de houders van plastik zijn - zelfs heb ik ze nog niet gezien moet ik dan wel bekennen.

Dus geen lak waar het in deze threat over gaat :smt102

groeten

Uwe

hoi Uwe,

dat misschien niet. maar de shampo die in de wasstraat gebruikt wordt zit een chemisch spul in dat het bepaalde onderdelen en het lak kan aantasten. ik ben chauffeur en bij ons op het bedrijf rijden een aantal scania's (nog vrij nieuw) en die hebben het zelfde probleem bij de spiegels. dat ligt puur aan het shampo dat gebruikt wordt.

Groetjes Jasper
      Vrijdag 11-11-11 is de dag dat ik het JA-woord geven mag

Hallo,

Onze EOS is altijd met de hand gewassen en die had hetzelfde probleem. Wij kwamen er echter achter net na de twee jaar garantie en volgens PON valt dit niet onder de lakgarantie. Al met al een slecht verhaal en weinig klantvriendelijk van PON (waar hebben we dat eerder gehoord...). Zelfs onze voorstellen voor een coulance regeling (het is tenslotte lak die loslaat) kwamen ze niet tegemoet.

Hallo wij hebben dit probleem nu ook met een spiegel.
      Kan een van jullie mij vertellen of de kunst stofhouders ook voor een eos van 2007 te verkrijgen is.
      Er zijn nu al zes of zeven verschillende modificaties uitgebracht,en bij de :vw: konden ze niet precies zeggen welke. En moet dan de hele unit vervangen worden of kan ook alleen volstaan worden met de houder voor de spiegel.
      Er zit ook vocht in het knipperlicht van de spiegel.
      Hopende dat een van jullie misschien meer informatie kan geven.

MvG Jan