Lakschade aan spiegels

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Re: Lakschade aan spiegels

      Hallo,

      Ik ben vanochtend (nog redelijk "pissed" :smt013 ) naar de garage gegaan. Men vond inderdaad dat aan de bestuurderskant de bekleding niet goed gemonteerd was. Rechts viel volgens hun wel mee. Volgens mij dus helemaal niet; een halve centimeter tussen de bekleding en de binnenkant van de deur kan echt niet!!!!!!!!

      Heb er op gestaan dat onmiddellijk herstel zou plaatsvinden. Dat hebben ze gedaan, ik zou wel een klein uurtje moeten wachten (ben toen maar een flink stuk gaan wandelen......).

      Toen ik terugkwam was alles keurig in orde; de bekleding sloot weer prima aan en alle "vettige vingers" op de bovenkant van de deuren, de ramen én de spiegels (waar ik in eerste instantie niets van had gezegd; hoofdzaak was voor mij de bekleding, poetsen kan ik zelf!) waren ook weggepoetst. Het kan dus wel fatsoendelijk.

      Vervolgens moest ik eem bon aftekenen waarop stond dat alle bevestigingsklemmetjes waren vervangen. Ik kon toen niet nalaten om te zeggen dat op de meeste autoforums wordt geadviseerd, dat als je bekleding uitbouwt, het raadzaam is om een paar euro's te investeren in nieuwe klemmetjes.

      Dáár zien ze mij dus niet meer terug, ik ga wel weer naar Venlo (25 km extra) of naar Duitsland voor onderhoud en dergelijke.

      grtz,
      John

      Zo, nu ben ik het kwijt 8) .
    • Re: Lakschade aan spiegels

      Hallo John

      Fijn dat het nu in ieder geval is opgelost.
      Zonde dat de relatie tussen jou en de garage hierdoor is-/wordt verbroken.
      De service zag er in eerste instantie goed uit dus dan is dit zeker een tegenvaller.
      En op zich is het probleem met de bekleding toch netjes afgehandeld (met poetsen en zo)

      Ik begrijp je boosheid en ik denk dat ik hetzelfde zou reageren.
      Misschien moet je deze zaak maar even laten " zakken" en je overstap naar een andere dealer nog even uitstellen? Al is het uit praktische overwegingen voor jezelf.

      "John" schrieb:

      Zo, nu ben ik het kwijt .

      Daar is het forum toch ook voor? :smt045

      Grz Nico
    • Re: Lakschade aan spiegels

      Hallo Nico,

      Toch ligt het net even iets anders. Ik heb in het verleden niet zo'n goede ervaringen gehad met deze VW-garage. Heb er onder andere een keer ongeveer een half uur rondgelopen (toen ik - zonder afspraak - kwam om een nieuwe auto te kopen) maar toen werd ik NIET geholpen (had toen gewoon een spijkerbroek met T-shirt aan, een week eerder, strak in het pak, werd ik meteen geholpen......).
      Uiteindelijk ben ik toen naar Venlo gereden naar de :vw: en enkele uren later was de nieuwe auto gekocht.......

      Nu, jaren later dacht ik: "Laat ik het nog maar eens proberen" maar er is daar kennelijk weinig veranderd.

      grtz,
      John
    • Re: Lakschade aan spiegels

      "John" schrieb:

      Hallo Skef,

      Misschien handig om even te informeren of de bobines óók vervangen moeten worden; dat kunnen ze aan de hand van het chassisnummer simpel nagaan. Dit betreft immers een terugroepactie van :vw: , ik weet niet of dat voor alle modellen geldt.

      grtz,
      John

      John, dat heb ik reeds met de laatste beurt nagevraagd, en mijn auto kwam hier niet voor in aanmerking (1.6 FSI uit 2006).

      Met diezelfde beurt probeerde de dealert mij ook nieuwe banden te verkopen... 16" standaardbanden voor 230 euro per stuk... Ik shop wel ff verder rond, heb voor om en nabij de 500 euro op marktplaats een setje 18" met behoorlijk nieuwe banden...
    • Re: Leren bekleding

      Hallo JRO,

      Aan de spiegels niets zelf doen!!!!

      Je moet zsm naar de dealer gaan met het probleem. Ik ben enkele maanden geleden met mijn EOSine naar de dealer gegaan ivm corrosie aan de spiegelhouders. Mijn EOSine is van 2006 en is ingevoerd uit Duitsland.
      Eenmaal in de zoveel weken komt er een taxatie-expert (?) of iets dergelijks van VW bij de lokale dealer. Deze beoordeelt dan klachten en bekijkt of deze onder de noemer coulance vallen. Bij mij zijn gratis twee nieuwe spiegelhouders (én knipperlichten) geplaatst.
      Dus: op naar de dealer!!!!

      grtz,
      John
    • Re: Leren bekleding

      "John" schrieb:

      Hallo JRO,

      Aan de spiegels niets zelf doen!!!!

      Je moet zsm naar de dealer gaan met het probleem. Ik ben enkele maanden geleden met mijn EOSine naar de dealer gegaan ivm corrosie aan de spiegelhouders. Mijn EOSine is van 2006 en is ingevoerd uit Duitsland.
      Eenmaal in de zoveel weken komt er een taxatie-expert (?) of iets dergelijks van VW bij de lokale dealer. Deze beoordeelt dan klachten en bekijkt of deze onder de noemer coulance vallen. Bij mij zijn gratis twee nieuwe spiegelhouders (én knipperlichten) geplaatst.
      Dus: op naar de dealer!!!!

      grtz,
      John



      Dankjewel John,

      Bij gelegenheid rij ik langs de dealer en zal met hem overleggen.
      Mijn EOS is van 2007 dus dan zou het moeten lukken.
      Al eerder genoemd, dit is een goed forum met nuttige tips en trics
      Het zal wel even duren (weinig tijd) maar de respons van de dealer zal ik zeker melden

      Nogmaals dank, groet,

      JRO
    • Re: Leren bekleding

      "John" schrieb:

      Ha JRO, nogmaals John,

      Kijk maar eens in het forum onder Problemen - lakschade aan de spiegels.....
      eos-forum.nl/index.php?page=T…D=2051#post2051


      grtz,
      John


      Hallo heren,

      Ik weet niet of jullie het bestand kunnen lezen maar feit is, "althans dat zegt auto Borchwerf"
      dat er geen garantie of coulantie geldt voor de buitenspiegels.
      Zoals je kunt lezen blinkt de reactie niet uit in klantvriendelijkheid, maar ach.. ik heb ook nog maar binnen 8 maanden zo,n 1700 euro besteed bij deze garage.

      Als jullie suggesties hebben dan hou ik me aanbevolen.

      Met vriendelijke groet,

      JRO

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von uwe ()